Gå til innhold

Dagens gledelige bibelsitat: "et hjem for pinnsvin"

Anbefalte innlegg

Gjest Unnskyld at jeg spør

For en dårlig bortforklaring.

Sør,

eneste (bort-) forklaringer her i denne debatten, er din flukt fra en saklig debatt.

Du må respektere at ikke alle her på DOL synes det er helt i orden at du kommer med hatefulle utspill vedr. en bok som anses som hellig av svært mange mennesker. Og når dine tanker er befengt med helt opplagt faglige feil, må man nesten reagere... I håp om at også du en eller annen gang skal ta til vett.

Fortsetter under...

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

43

• Mr Kahn

7

• Goliath

4

• SierDuDet

1

Mest aktive i denne tråden

Sør,

sier du fra når du er klar for en saklig debatt? I mellomtiden håper jeg du kan kanalisere dine hatefulle kommentarer annetsteds.

Du overbeviser ingen. Og hvem som helst kan bruke "flotte ord" som de ikke vet hva betyr.

Sør,

eneste (bort-) forklaringer her i denne debatten, er din flukt fra en saklig debatt.

Du må respektere at ikke alle her på DOL synes det er helt i orden at du kommer med hatefulle utspill vedr. en bok som anses som hellig av svært mange mennesker. Og når dine tanker er befengt med helt opplagt faglige feil, må man nesten reagere... I håp om at også du en eller annen gang skal ta til vett.

Ikke bruk så mange ord du ikke forstår meningen av.

Du overbeviser ingen. Og hvem som helst kan bruke "flotte ord" som de ikke vet hva betyr.

Sør,

det er mulig at du ikke kjenner betydnigen av de ordene jeg anvender. De kan kanskje fremstå som "flotte" for deg, for meg er det helt vanlige.

Men etter ditt siste "utspill" blir det klarere hvorfor du ikke klarer å henge med i en saklig debatt.

Du vil ikke finne en eneste seriøs forsker som inntar et annet standpunkt enn det jeg gjør i denne debatten.

Det er mulig at det irriterer deg.

Ikke bruk så mange ord du ikke forstår meningen av.

Sør,

om det er noen av ordene jeg bruker som du ikke forstår, skal jeg se om jeg ikke kan hjelpe deg. Men prøv selv først. Ved hjelp av en ordbok kan du sikkert klare en hel del selv.

Lykke til!

Annonse

Sør,

det er mulig at du ikke kjenner betydnigen av de ordene jeg anvender. De kan kanskje fremstå som "flotte" for deg, for meg er det helt vanlige.

Men etter ditt siste "utspill" blir det klarere hvorfor du ikke klarer å henge med i en saklig debatt.

Du vil ikke finne en eneste seriøs forsker som inntar et annet standpunkt enn det jeg gjør i denne debatten.

Det er mulig at det irriterer deg.

Det er åpenbart at du forsøker å fremstå som "smart" ved å bruke ord du tror er "flotte", men uten at du forstår hva de betyr.

Sør,

om det er noen av ordene jeg bruker som du ikke forstår, skal jeg se om jeg ikke kan hjelpe deg. Men prøv selv først. Ved hjelp av en ordbok kan du sikkert klare en hel del selv.

Lykke til!

Igjen - forsøk å forstå hva ord betyr, før du misbruker dem. Det eneste du demonstrerer er din egen uvitenhet.

Det er åpenbart at du forsøker å fremstå som "smart" ved å bruke ord du tror er "flotte", men uten at du forstår hva de betyr.

Sør,

det er mulig at du opplever det slik. Og det er jo litt trist. Men ikke fortvil: dette er et resultat av den avmakten du føler i debatter der de du snakker med har det faglige kunnskapsnivå som du mangler.

Noen annen forklaring på at du kan finne de ord jeg bruker "flotte" og "uforståelige", er jeg iallfall ikke istand til å tenke meg.

Kanskje du skal spørre NHD om en forklaring på hvorfor du ender opp med å fremstå som frenetisk hver gang noen påpeker urimelighetene i det du kommer med?

Igjen - forsøk å forstå hva ord betyr, før du misbruker dem. Det eneste du demonstrerer er din egen uvitenhet.

Sør,

det er bare du som har problemer med de ordene jeg anvender. For meg er de helt vanlige ord -- at de kan fremstå som vanskelig e for deg, er så sin sak. Men da får du nesten gjøre noe med språkkunnskapene dine.

Til du finner eksempel på ett eneste ord jeg som jeg har brukt og som jeg ikke kjenner betydningen av, vil dine tåpelige påstander som vanlig falle på sin egen urimelighet.

Sør,

det er mulig at du opplever det slik. Og det er jo litt trist. Men ikke fortvil: dette er et resultat av den avmakten du føler i debatter der de du snakker med har det faglige kunnskapsnivå som du mangler.

