nedtelling Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Hei alle sammen og god lørdags morgen! Jeg sitter her og tenker så det knaker fordi på jobben så har min vikar som skal jobbe der til jeg komme tilbake i midten av mai,. kunngjort at hun er gravid og skal ut i permisjon i desember!! Så det vil si at hun jobber kun 4 mnd! Derfor har min sjef spurt om jeg kunne tenke meg å jobben noen timer i uken..! Jeg tenker på å få poden inn i 50 % barnehage fra des/januar så det kan jo bli muligheter for dette.. Hvordan er nå da mulighetene for tidskontoavtale? Måtte dette kanskje avtales på forhånd?? Eller må arbeidsgoiveren og jeg inngå en egen avtale? Søren,... hvis jeg ikke gjør dette så vil det hope seg opp til jeg kommer tilbake, Tror neppe at jobben søker etter ny i de resterende 4 1/2 mnd som er igjen til jeg kommer tilbake. Jeg er en smule irritert over at kvinnen gikk inn i vikariatet og unnlatet å si ifra da det kom opp spm om det var noe av betydning som burde komme frem! Det er jo en stor ting at man skal føde!! Må innrømme at det legges et press på meg å komme tilbake! Jeg jobber som ergoterapeut, og vet at hvis ikke det er noen tilstede så vil det gå utover beboerne på hjemmet! Tenke, tenke, tenke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120303-spm-om-tidskonto/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anka Skrevet 20. september 2003 Del Skrevet 20. september 2003 Det er ikke noe i veien for å inngå tidskonto avtale nå midt i permisjonen. Jeg vurderte selv dette på et tidspunkt i min permisjon, og det var ingen problemer når det var en ønskelig ordning fra arbeidsgiver. Men desverre er ikke tidskonto ordningen så fleksibel som hvertfall jeg hadde ønske om. Mener å huske at jeg måtte jobbe min.60%. Jeg og arbeidsgiver ønsket en fleksibel ordning hvor jeg jobbet mer vinter/vår og lite i sommer mnd. Det var ikke mulig. Har man valgt en løsning er det ikke rom for endringer underveis. Lykke til med valget:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120303-spm-om-tidskonto/#findComment-728958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
flosshatt Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Det er sikkert mulig å avtale tidskonto etter permisjonen har begynt. Snakk med trygdekontoret. Jeg bare måå kommentere innlegget ditt, med at det var dumt av vikaren din å si ja til vikariat når det ikke var lenge til hun skulle ha barn. Hadde du sagt nei til et vikariat hvis du skulle ha barn (adoptert eller egenfødt)? Ville du ikke ha sagt ja, og så håpet du kunne opparbeidet deg adopsjons/fødselspenger?? Jeg har nemlig det dilemaet, skal jeg si ja til vikariat eller ikke, jeg vet jo ikke når vi får barn...det kan jo ta kort tid som hos dere, men også så lang tid at jeg rekker å gjennomføre vikariatet... bare så det er sagt så er ikke dette et negativt innlegg altså...jeg vil gjerne høre synspunter... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120303-spm-om-tidskonto/#findComment-729283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ny her Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Det er sikkert mulig å avtale tidskonto etter permisjonen har begynt. Snakk med trygdekontoret. Jeg bare måå kommentere innlegget ditt, med at det var dumt av vikaren din å si ja til vikariat når det ikke var lenge til hun skulle ha barn. Hadde du sagt nei til et vikariat hvis du skulle ha barn (adoptert eller egenfødt)? Ville du ikke ha sagt ja, og så håpet du kunne opparbeidet deg adopsjons/fødselspenger?? Jeg har nemlig det dilemaet, skal jeg si ja til vikariat eller ikke, jeg vet jo ikke når vi får barn...det kan jo ta kort tid som hos dere, men også så lang tid at jeg rekker å gjennomføre vikariatet... bare så det er sagt så er ikke dette et negativt innlegg altså...jeg vil gjerne høre synspunter... Flosshatt! Ta jobben viss du har lyst og syns det høres kjekt ut. Du har ingen plikt til imformere arbeidsgiver om verken adopsjon eller svangerskap forøvrig. Det skal heller ikke ha noen betydning i en ansettelsesprosess, selvom vi vet at det i mange tilfeller har betydning for hvorvidt en får jobb eller blir vraket. Ingen er uerstattelige, selv ikke når saken omhandler vikariat. Og om arbeidet blir liggende brakk, ja så får det heller gjøre det da.Fordi da har noen (andre enn du)vurdert at det ikke