Gå til innhold

Utrolig naive foreldre...

Anbefalte innlegg

Jeg er 15 år og har vært borti alkohol et par ganger før. Jeg synes foreldre til sånne på min alder er utrolig naive. Mine er bare godttroende. Venter bare litt med å komme hjem og slenger en tyggis i kjeften. Synes ikke dere det er bedre å være åpen om temaet og la ungen komme drita hjem enn å la den sjangle gatelangs til langt på natt slik at de ikke blir oppdaget? Alle drikker og det har ingen effekt å nekte barnet å være ute med venner selv om dere vet at de drikker. Sosialt liv må man ha - på alle måter

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120360-utrolig-naive-foreldre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest strandhai

Ikke enig. Det er et poeng at det ikke er åpent og akseptert for da må ungdommene skjerpe seg, dvs. drikke så lite at de nesten lurer foreldrene. Det er begge parter tjent med.

Ikke enig med deg i det hele tatt, miramax. Jeg er sjøl 18 år, og er på vei over det stadiet hvor man tror man vet alt. Ja, selvfølgelig veit vi alt, vi er jo tenåringer! Sorry, mac, verden funker ike sånn.

Vil bare si det at jeg tok min første slurk med øl i slutten av 1. klasse. Mine foreldre vet at jeg drikker av og til, og de takler det helt fint. Vi snakker ikke direkte åpent om det, men de vet at jeg gjør det, men jeg har såpass respekt for foreldra mine at jeg ikke kommer full hjem. Da overnatter jeg heller hos venner. Dessuten så vet jeg godt hvilke grenser de har satt for meg, og hva de forventer av meg. Å respektere det, synes jeg er det minste jeg kan gjøre.

Jeg drikker ikke hver eneste helg. Har venner som sier at de "bare mååå drekka hver helg"....for det første har jeg ikke råd til det, og for det andre så har man en alvorlig feil et visst sted dersom man ikke klarer å hygge seg med gode venner eller familie uten alkohol.

Beklager lengden, ble litt ivrig!

Mvh

• 1 måned senere...
Gjest Christell

Jeg synes ikke at en på 15 skal komme hjem drita. Jeg synes heller ikke at de skal slenge gatelangs til langt på natt. Er du 15 skal du komme hjem lenge før "langt på natt".

Ja, de fleste foreldre vet at barna prøver alkohol i denne alderen. Det betyr ikke at vi bør godta det. Det er klart at du skal ha et sosialt liv, men dette bør ikke nødvendigvis skje midt på nattan.

Er det virkelig å viktig å drikke seg drita? Jeg synes du skal ta ansvar og vise at de kan stole på deg. Da får du også sansynligvis best frihet.

Gjest Christell

Ikke enig med deg i det hele tatt, miramax. Jeg er sjøl 18 år, og er på vei over det stadiet hvor man tror man vet alt. Ja, selvfølgelig veit vi alt, vi er jo tenåringer! Sorry, mac, verden funker ike sånn.

Vil bare si det at jeg tok min første slurk med øl i slutten av 1. klasse. Mine foreldre vet at jeg drikker av og til, og de takler det helt fint. Vi snakker ikke direkte åpent om det, men de vet at jeg gjør det, men jeg har såpass respekt for foreldra mine at jeg ikke kommer full hjem. Da overnatter jeg heller hos venner. Dessuten så vet jeg godt hvilke grenser de har satt for meg, og hva de forventer av meg. Å respektere det, synes jeg er det minste jeg kan gjøre.

Jeg drikker ikke hver eneste helg. Har venner som sier at de "bare mååå drekka hver helg"....for det første har jeg ikke råd til det, og for det andre så har man en alvorlig feil et visst sted dersom man ikke klarer å hygge seg med gode venner eller familie uten alkohol.

Beklager lengden, ble litt ivrig!

Mvh

Flott skrevet!!! Du høres ut som en sterk person.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...