Noen annen forklaring på at du kan finne de ord jeg bruker "flotte" og "uforståelige", er jeg iallfall ikke istand til å tenke meg.

Kanskje du skal spørre NHD om en forklaring på hvorfor du ender opp med å fremstå som frenetisk hver gang noen påpeker urimelighetene i det du kommer med?

Igjen - det er synd du ikke klarer å ta til deg saklig kritikk. Du bør nok gå i deg selv.

Sør,

det er bare du som har problemer med de ordene jeg anvender. For meg er de helt vanlige ord -- at de kan fremstå som vanskelig e for deg, er så sin sak. Men da får du nesten gjøre noe med språkkunnskapene dine.

Til du finner eksempel på ett eneste ord jeg som jeg har brukt og som jeg ikke kjenner betydningen av, vil dine tåpelige påstander som vanlig falle på sin egen urimelighet.

*ler*

Du er ute på tynn is.

Annonse

Hei, Sør!

Jeg tenkte kanskje jeg skulle starte en serie innlegg her på DOL. Den skal hete "Overgrep begått av muslimer". Der skal jeg hver dag trekke fram et overgrep som muslimer står bak. Det kan være dagsaktuellt, eller være noe som skjedde for tusen år siden.

Men jeg er litt usikker på om det bare er egnet til å nøre oppunder fordomme, skape fremmedfrykt, og egentlig ikke er spesielt produktivt.

Derfor ville jeg høre med deg først, er dette en god ide synes du?

Jeg opplever innlegget ditt som et forsøk på å latterliggjøre bibelbaserte religioner. Greit nok. Men er det ikke da tåpelig å benytte seg av et sitat som 98.7% av de 90%-ene du snakker om, ikke relaterer seg til i det hele tatt? Jeg tror ikke det er spesielt produktivt.

Hadde jeg vært deg, ville jeg heller sett på kirken i dag, hvordan homofile behandles, sett på sneversynte sekter, barnemisshandling og kvinnesyn, framfor å trekke fram kuriøse og, for moderne mennesker, totalt irrelevante skriftsteder.

(PS: Det må da finnes muslimer på DOL?)

*ler*

Du er ute på tynn is.

Sør,

du skriver at jeg er "ute på tynn is". Kan du underbygge denne påstanden?

(Eller skal den bli stående som nok et "feigt" utsagn, uten noen som helt saklig verdi.)

Hei QuePasta,

Takk for et seriøst svar.

I andre fora jeg frekventerer så debatterer jeg meget ofte mot muslimer, men ettersom det ikke ER noen muslimer på DOL så er det lite poeng i å ha en debatt rundt det.

Det blir som å legge ut et innlegg med kritikk av hinduistiske ritualer - det er ingen hinduer her heller.

De skarpeste innleggene jeg noensinne har skrevet på DOL har faktisk vært til en muslim som var her.

===

For øvrig tror jeg du ser forskjellen på å kritisere en religion som 90% av befolkningen vedkjenner seg, og en religion som 1,3% av befolkningen tilhører, og som de andre 98,7% vet svært lite om.

Med vennlig hilsen

Jeg opplever innlegget ditt som et forsøk på å latterliggjøre bibelbaserte religioner. Greit nok. Men er det ikke da tåpelig å benytte seg av et sitat som 98.7% av de 90%-ene du snakker om, ikke relaterer seg til i det hele tatt? Jeg tror ikke det er spesielt produktivt.

Hadde jeg vært deg, ville jeg heller sett på kirken i dag, hvordan homofile behandles, sett på sneversynte sekter, barnemisshandling og kvinnesyn, framfor å trekke fram kuriøse og, for moderne mennesker, totalt irrelevante skriftsteder.

(PS: Det må da finnes muslimer på DOL?)

Sør,

du skriver at jeg er "ute på tynn is". Kan du underbygge denne påstanden?

(Eller skal den bli stående som nok et "feigt" utsagn, uten noen som helt saklig verdi.)

Din manglende selvinnsikt er påfallende. Du burde selvsagt kunne finne ut av dette selv, eller få hjelp.

Din manglende selvinnsikt er påfallende. Du burde selvsagt kunne finne ut av dette selv, eller få hjelp.

Sør,

for alle andre (enn deg) blir dette stående som et godt eksempel på at du ikke er i stand til å underbygge dine påstander. Det burde kanskje også få deg til å innse hvor urimelige de er.

Jeg forstår at saklig kritikk er vanskelig for deg å ta til deg, men du bør forsøke. Evt. kan du sikkert få proff hjelp.

Sør,

den dagen du makter å fremme saklig kritikk, skal jeg gladelig ta den til meg.

I mellomtiden håper jeg du forstår at du kun blamerer deg selv ved hele tiden å unngå en saklig debatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...