Gå til innhold

Dagens gledelige bibelsitat: "et hjem for pinnsvin"

Anbefalte innlegg

Jeg opplever innlegget ditt som et forsøk på å latterliggjøre bibelbaserte religioner. Greit nok. Men er det ikke da tåpelig å benytte seg av et sitat som 98.7% av de 90%-ene du snakker om, ikke relaterer seg til i det hele tatt? Jeg tror ikke det er spesielt produktivt.

Hadde jeg vært deg, ville jeg heller sett på kirken i dag, hvordan homofile behandles, sett på sneversynte sekter, barnemisshandling og kvinnesyn, framfor å trekke fram kuriøse og, for moderne mennesker, totalt irrelevante skriftsteder.

(PS: Det må da finnes muslimer på DOL?)

Hei,

Nei, meg bekjent finnes det faktisk ikke noen muslimer på DOL. Det har vært et par stykker innom de siste 3-4 årene - og jeg kranglet veldig med én av dem.

Årsaken til at jeg siterte dette var frasen "et hjem for pinnsvin" som jeg synes var morsom. Det er åpenbart for de fleste at 99% av kristne i Norge ikke tolker dette bokstavelig, akkurat som de fleste muslimer ikke tar alt som står i koranen bokstavelig.

På en annen side har jeg faktisk skrevet innlegg om homofili og Krf så sent som i dag.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

43

• Mr Kahn

7

• Goliath

4

• SierDuDet

1

Mest aktive i denne tråden

Sør,

den dagen du makter å fremme saklig kritikk, skal jeg gladelig ta den til meg.

I mellomtiden håper jeg du forstår at du kun blamerer deg selv ved hele tiden å unngå en saklig debatt.

Igjen kun bortforklaring og spalteflass fra deg.

Sør,

for alle andre (enn deg) blir dette stående som et godt eksempel på at du ikke er i stand til å underbygge dine påstander. Det burde kanskje også få deg til å innse hvor urimelige de er.

Og igjen snakker du deg bort i tåkeheimen. God tur!

Gjest Unnskyld at jeg spør

Igjen kun bortforklaring og spalteflass fra deg.

Sør,

hvorfor makter du ikke å ta en saklig debatt?

Om du ikke tåler å bli avslørt når du fremmer hatefulle og/eller feilaktige påstander, bør du avstå fra å skrive.

Og igjen snakker du deg bort i tåkeheimen. God tur!

Sør,

slik er det bare i din noe spesielle oppfattelse av verden.

Igjen: lyst til å diskutere sak? (Eller mangler du helt evne til det?)

Sør,

hvorfor makter du ikke å ta en saklig debatt?

Om du ikke tåler å bli avslørt når du fremmer hatefulle og/eller feilaktige påstander, bør du avstå fra å skrive.

Det er utrolig at du forsetter med dine latterlige påstander, og at du tror at vi andre ikke vet at du bruker ord du ikke forstår meningen av.

Annonse

Det er utrolig at du forsetter med dine latterlige påstander, og at du tror at vi andre ikke vet at du bruker ord du ikke forstår meningen av.

Sør,

det er bare du som tror dette. Og et er påfallende at du ikke klarer å gi ett eksempel på et ord som jeg har brukt og som jeg ikke skulle forstå.

Kanskje det er fordi det er DU som ikke forstår ordene?

Du overbeviser ingen, vet du.

Sør,

det er mulig at jeg ikke klarer å overbevise mennesker med en etnosentrisk holdning. Men så er dere uten makt i samfunnet, og derfor betyr det så lite. Men det er jo ikke umulig at en eller annen spesielpedagog vil kunne lykkes i å opplyse også deg.

Sør,

det er bare du som tror dette. Og et er påfallende at du ikke klarer å gi ett eksempel på et ord som jeg har brukt og som jeg ikke skulle forstå.

Kanskje det er fordi det er DU som ikke forstår ordene?

Det er umulig å ta deg seriøst når du skriver så mye latterlig.

Sør,

det er mulig at jeg ikke klarer å overbevise mennesker med en etnosentrisk holdning. Men så er dere uten makt i samfunnet, og derfor betyr det så lite. Men det er jo ikke umulig at en eller annen spesielpedagog vil kunne lykkes i å opplyse også deg.

Tror du selv på det du skriver?

Tror du selv på det du skriver?

Jeg forholder meg til fakta. Noe du tydeligvis ikke er i stand til. Eller kanskje du ikke vil?

Uansett: så lenge du ikke klarer å argumentere saklig, er en "debatt" med deg temmelig dødføtt.

For oss andre er din mangel på saklighet avslørende.

Annonse

Jeg forholder meg til fakta. Noe du tydeligvis ikke er i stand til. Eller kanskje du ikke vil?

Uansett: så lenge du ikke klarer å argumentere saklig, er en "debatt" med deg temmelig dødføtt.

Svar heller på det du blir spurt om, istedet for dine bortforklaringer.

Gjest bokseksjon på tur

Jeg vet ikke hvem du er, men du snakker uansett ikke med Sør. Sør signerer innleggene sine helt annerledes.

Eller er du den beryktede nick-fakeren som *diskuterer* med seg selv til det kjedsommelige?

Svar heller på det du blir spurt om, istedet for dine bortforklaringer.

Sør,

om du makter å komme med et saklig spørsmål, skal jeg nok svare deg. Jeg vil gjerne hjelpe deg om det er noe du lurer på.

Men jeg svarer ikke på usakligheter.

Jeg vet ikke hvem du er, men du snakker uansett ikke med Sør. Sør signerer innleggene sine helt annerledes.

Eller er du den beryktede nick-fakeren som *diskuterer* med seg selv til det kjedsommelige?

Jeg vet ikke hvem jeg diskuterer med. Men jeg ville tro at "Sør" har reservert sitt nick.

Om det ikke er Sør jeg diskuterer med, er det iallfall en bra stand-in. Hun/han er minst like useriøs som den ekte Sør.

Det er umulig å ta deg seriøst når du skriver så mye latterlig.

Sør,

det er du som fremstår som latterlig ved at du til enhver tid skyr en saklig debatt.

Med mindre du har noe faglig relevant å komme med, anser jeg deg som et håpløst tilfelle. Men håper du får den hjelpen du trenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...