Gjest lusilla Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Jeg er ikke så opptatt av hva folk titulerer hva..Jeg vet av mange som ikke regner en som ordentelige veggiser om en spiser løk(du må ikke spørre meg om hvorfor, jeg aner ikke..)..Derimot er det mange vegetarianere som spiser gulost, og i gulost er det enzymer fra kalvemage(kalven må dø...) Det er ikke lett å forstå utifra hvilke kriterier folk definerer slike ting alltid, så jeg kan bare gjøre det jeg finner etisk riktig selv..Og det er altså å ikke spise kjøtt, grunnet at jeg betrakter kjøttindustrien som uetisk og svært grusom.. Mulig jeg er grunn, men jeg synes ikke fryktelig synd på fisken;) En vegetarianer spier ikke kjøtt eller fisk. Skjønner bare ikke hvorfor du kaller deg det. Det blir som å si at du er avholds, men du drikker rødvin. Og en vegetarianer som ikke spiser løk? Da har du nok blitt lurt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120290-s%C3%A6re-veggiser/page/2/#findComment-728792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Det virket kanskje rotete;) Jeg var vegetarianer fra jeg var sånn nittenish, intill for et par år siden.. Grunnen til at jeg begynte å spise kjøtt igjen var delvis økonomi og delvis mangel på skikkelige kokemuligheter, jeg hadde b.la ikke ovn en periode.. Det går ikke ann å leve på fallafel og gulostknekkebrød alene, derfor sklei det ut med kjøttspising..Nå er alt i orden, og jeg tenkte det var på tide å vende tilbake til idealene her;) Men nei, her måter man massiv motstand.. Det var forøvrig på samme måten forrige gang, og det er på samme måte for brutter, om ikke verre, for han er jo enda "særere";)(Han har veldig peiling, så jeg er ikke bekymret for kostholdet hans..) Selvsagt er jeg glad for å ha bestemødre og jeg vurderer seriøst å spise kjøttmat for å glede bestemorhjerter..Det er jo ikke for å være vanskelig(imotsettning til enkelte av mine jevnaldrende, som jeg tror er direkte vrangvillige til vegetarianisme i seg selv...Av årsaker som går over hodet på meg..) Kanskje flåsete sagt det med elgen, men jeg synes faktisk det er langt mer ok å skyte en elg som har bodd hele sitt liv lykkelig i skogen for å ete den, enn å støtte kjøttproduksjonen. De dyrene har ikke særlig til liv.. Folk må gjerne lage skinnjakke og postei av meg når jeg dør også, men jeg ville helst slippe å være spesial oppdrettet til formålet;) "Kanskje flåsete sagt det med elgen, men jeg synes faktisk det er langt mer ok å skyte en elg som har bodd hele sitt liv lykkelig i skogen for å ete den, enn å støtte kjøttproduksjonen. De dyrene har ikke særlig til liv.." Javel, så det er greit å spise elg som løper fritt? Var ikke hele greiene dine at du var veggis? Vi kan skyte 22 elger i sambos skog. Ja, de og hans familie. Kjøttet er alt for grovt etter min mening. Det byr meg regelrett imot. Så det vil du ha, men ikke lyst kjøtt? Merkelig snuppe du "Folk må gjerne lage skinnjakke og postei av meg når jeg dør også, men jeg ville helst slippe å være spesial oppdrettet til formålet;)" Hva er forskjellen? Tror du at du ville merket noen forskjell. Poenget er at man skal behandle matdyr godt så lenge de lever. Det gjør de fleste. Jeg anntar at du spiser kylling? Ikke jug (Jeg hæler ikke, men det er fordi jeg syntes det både lukter og smaker kvalmt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120290-s%C3%A6re-veggiser/page/2/#findComment-728794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 En vegetarianer spier ikke kjøtt eller fisk. Skjønner bare ikke hvorfor du kaller deg det. Det blir som å si at du er avholds, men du drikker rødvin. Og en vegetarianer som ikke spiser løk? Da har du nok blitt lurt. Du kan godt kalle det å ikke spise kjøtt om du ønsker det. Samme for meg. Jeg har ikke lest din vegetarianer definisjon, som sagt, jeg er ikke så fryktelig opptatt av absolutte katalogiseringer, og jeg har hørt flere, alt etter som av hvilke årsaker folk avstår fra det ene eller det andre. Egg er en, melk en annen, gelatin en tredje(av samme årsaker som ost, tror jeg) Løk er faktisk en, men det kan ha sammenheng med religion, jeg husker ikke hvorfor, mulig jeg blander. Men jeg skjønner at det forvirrer deg, så det er helt ok for meg å kalle