har altomgripende konsekvenser for kunder/tjenestemottakaker e.a. at så er tilfelle. Og jeg syns ikke du er negativ som tar opp dette. I dagens Norge syns jeg faktisk at det skulle være unødvendig å bekymre seg for denne type problemstillinger. Her er jeg fryktelig lite diplomatisk, og firer ingenting. Ha en fin søndag! med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120303-spm-om-tidskonto/#findComment-729376 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nedtelling Skrevet 21. september 2003 Forfatter Del Skrevet 21. september 2003 Det er sikkert mulig å avtale tidskonto etter permisjonen har begynt. Snakk med trygdekontoret. Jeg bare måå kommentere innlegget ditt, med at det var dumt av vikaren din å si ja til vikariat når det ikke var lenge til hun skulle ha barn. Hadde du sagt nei til et vikariat hvis du skulle ha barn (adoptert eller egenfødt)? Ville du ikke ha sagt ja, og så håpet du kunne opparbeidet deg adopsjons/fødselspenger?? Jeg har nemlig det dilemaet, skal jeg si ja til vikariat eller ikke, jeg vet jo ikke når vi får barn...det kan jo ta kort tid som hos dere, men også så lang tid at jeg rekker å gjennomføre vikariatet... bare så det er sagt så er ikke dette et negativt innlegg altså...jeg vil gjerne høre synspunter... ja, jeg synes det var dumt at hun ikke sa dette da spm om det var noe av BETYDNING som burde komme opp under intervjuet. Det er helt klart at sjefen hadde valgt en annen hvis han visste at hun skulle ut i svangerskapsperm etter kun 4 mnd. For da står vi plutselig uten vikar for meg i de resterende 6 mnd. Dumt er det også fordi jeg får et "lite Press" på meg fordi at jeg føler at jeg må trå til på jobb, mens jeg har permisjoenen. Nå er jo gutten vår ganske stor og begynner sannsynligvis i barnehagen etter nyttår (50%) så det går nok,.. men liker ikke tanken på at jeg kanskje må jobbe endel.. Når det gjelder deg så husker jeg ikke helt når dere kan forvente å få tildeling! Og hvor langt dette vikariatet er, Om det er om trekvart år eller mindre så synes jeg at man skal si ifra. Det er best i spikke med åpne kort synes jeg. Om jeg hadde vært en situasjon hvor jeg skulle ta et vikariat, og var 5m mnd på vei UTEN å si ifra så hadde jeg ikke vært høy i hatten den dagen jeg skulle si ifra til sjefen. Jeg ønsker deg lykke itl med valget du tar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120303-spm-om-tidskonto/#findComment-729444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjendine Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Du kan mer enn gjerne avtale tidskonto med din arbeidsgiver etter at permisjonen har begynt. Selv tok jeg 50% tidskonto da Gjendebarnet fikk halv barnehageplass. Jobbet to dager den ene uken og tre dager den andre. Følte at permisjonen ble forlenget og at Gjendebarnet fikk en myk start i barnehagen. Selv fikk jeg tilbud om en lederstilling, men valgte å si nei som følge av adopsjonen. Vet at jeg kunne tiet, men da måtte min sjef skaffe vikar etter et halvt år og mine medarbeidere måtte stadig ha forholdt seg til nye sjefer. Jeg valgte å være ærlig - hvis ikke hadde det slått tilbake på meg i neste runde. Men her er vi forskjellige. Jeg kan forstå irritasjonen din. Men på den andre siden så forstår jeg også de som er avhengig av å opparbeide seg fødselspenger eller velger å tie av personlige grunner (helt til det synes da). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120303-spm-om-tidskonto/#findComment-729883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chinamamma Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Jeg synes at du skal gjøre det du mest ønsker. Men om du ønsker å jobbe litt, så kan du be om en time på trygdekontoret for å få litt veiledning. Om du ønsker å jobbe, får vi håpe at det er lett tilgjengelige barnehageplasser på den tiden av året. Hos oss gjør vi det sånn at vi deler 10 måneder permisjon. Jeg jobber 2 dager en uke og tre dager neste. Mannen min skal jobbe motsatt. Men som sagt, gjør som DU føler for. IKKE ha dårlig samvittighet om du ønsker å være hjemme. Det er i utgangspunktet arbeidsgiveren din som er ansvarlig for å dekke opp for deg. Du har jo krav på 100% permisjon Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/120303-spm-om-tidskonto/#findComment-730095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.