Gå til innhold

Hvordan holde ham våken?


janneb

Anbefalte innlegg

Jeg har endret leggetidene på min sønn på snart 3 måneder og har dermed fått et ekstra nattmåltid. Dette kommer bare 2 timer etter det forrige og 2 timer før han står opp. Problemet er at han sovner av igjen nesten med samme han blir lagt til puppen og derfor er han selvsagt sulten etter 2 timer igjen. Det å amme så kort tid før vi står opp gjør at jeg er trettere enn før. Og han er overhodet ikke sulten når vi står opp.

Han sover til og med når jeg får han til å rape (ved det første måltidet). Hva skal jeg gjøre for at han får i seg nok mat til at det holder en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære jb. Du kan prøve å kle av ham litt av tøyet eller stimulere ham inni hendene eller under føttene ved å gni der når han slutter å suge. Du kan også stryke eller pumpe på brystet med din hånd for å hjelpe mest mulig melk til å komme ut mens han er våken nok til å suge. Enkelte barn lar seg på tross av alle gode råd ikke vekkes igjen, og da er det desverre ikke noe annet å gjøre enn å håpe at de snart forandrer rytmen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...