det "å ikke spise kjøtt" Forøvrig er det en digresjon, enten man kaller dt så eller slik, blir problemstillingen den samme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120290-s%C3%A6re-veggiser/page/2/#findComment-728799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 "Kanskje flåsete sagt det med elgen, men jeg synes faktisk det er langt mer ok å skyte en elg som har bodd hele sitt liv lykkelig i skogen for å ete den, enn å støtte kjøttproduksjonen. De dyrene har ikke særlig til liv.." Javel, så det er greit å spise elg som løper fritt? Var ikke hele greiene dine at du var veggis? Vi kan skyte 22 elger i sambos skog. Ja, de og hans familie. Kjøttet er alt for grovt etter min mening. Det byr meg regelrett imot. Så det vil du ha, men ikke lyst kjøtt? Merkelig snuppe du "Folk må gjerne lage skinnjakke og postei av meg når jeg dør også, men jeg ville helst slippe å være spesial oppdrettet til formålet;)" Hva er forskjellen? Tror du at du ville merket noen forskjell. Poenget er at man skal behandle matdyr godt så lenge de lever. Det gjør de fleste. Jeg anntar at du spiser kylling? Ikke jug (Jeg hæler ikke, men det er fordi jeg syntes det både lukter og smaker kvalmt. Nope, ingen kylling;)Helt sant. Men fisk. Ingen symp for fisken, nei.. Årsaken til at jeg ønsker å være veggis er fordi jeg ikke ønsker å støtte kjøttmat produksjon. Om kjøttmaten kommer fra skogen blir det et helt annet prinsipp. Det er desverre ikke vanlig at dyr som er planlagt til pølse eller koteletter har det noe kjekt. Det finnes nok untak, men det er vanskelig for forbrukeren å orientere seg i dette, og for meg finne kjøtt som jeg mener er etisk produsert. Det gjør hele forskjellen. Jeg kunne godt ha spist dyr som hadde gått sin skjebne i møte i møte med typen din sitt haglegevær, sånn f.eks, fordi det ikke hadde vært ulykkelig hele livet. Men å støtte at folk fratar dyret hele livet, og ikke bare dreper det, det vil jeg ikke støtte.. Grunnen til at jeg ikke spiser kjøtt i det hele tatt er at jeg ikke ser forskjell, rett&slett.. Samme forskjell for meg. Om noen faktisk hadde funnet anvendelse for meg i skinnjakke e.l post mortem så kjør..;)Men ikke snakk om at jeg skulle levd livet mitt på en så eller så(gjerne grusom måte) for å gi avkastning og være godt skinnjakkemateriale.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120290-s%C3%A6re-veggiser/page/2/#findComment-728801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Nope, ingen kylling;)Helt sant. Men fisk. Ingen symp for fisken, nei.. Årsaken til at jeg ønsker å være veggis er fordi jeg ikke ønsker å støtte kjøttmat produksjon. Om kjøttmaten kommer fra skogen blir det et helt annet prinsipp. Det er desverre ikke vanlig at dyr som er planlagt til pølse eller koteletter har det noe kjekt. Det finnes nok untak, men det er vanskelig for forbrukeren å orientere seg i dette, og for meg finne kjøtt som jeg mener er etisk produsert. Det gjør hele forskjellen. Jeg kunne godt ha spist dyr som hadde gått sin skjebne i møte i møte med typen din sitt haglegevær, sånn f.eks, fordi det ikke hadde vært ulykkelig hele livet. Men å støtte at folk fratar dyret hele livet, og ikke bare dreper det, det vil jeg ikke støtte.. Grunnen til at jeg ikke spiser kjøtt i det hele tatt er at jeg ikke ser forskjell, rett&slett.. Samme forskjell for meg. Om noen faktisk hadde funnet anvendelse for meg i skinnjakke e.l post mortem så kjør..;)Men ikke snakk om at jeg skulle levd livet mitt på en så eller så(gjerne grusom måte) for å gi avkastning og være godt skinnjakkemateriale.. Jeg tror du kunne blitt en kul skinnjakke. Bare så det er sagt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120290-s%C3%A6re-veggiser/page/2/#findComment-728804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Jeg tror du kunne blitt en kul skinnjakke. Bare så det er sagt. Takk for det! Personlig vet jeg ikke helt, måtte tatt sol, og fjernet en føflekk på ryggen i hvertfall.