silencieux Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 Hvordan får jeg laget og skrevet ut noe i Ps i akkurat den størrelsen jeg vil? Jeg skal lage en liten grafikk greie med størrelse 10x15cm når den skrives ut. Hva skal jeg gjøre med filen i Ps for å vite at den blir eksakt 10x15 cm uansett hvem som skriver den ut? *forvirret* 0 Siter
silencieux Skrevet 20. september 2003 Forfatter Skrevet 20. september 2003 Jeg mener ikke på vanlige hjemmeprintere, men mer type trykkeri osv. Håper noen kan hjelpe meg litt? 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 Det er nok lurt å høre med trykkeriet hvilket filformat de ønsker å få grafikken levert i, og om de fixer størrelse selv eller ikke. Deretter kan du eventuelt bekymere deg for PS. 0 Siter
silencieux Skrevet 20. september 2003 Forfatter Skrevet 20. september 2003 Det er nok lurt å høre med trykkeriet hvilket filformat de ønsker å få grafikken levert i, og om de fixer størrelse selv eller ikke. Deretter kan du eventuelt bekymere deg for PS. jo - jeg tenkte på det også.. men jeg lurer bare på om det kankskje finnes noen generelle råd/standarer for dette? takk for svar:) 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 20. september 2003 Skrevet 20. september 2003 jo - jeg tenkte på det også.. men jeg lurer bare på om det kankskje finnes noen generelle råd/standarer for dette? takk for svar:) Jo, det finnes sikkert måter å gjøre dette på i PS. Det bør det i alle fall gjløre, siden det er fullt mulig å gjøre det i PaintShopPro, som jeg bruker. Prøv å lete etter ordet "print size" osv i Hjelp i PS, så kanskje du finner det. ) Med denne metoden er du naturligvis avhengig av at trykekriet takler PS-filer da. mvh 0 Siter
Vincent Skrevet 22. september 2003 Skrevet 22. september 2003 Min. oppløsning er 300 dpi/inch. Bredde: 15 cm (1772 pixler) Høyde 10 cm (1181 pixler). Mode: CMYK (4 farger) Dette vil gi deg en fil på ca 8 mb. Arkiver som eps. Encoding: binary. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.