Gå til innhold

Dagens gledelige bibelsitat: "et hjem for pinnsvin"

Anbefalte innlegg

Her er samme på engelsk:

21Kill the children of this sinner! Do not let them rise and conquer the land or rebuild the cities of the world."

22This is what the LORD Almighty says: "I, myself, have risen against him! I will destroy his children and his children's children, so they will never sit on his throne. 23I will make Babylon into a desolate land, a place of porcupines, filled with swamps and marshes. I will sweep the land with the broom of destruction. I, the LORD Almighty, have spoken!"

porcupines = type pinnsvin.

Dette er fra "New Living Translation".

Med vennlig hilsen

Med tanke på tiden dette er skrevet i; er ikke det så ille synes jeg.

Om man ser på historien, ser man uansett at menneskenes faktiske gjerninger får slike bibelsitater til å blekne.

Se hva som skjedde i Karthago, eksempelvis :-)

Fortsetter under...

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

43

• Mr Kahn

7

• Goliath

4

• SierDuDet

1

Mest aktive i denne tråden

Tja - det er selvsagt mulig at de lærte det av nazistene. Ikke akkurat noe forbilde å gå videre med.

Med vennlig hilsen

Nåja, muslimene har da bredere erfaring i samarbeid med nazistene enn jødene, Sør. Jeg kan jo nevne Hajj Amin al Husseini og Handschar, så kan du søke deg frem til resten. Jeg gidder ikke bruke noe tid på å diskutere dette på DOL, så du får bare ha meg unnskyldt at jeg ikke lager noen utredning.

Nei - de forhandler med dem om å bytte fanger.

Det vil si at de annerkjenner Hizbolla, ettersom de jo påstår at det ikke forhandler med terrorister!

QED

Med vennlig hilsen

Nah, «anerkjennelse» av Hezbollah fordi det forhandles om et par-tre fanger, det tviler jeg på. Hezbollah er Libanons quislinger som styres som marionetter av den syriske okkupasjonsmakten. Hvis du eller de klarer å lese en anerkjennelse av disse skurkene fordi Israel vil ha hjem de som sitter i Hezbollahs fangenskap, da er det neimen ikke rart verden er som den er.

Sør er veldig opptatt av å si noe negativt om Bibelen. Det er sjelden at han/hun starter en tråd med det han/hun oppfatter som negative aspekter i f.eks. Qu'ran-en.

I virkeligheten oppnår Sør bare to mål: (1) å avsløre sin egen uvitenhet, og (2) spre negativ omtale om det mange anser som hellige skrifter.

Det er SV-folk i et nøtteskall, kritiser Bibelen og de klapper deg på ryggen, men et ord om muslimene så er du en ihuga rasist og araberhater.

De har vel traumer fra barndommen da, kanskje? Sinna kristendomslærer? Hva vet jeg?

Med tanke på tiden dette er skrevet i; er ikke det så ille synes jeg.

Om man ser på historien, ser man uansett at menneskenes faktiske gjerninger får slike bibelsitater til å blekne.

Se hva som skjedde i Karthago, eksempelvis :-)

Hei Hawkwind,

Men de menneskene som bedriver slikt er ikke noen vi tilber!

Med vennlig hilsen

Gjest Unnskyld at jeg spør

Det er nok av andre som sprer negative aspekter om koranen.

Videre, det er nok av folk her som kan "forsvare" bibelen om så var. Det er knapt noen muslimer her.

Med andre ord mener du deg berettiget til å spre negative holdninger om EN gruppe bare fordi det fins noen som sprer negative tanker om en annen gruppe?

Jeg synes du ikke gjør så mye annet enn å spre et vulgært og hatefullt budskap.

Trist.

Samtidig er det godt å vite at du ikke har særlig mye å si: dine vulgære og etnosentriske utsagn når trolig ikke andre enn dem som gidder å lese dine innlegg her på DOL.

Annonse

Det er ikke mine tolkninger som det er noe i veien med, men kanskje folkene som lever etter denne boken?

Sør,

det er bare noe i veien med dem som deler din primitive og vulgære tolkning.

Heldigvis fins det ikke så mange av dere.

Derfor er det fremdeles håp for en verden uten den type etnosentrisme som du forkynner.

Det er SV-folk i et nøtteskall, kritiser Bibelen og de klapper deg på ryggen, men et ord om muslimene så er du en ihuga rasist og araberhater.

De har vel traumer fra barndommen da, kanskje? Sinna kristendomslærer? Hva vet jeg?

Ikke vet jeg. Men det er påfallende at mennesker på den såkalte ventresiden ofte synes det er ønskelig med vulgære og hatefulle utsagn mot f.eks. Bibelen.

Interessant nok var dette noe nazistene også drev på med...

At f.eks, jøder kan føle se såret av Sørs mange vulgære uttalelser, er trist. Men det er prisen en må betale for ytringsfrihet.

Med andre ord mener du deg berettiget til å spre negative holdninger om EN gruppe bare fordi det fins noen som sprer negative tanker om en annen gruppe?