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120290-s%C3%A6re-veggiser/page/2/#findComment-728806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lusilla Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Du kan godt kalle det å ikke spise kjøtt om du ønsker det. Samme for meg. Jeg har ikke lest din vegetarianer definisjon, som sagt, jeg er ikke så fryktelig opptatt av absolutte katalogiseringer, og jeg har hørt flere, alt etter som av hvilke årsaker folk avstår fra det ene eller det andre. Egg er en, melk en annen, gelatin en tredje(av samme årsaker som ost, tror jeg) Løk er faktisk en, men det kan ha sammenheng med religion, jeg husker ikke hvorfor, mulig jeg blander. Men jeg skjønner at det forvirrer deg, så det er helt ok for meg å kalle det "å ikke spise kjøtt" Forøvrig er det en digresjon, enten man kaller dt så eller slik, blir problemstillingen den samme. Det blir ikke det samme, nei. Svigerinna mi ble plutselig vegetarianer for noen år siden og jeg hadde invitert henne på middag i jula. Jeg brukte masse tid på å lage en vegetarrett til henne, vi andre skulle spise torsk. Så kommer hun og sier: Men jeg spiser fisk, altså! Jeg ble ganske irritert, ja, etter å ha strevd med to middager. Så det er nok viktig å bruke riktig betegnelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120290-s%C3%A6re-veggiser/page/2/#findComment-728807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Nope, ingen kylling;)Helt sant. Men fisk. Ingen symp for fisken, nei.. Årsaken til at jeg ønsker å være veggis er fordi jeg ikke ønsker å støtte kjøttmat produksjon. Om kjøttmaten kommer fra skogen blir det et helt annet prinsipp. Det er desverre ikke vanlig at dyr som er planlagt til pølse eller koteletter har det noe kjekt. Det finnes nok untak, men det er vanskelig for forbrukeren å orientere seg i dette, og for meg finne kjøtt som jeg mener er etisk produsert. Det gjør hele forskjellen. Jeg kunne godt ha spist dyr som hadde gått sin skjebne i møte i møte med typen din sitt haglegevær, sånn f.eks, fordi det ikke hadde vært ulykkelig hele livet. Men å støtte at folk fratar dyret hele livet, og ikke bare dreper det, det vil jeg ikke støtte.. Grunnen til at jeg ikke spiser kjøtt i det hele tatt er at jeg ikke ser forskjell, rett&slett.. Samme forskjell for meg. Om noen faktisk hadde funnet anvendelse for meg i skinnjakke e.l post mortem så kjør..;)Men ikke snakk om at jeg skulle levd livet mitt på en så eller så(gjerne grusom måte) for å gi avkastning og være godt skinnjakkemateriale.. "Grunnen til at jeg ikke spiser kjøtt i det hele tatt er at jeg ikke ser forskjell, rett&slett.." Hehe, men du spiser jo kjøtt Drit i hele greiene å spis hva du vil. (Bare tenk litt på bestemor, det er viktig for dem at maten blir verdsatt) Ellers kan du bli med meg på fisketur. Jeg tror jeg har fått det som en hovedoppgave her i livet :-) Gretten av og til, men stort sett så kan jeg stå fra morgen til kveld. Liker stillheten, og får kikk når det napper. Jeg har fisket siden jeg var liten, vet hvor de står osv. Mamma kjente vannet og pappa kjente stedene :-) En herlig barndom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120290-s%C3%A6re-veggiser/page/2/#findComment-728808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Det blir ikke det samme, nei. Svigerinna mi ble plutselig vegetarianer for noen år siden og jeg hadde invitert henne på middag i jula. Jeg brukte masse tid på å lage en vegetarrett til henne, vi andre skulle spise torsk. Så kommer hun og sier: Men jeg spiser fisk, altså! Jeg ble ganske irritert, ja, etter å ha strevd med to middager. Så det er nok viktig å bruke riktig betegnelse. Men folk jeg kjenner vet hva jeg spiser og ikke spiser, for det har jeg sagt fra om(jamfør hovedinnlegg).Og det sier jeg fortsatt fra om hver gang det er en middagsinvitasjon e.l på gang. Og jeg tilbyr å ta med eget selv, om ønskelig. De blir irriterte for de jeg ikke har lyst til å spise kjøtt. Og det forbauser meg ærlig talt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120290-s%C3%A6re-veggiser/page/2/#findComment-728810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Takk for det! Personlig vet jeg ikke helt, måtte tatt sol, og fjernet en føflekk på ryggen i hvertfall.. Føflekken gir jakka personlighet. Tror du kan bli en fin.lys, semsket jakke i str 36. