Gå til innhold

Sære veggiser?

Anbefalte innlegg

:o)

Men det er jo helt greit! Hvitløksgratinerte poteter er kjempe yummi! Men hadde du giddi å blitt sur på vegetarianeren for de han ikke vil ha biffen?(når han har sagt fra da, sef..)

Det er det jeg synes er så sært..Jeg blir jo ikke sur på folk som ikke vil ha f.eks bloody mary, selvom jeg personlig elsker den drinken.

Jeg synes det er en snål holdning.

Det må sies at jeg ikke var så veldig seriøs. Veggiser er mennesker de også.

Så lenge man drikker øl og ikke snakker bergensdialekt, er muslim, homse, veldig kristen eller jøde, så gir jeg egentlig faen i hva folk måtte spise og hvordan de ser ut (selvsagt med mindre man er direkte stygg).

Jeg stoler ikke på folk som ikke drikker øl :)

Fortsetter under...

• Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

54

• pip

8

• tigertrollet

7

• shandy

6

laguna1365380434

Stå på.

Forklar dine venner og kjære at du ikke klarer å spise kjøtt/fisk lenger, og be dem om å respektere det.

Ta med dine hjemmelagde nøttekarbonader og skryt hemningsløst av bestemors deilige saus.

Så inviterer du venner/familie på vegetarmiddager hos deg.

Gulrotlasagne foreksempel, kjempedigg. Valnøttstek - mmm.

Masse godt! Pasta med pesto, auberginmousse og nøttekarbonader.

La dem ikke tro at du bare eter poteter og saus.

De liker faktisk maten min, de av dem som har prøvd..Bestefatter var veldig begistret, bestemutter mener litt mer sånn at det ikke er mat om den ikke har sagt mø..;)

Men jeg skal spørre henne om noen oppskrifter på rabarbragrøt og kaker og slike ting jeg er der, da blir hun sikkert blid(ere) igjen..:o)

laguna1365380434

trodde man var vegis fordet man var overbevisst om noe je.... men hva vet vel jeg....dum som jeg er..hehehe... sikker på at du bør lage middag til gubben i det hele tatt...(er i kranglehumør nå...(",)...)

Det er jo en annen sak;) Men han har vært sv. grei så han får nok middag..

Jeg har ikke sagt noen ting om at jeg vil løse alle verdensproblemene med en gang, har jeg vel? Jeg har sagt jeg ikke vil ha kjøtt, det holder lenge for meg.

Den slags type argumentasjon irriterer meg, det blir litt som å mene at folk ikke kan bry seg om en ting, fordi de ikke kan bry seg om alt.Det er ansvarsfraskrivelse.

Forøvrig kjøper jeg egg fra frittgående høner.

Jeg tipper kjøttfe har det bedre enn melkefe. Kjøttfeeet får tross alt gå ute, de har etter det jeg har sett kalvene hos seg og ser ut til å leve et bedagelig liv.

Melkefeet går vel i større grad fritt nå enn tidligere, men alikevel vralter de nå rundt med sprengte, sinnsykt digre jur, kalver hvert år og får ikke ha kalven hos seg.

Jeg hadde heller spist kjøtt, men kuttet ut melk og melkeprodukter hvis jeg skulle valgt etter moralsk overbevisning.

Jepp jeg vet mye om kjøttindustrien. Nok til å ha kraftige motforestillinger. Det burde faen meg de fleste ha..Bestemutter er unnskyldt for de hun er gammel og ikke skjønner..

Kan du noe om kjøttindustrien?

Burde jeg ha spist kattunger om det gledet andre?

Sør hadde jo kanskje blitt glad om du spiste kattunger

laguna1365380434

Så lenge man drikker øl og ikke snakker bergensdialekt, er muslim, homse, veldig kristen eller jøde, så gir jeg egentlig faen i hva folk måtte spise og hvordan de ser ut (selvsagt med mindre man er direkte stygg).

DET, gjør ikke jeg heller..Det er alvorlig;)

Annonse

laguna1365380434

Jeg tipper kjøttfe har det bedre enn melkefe. Kjøttfeeet får tross alt gå ute, de har etter det jeg har sett kalvene hos seg og ser ut til å leve et bedagelig liv.

Melkefeet går vel i større grad fritt nå enn tidligere, men alikevel vralter de nå rundt med sprengte, sinnsykt digre jur, kalver hvert år og får ikke ha kalven hos seg.

Jeg hadde heller spist kjøtt, men kuttet ut melk og melkeprodukter hvis jeg skulle valgt etter moralsk overbevisning.

Det er sikkert ille det og, tviler ikke på det, men jeg kan ikke løse alle problemer på engang..;)

Hvis en er feit&røyker er det bra for helsen om en slutter med en av delene, selvom man ikke kan slutte med begge liksom..See?

Litt det samme med etiske prioriteringer. Det er fint å gjøre noe, selvom en ikke kan gjøre alt.

laguna1365380434

Laguna - du ER nok bare sær, og ikke pga vegatarismen! :-)

===

Forresten, hvis du vil få vegetarer i Storbritannia til å gå fullstendig av skaftet, så forteller du dem at i Norge så kaller folk seg vegetarer selv om de spiser fisk!

Med vennlig hilsen

:o) De synes det blir snåle greier ja?

Mulig jeg er rar(jeg har i grunn hørt det foreslått før;)), men jeg trodde i grunn folk hadde sett snålere ting før enn folk som ikke vil ha kjøttmat. Men det later til å være provoserende&pussige greier for enkelte..

:o) De synes det blir snåle greier ja?

Mulig jeg er rar(jeg har i grunn hørt det foreslått før;)), men jeg trodde i grunn folk hadde sett snålere ting før enn folk som ikke vil ha kjøttmat. Men det later til å være provoserende&pussige greier for enkelte..