Jeg synes du ikke gjør så mye annet enn å spre et vulgært og hatefullt budskap.

Trist.

Samtidig er det godt å vite at du ikke har særlig mye å si: dine vulgære og etnosentriske utsagn når trolig ikke andre enn dem som gidder å lese dine innlegg her på DOL.

Var det et svar på noe jeg hadde skrevet, eller bare fri fantasi?

Sør,

det er bare noe i veien med dem som deler din primitive og vulgære tolkning.

Heldigvis fins det ikke så mange av dere.

Derfor er det fremdeles håp for en verden uten den type etnosentrisme som du forkynner.

Igjen henger du ut kristne som "primitive" og "vulgære".

Kjenner du igjen andre på deg selv Sør?

Dette var jo en måte å forlede frem en påstand på, som du selv er svært kjent for her.

Da er det godt å se at du faktisk nesten innrømmer at dine sedvanlige påstander her på DOL om andre faktisk er fri fantasi.

Vi andre har jo visst det lenge, men det er godt å se at du også ser ut til å begynne å vise en viss grad av selvinnsikt - dog via andre:-)

Kjenner du igjen andre på deg selv Sør?

Dette var jo en måte å forlede frem en påstand på, som du selv er svært kjent for her.

Da er det godt å se at du faktisk nesten innrømmer at dine sedvanlige påstander her på DOL om andre faktisk er fri fantasi.

Vi andre har jo visst det lenge, men det er godt å se at du også ser ut til å begynne å vise en viss grad av selvinnsikt - dog via andre:-)

Svar gjerne på innlegget, istedet for på noe helt annet.

Hei, Sør!

Jeg tenkte kanskje jeg skulle starte en serie innlegg her på DOL. Den skal hete "Overgrep begått av muslimer". Der skal jeg hver dag trekke fram et overgrep som muslimer står bak. Det kan være dagsaktuellt, eller være noe som skjedde for tusen år siden.

Men jeg er litt usikker på om det bare er egnet til å nøre oppunder fordomme, skape fremmedfrykt, og egentlig ikke er spesielt produktivt.

Derfor ville jeg høre med deg først, er dette en god ide synes du?

Annonse

Sør,

det var svar på det du har skrevet. I den grad det inneholder fri fantasi, er det fordi jeg henviser til dine frie fantasier. Som f.eks. din vulgære og inkompetente tolkning av Bibelen.

Igjen henger du ut kristne som "primitive" og "vulgære".

Sør,

jeg henger kun ut dem som i likehet med deg sprer vulgære og etnosentriske holdninger. Om noen av dem som kaller seg kristne, deler din barnaktige mening, har dere et felles problem.

Jeg anmode deg om ikke å spre etnosentriske holdninger i fremtiden.

Det er ikke mine tolkninger som det er noe i veien med, men kanskje folkene som lever etter denne boken?

Så du mener da implesitt at det er noe i veien med alle muslimer?

Du påstår selv at koranen og bibelen er like ille, så hvis det er noe i veien med de som lever etter bibelen (eller koranen), så må det også være noe i veien med alle muslimer.

Hvordan var forresten dette med generalisering Sør...?

ps: som du kanskje (dog tvilsomt) har forstått, så forsøker jeg nå å vise deg hvor fullstendig stupid det er det du skiver her - og de fantasifulle påstander du bruker i dine fantasifulle argumentasjoner.

Hei, Sør!

Jeg tenkte kanskje jeg skulle starte en serie innlegg her på DOL. Den skal hete "Overgrep begått av muslimer". Der skal jeg hver dag trekke fram et overgrep som muslimer står bak. Det kan være dagsaktuellt, eller være noe som skjedde for tusen år siden.

Men jeg er litt usikker på om det bare er egnet til å nøre oppunder fordomme, skape fremmedfrykt, og egentlig ikke er spesielt produktivt.

Derfor ville jeg høre med deg først, er dette en god ide synes du?

Hei QuePasta,

Takk for et seriøst svar.

I andre fora jeg frekventerer så debatterer jeg meget ofte mot muslimer, men ettersom det ikke ER noen muslimer på DOL så er det lite poeng i å ha en debatt rundt det.

Det blir som å legge ut et innlegg med kritikk av hinduistiske ritualer - det er ingen hinduer her heller.

De skarpeste innleggene jeg noensinne har skrevet på DOL har faktisk vært til en muslim som var her.

===

For øvrig tror jeg du ser forskjellen på å kritisere en religion som 90% av befolkningen vedkjenner seg, og en religion som 1,3% av befolkningen tilhører, og som de andre 98,7% vet svært lite om.

Med vennlig hilsen

Sør,

det var svar på det du har skrevet. I den grad det inneholder fri fantasi, er det fordi jeg henviser til dine frie fantasier. Som f.eks. din vulgære og inkompetente tolkning av Bibelen.

Svar gjerne på korrekt innlegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...