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120290-s%C3%A6re-veggiser/page/2/#findComment-728811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Det blir ikke det samme, nei. Svigerinna mi ble plutselig vegetarianer for noen år siden og jeg hadde invitert henne på middag i jula. Jeg brukte masse tid på å lage en vegetarrett til henne, vi andre skulle spise torsk. Så kommer hun og sier: Men jeg spiser fisk, altså! Jeg ble ganske irritert, ja, etter å ha strevd med to middager. Så det er nok viktig å bruke riktig betegnelse. Jo men jøsse navn da, prater dere ikke sammen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120290-s%C3%A6re-veggiser/page/2/#findComment-728812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Føflekken gir jakka personlighet. Tror du kan bli en fin.lys, semsket jakke i str 36. Hehe :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120290-s%C3%A6re-veggiser/page/2/#findComment-728813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 "Grunnen til at jeg ikke spiser kjøtt i det hele tatt er at jeg ikke ser forskjell, rett&slett.." Hehe, men du spiser jo kjøtt Drit i hele greiene å spis hva du vil. (Bare tenk litt på bestemor, det er viktig for dem at maten blir verdsatt) Ellers kan du bli med meg på fisketur. Jeg tror jeg har fått det som en hovedoppgave her i livet :-) Gretten av og til, men stort sett så kan jeg stå fra morgen til kveld. Liker stillheten, og får kikk når det napper. Jeg har fisket siden jeg var liten, vet hvor de står osv. Mamma kjente vannet og pappa kjente stedene :-) En herlig barndom. Fisking er gøy! Jeg aner ikke hvorfor jeg synes det, for jeg får aldri fisk.. Litt det samme med at jeg synes det er gøy å spille biljard selvom jeg er helt nepe.. Hva mener du med at jeg spiser kjøtt? Fordi det ikke er lenge siden jeg sluttet med det, eller fordi jeg spiser fisken? Skjønte ikke helt hva du mente..(om du mente det var fordi jeg nettopp sluttet, så blir det jo vanskelig for noen og enhver og bli vegetarianere fordi de fleste har spist kjøtt engang, og at det i begynnelsen må være kort siden de spiste kjøtt...eh,eller noe sånt..) Fisk er jo kjøtt forsåvidt det altså, men jeg klarer altså ikke å mobilisere symp for den. Den har liten hjerne og den er morsom å fange. Sånn er det med det. Men jeg skal være grei med bestemor, vi får se på de kjøttmiddagene, men jeg kan jo uansett ta det igjen i vafler.. Tror ikke hun skjønner hvorfor hun har TO så sære barnebarn..;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120290-s%C3%A6re-veggiser/page/2/#findComment-728814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 19. september 2003 Forfatter Del Skrevet 19. september 2003 Føflekken gir jakka personlighet. Tror du kan bli en fin.lys, semsket jakke i str 36. *lol* Tja..Kanskje det hadde blitt lekkert..Jeg har mine tvil, men la gå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120290-s%C3%A6re-veggiser/page/2/#findComment-728815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mAd Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Jeg vet..Det er teit det der. Folk forlanger konsekvens atferd ja.. Det har med å gjøre at jeg var råblakk og uten kokemuligheter en periode, og da var det vanskelig å ikke spise kjøtt. Falaffel kan ikke være middag hver dag.. Jeg vet ikke helt heller, for bror har vært vegetarianer siste 15 år og veganer siste 4 av disse og blir fortsatt ikke tatt alvorlig.. Vil absolutt anbefale deg en tur over grensen for å hamstre quorn. Quorn er et kjøtt-substitutt og aldeles nydelig. De har ikke det helt store utvalget på Storlien hvor vi pleier handle, men quornbiter og quornfileter smaker akkurat som kylling og er kjempegodt. Har også kjøpt quornburgere, men disse er jeg ikke så kjempebegeistra for (pluss at burgere stort sett smaker like godt uten selve burgeren uansett:). Finnes også div. ferdigretter (bl.a. lasagne og curry-"kylling" i ris o.l.). Har hittil bare smakt èn kjøttquorn (som ikke er kylling-etterligning eller burger), og den var ikke så.. kjempegod. Ikke ILLE, men ikke nydelig heller. Uhm.. anyway. www.quorn.com Og så har de så himla mye godt på helsekosten (men det blir dyrt i lengden). Vegetarschnitzel f.eks.. *sikle* og soyapølser. Og sesam nuggets, fantastisk godt! Guh, nå ble jeg sulten 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120290-s%C3%A6re-veggiser/page/2/#findComment-728816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mAd