Hei,

Folk reagerer jo selvsagt ikke at du ikke spiser kjøttmat i seg selv (bortsett fra at det er upraktisk for dem), men fordi det blir en politisk ting.

Det blir som om du fant på at du skulle være med i en sekt, og måtte be til en eller annen guru foran/før hvert måltid.

Med vennig hilsen

laguna1365380434

Hei,

Folk reagerer jo selvsagt ikke at du ikke spiser kjøttmat i seg selv (bortsett fra at det er upraktisk for dem), men fordi det blir en politisk ting.

Det blir som om du fant på at du skulle være med i en sekt, og måtte be til en eller annen guru foran/før hvert måltid.

Med vennig hilsen

Nja..Ser poenget ditt, men en skulle da tro folk visste at det fantes omtrent søttentusen nyanser mellom å ikke ville spise kjøtt, riktignok av dyrevernsårsaker som sikkert kan anses som politikk(Om en er litt vrangvillig) til å bli medlem av en altoppslukende, rar sekt, enten den nå er religiøs eller ikke.

Men nå er jo folk innimellom noen store tullinger, så det kan jo hende de trekker noen tvilsomme paraleller for alt jeg vet..;o)

NOE reagerer de jo på, selvom de ikke er sønner og døtre av kjøttprodusenter og således har interesser..

Annonse

Jeg spiser lite kjøtt selv (hvitt kjøtt stort sett), så du hadde ikke provosert meg.

Jeg prøver å gå over fra kjøtt til fisk. Isj.

Ernæringsfysiodama truer med at hvis jeg ikke begynner å spise mer fisk (altså fra 0 til alt over det) så må jeg begynne å drikke tran. Og frityrfisk er for feiginger viss. *himler med øya* Jeg er hittil oppe i én gang per uke og er igrunn stolt av det:o) Alt annet enn tran. Gud bedre altså!

Jeg spiser lite kjøtt selv (hvitt kjøtt stort sett), så du hadde ikke provosert meg.

Jeg prøver å gå over fra kjøtt til fisk. Isj.

Ernæringsfysiodama truer med at hvis jeg ikke begynner å spise mer fisk (altså fra 0 til alt over det) så må jeg begynne å drikke tran. Og frityrfisk er for feiginger viss. *himler med øya* Jeg er hittil oppe i én gang per uke og er igrunn stolt av det:o) Alt annet enn tran. Gud bedre altså!

Fisk er jo noe av det beste som finnes !!! Men det som er synd er jo at god fisk koster mer enn kjøtt. Breiflabb, steinbit feks. - snaddermat. Hva med sushi??

Fiskegrateng forresten - liker du det?

Da vet du hva jeg snakker om..

Det er jævlig kjedelig at folk faktisk friker ut over sånt sammtidig som jeg synes folk har like lite med det som f.eks mine valg av underbukser..

Jeg vet liksom ikke om jeg må legge ut i det lange og brede og forklare meg, eller rett og slett sette ned foten og ærklære det min privat sak..

Heldigvis har jeg venner som ikke kunne brydd seg mindre om hva jeg (og sambo) spiser. Nå skjer ikke middagsbesøk så himla ofte, men hvis venninna mi inviterer meg over, planlegger vi alltid å lage noe vi begge kan spise. Går vi ut sammen med andre, fins det alltids en eller anna vegetarrett på menyen (hvis ikke er det alltids noe annet som smaker godt selv om man ber om å få det uten kjøtt. Fikk en del rare blikk da jeg var på røros og lurte på om jeg kunne få kjøttkaketallerkenen min UTEN kjøttkakene;).

Litt vennskapelig mobbing forekommer alltid da, men det er bare moro ;)

Jammen så bra! Det skal sjekkes! Når jeg bopdde i USA var det mye, mye mer å god vegetarmat å få kjøpt, burgere, crumbles, soyating og you name it! Det er godt!

Forøvrig er det litt snålt å høre at folk ikke tror en kan lage god mat uten kjøtt. Broren min er, som nevnt veganer, og vi hadde nyyydelige middager hverdag når han var her i sommer..:o)

Hehe, ja. Jeg har aldri lagd så mye middag som etter jeg ble vegetarianer. I begynnelsen var vi litt uvitende, og jeg fikk no sinnsykt jernmangel, men så begynte jeg å lage ekstra masse grønnsaker til middagen (brokkoli og rosenkål er jo fylt med ting som er bra for deg), og siden da har jeg ikke hatt noen problemr :)

*snufs* ;)

Jeg er så sær i utgangspunktet (sier venner og bekjente, jeg syens jo jeg er helt normal) at de forventer seg hva som helst.

Folk tok det også sporty da de fikk vegetarmat i brylluppet. (Det var værre med alkoholen, det var tungt, det!).

Etter 11 år uten kjøtt begynte jeg igjenn etter 3 månder uten mat overholdet, men med barn i magen. Det eneste jeg plutselig hadde lyst på var biff, og da var det egentlig bare å få i seg noe som helst.

Men så til saken. Jeg synes godt du kan være deltidsvegitarianer -_om du trives med det_, ingen andre har noe med det overhodet.

Nå spiser jeg bare kjøtt som ejg vet har hatt det godt. Og ikke svin. Og det får ikke ugnene mine heller, fordi jeg blir kvalm med tanken ;o)

DET, gjør ikke jeg heller..Det er alvorlig;)

oisann. Jeg kan ikke drikke øl. Blir helt snurrete bare av å lukte på korken. En gang jeg satt i en bar med munkholmen min så sa bartenderen at han hadde en kamerat som var slik som meg, og at han var allergisk mot øl. Kanskje er det det jeg er.

En halvliter er det eneste jeg har fått i meg noen sinne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...