Kjersti S Skrevet 19. september 2003 Skrevet 19. september 2003 Jeg har et Olympus Centurion APS-kamera. Hadde kjøpt svart/hvitt-film, for jeg trodde det gikk an å ta noen bilder av gangen, for så å ta ut filmen og sette den inn igjen. På fotoforretningen sa de at jeg da måtte "tvangsspole" filmen tilbake, og det gjorde jeg, etter å ha tatt 4-5 bilder i dag. Da jeg skulle prøve å sette inn filmen igjen, gikk ikke det an (fikk bare opp "E" i displayet). Det samme skjedde med en fargefilm jeg spøvde det med etterpå. Har også tidligere en gang prøvd, da tok jeg ut filmen uten å spole tilbake, og også denne filmen gikk i stykker. Er det noen som vet hvordan jeg skal gjøre dette? Irriterende med den svart/hvitt-filmen, den kostet 95 kr, og så ble det bare til at jeg fikk tatt 4-5 bilder. Vet ikke om jeg gidder å bruke penger på å fremkalle den engang...Blir snart like dyrt som å gå til fotografen hvis det skal være sånn! 0 Siter
Gjest ildg Skrevet 19. september 2003 Skrevet 19. september 2003 Still kameraet i manuell på kortes mulig lukkertid. Sett deg på et absolutt mørkt sted. Fyr løs 6-7 eksponeringer, da er du "forbi". Jeg har aldri prøvd APS, men har også hørt at det skulle være mulig å gjøre som du sier. Alternativet er å stille spørsmålet på no.foto.fritid 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.