Skrevet 19. september 2003 Del Skrevet 19. september 2003 Jeg har vært vegetarianer i snart ett år nå. Fælt i begynnelsen (Absinenser! Fikk lyst på kjøttretter jeg ikke engang LIKTE), men så plutselig bare forsvant lysten på kjøtt og voilà. HVER gang jeg snakker med min mor og vi kommer inn på mat, får jeg høre "skal du ikke kutte ut det tullet snart?" Samboeren min kutta ut kjøtt samtidig som meg, og familien min er overbevist om at jeg tvang han mens familien hans er overbevist om at han tvang meg, hehe. Julaften hjemme kommer til å bli interessant når mamma innser at jeg faktisk ikke kommer til å spise ribbe ;D (hun venter enda på at det skal gå over, stakkar) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120290-s%C3%A6re-veggiser/page/2/#findComment-728817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
shandy Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Vil absolutt anbefale deg en tur over grensen for å hamstre quorn. Quorn er et kjøtt-substitutt og aldeles nydelig. De har ikke det helt store utvalget på Storlien hvor vi pleier handle, men quornbiter og quornfileter smaker akkurat som kylling og er kjempegodt. Har også kjøpt quornburgere, men disse er jeg ikke så kjempebegeistra for (pluss at burgere stort sett smaker like godt uten selve burgeren uansett:). Finnes også div. ferdigretter (bl.a. lasagne og curry-"kylling" i ris o.l.). Har hittil bare smakt èn kjøttquorn (som ikke er kylling-etterligning eller burger), og den var ikke så.. kjempegod. Ikke ILLE, men ikke nydelig heller. Uhm.. anyway. www.quorn.com Og så har de så himla mye godt på helsekosten (men det blir dyrt i lengden). Vegetarschnitzel f.eks.. *sikle* og soyapølser. Og sesam nuggets, fantastisk godt! Guh, nå ble jeg sulten Er du normalvektig, eller for å si det rett ut feit? Har vært, eller hva? Er det mulig å få et svar fra folk som avviker fra normalt norsk koshold. Høyde/vekt= takk? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120290-s%C3%A6re-veggiser/page/2/#findComment-728819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Du gjør som du vil. Hvis du ikke vil spise kjøtt hos bestemoren din foreslår jeg at du tar opp saken langt unna tiden for måltider. Ikke fortell om den groteske kjøttindustrien idet hun serverer, neinei. Det er rart at det skal være nødvendig å forsvare et kosthold uten kjøtt. Du er jo ikke syk eller noe og virkelig _trenger_ lassevis med proteiner og jern. Når det gjelder betegnelsen vegetarianer og veganer er ikke dette beskyttede titler, for å si det sånn. Kall deg med andre ord hva du vil. Og du trenger selvsagt ikke forsvare noen form for inkonsekvens vedr. kjøtt / ikke kjøtt. Hvorfor i all verden skulle du det? Jeg droppet kjøtt i noen år selv og opplevde å bli møtt med mye rart. Miljø og venner var frilynte og bevisste mennesker, så de rare reaksjonene kom fortrinnsvis fra andre steder. Som f.eks.: Hvordan kan det ha seg at du, en vegetarianer, røyker? Drikker du??? Er ikke du vegetarianer, da? Er du ute så sent? Jeg trodde vegetarianere var A-mennesker som la seg tidlig? Banner du - men i all verden, du er jo vegetarianer? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120290-s%C3%A6re-veggiser/page/2/#findComment-728824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Jeg gleder meg til jeg en gang skal lage middag til 10 personer, hvor 1 av gjestene er veggis. Da skal jeg sette fram 9 biffer, mine perfekte hvitløksgratinerte poteter som ikke veggisen får smake på, og en bolle med gress. Sånn er det med den saken! For et fuckings ukristelig tidspunkt og stå opp på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120290-s%C3%A6re-veggiser/page/2/#findComment-728827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Jepp, spiser fisk, egg, melk..Bare ikke kjøtt.) *Host host* Tror du melkekyrne har det så mye bedre enn kjøttfeet? Og at verpehønsene har det bedre enn kjøttkyllingene? Med mindre du kjøper egg rett fra bonden og ser hvordan hønsene har det da. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120290-s%C3%A6re-veggiser/page/2/#findComment-728853 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.