Gå til innhold

ER DETTE EN MÅTE?? Å GÅ NED PÅ??


nitroo

Anbefalte innlegg

Logg ut Profil Svar til meg Skriv ny

--------------------------------------------------------------------------------

Innlegget skrevet av nitroo i Ungdomsforum

21/9-2003 klokken 11:30

--------------------------------------------------------------------------------

Blir jeg slank av dette??

Hei jeg er en jente på 16 år som sliter med vekta mi =( Jeg har bare noen spørsmål å det er KAN JEG GÅ NED PÅ DENNE MÅTEN?? Jeg spiser en pr middag i løpet av en dag... og jeg trener litt, vil jeg gå ned i vekt av dette?? Noen ganger kan jeg få kaste opp, men får aldri opp alt... vær så snill kan noen svare meg?? hjertelig hilsen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På kort sikt så kanskje - men å slanke deg på denne måten er noe av det dummeste du kan gjøre. Du vil ødelegge forbrenningen og med en gang du begynner å spise normalt igjen vil du legge på deg.

Spis mange måltider (5) til dagen og ikke så mye hver gang.

Spis mye grønnsaker , hvitt kjøtt , fisk . Unngå sukker , potetgull og gatekjøkkenmat - men unn deg noe godt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er IKKE en måte å gå ned på! Tvert i mot!

Kroppen din trenger jevn tilførsel av mat for å fungere. Spis sunt og variert, masse frukt, grønnsaker og proteiner, som kjøtt. Spis grovt brød med sunt pålegg til frokost, eller havre/sunn frokostblanding. Spis dette til lunsj også, og varier med feks salat. Spis deg passe mett til middag, spis masse kjøtt og grønnsaker, men spar på poteter og ris samtidig med kjøtt. (for MYE proteiner)Ikke saus selvfølgelig. Spis en lett kveldsmat, og masse mellomtider i form av frukt og grønnsaker!

Drikk også masse vann tilsatt sitronsaft, som renser kroppen.

Hvorfor?

Jo, når du spiser lite, tror kroppen din det er "sultkatastrofe" slik at den sparer på alt den får i seg av fett og næring. Magesekken krymper også, forbrenningen blir kjempe lav. Dette er ikke sunt, og slett ikke slankende. Gi kroppen jevn tilførsel av sunn og variert mat, da opprettholdes forbrenningen - som er avgjørende for å gå ned i vekt. En dag i uken kan du spise litt mindre enn vanlig, og en annen dag kan du "skeie ut" og spise litt mer enn vanlig. Dette er bra for forbrenningen, og det er lettere å holde motivasjonen oppe når en får skeie ut litt med noe godt.

Et godt og sunt tips til tider da sulten gnager, er rosiner! Det inneholder også masse jern som er bra for oss jenter.

Prøv dette, det har fungert kjempebra for meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er IKKE en måte å gå ned på! Tvert i mot!

Kroppen din trenger jevn tilførsel av mat for å fungere. Spis sunt og variert, masse frukt, grønnsaker og proteiner, som kjøtt. Spis grovt brød med sunt pålegg til frokost, eller havre/sunn frokostblanding. Spis dette til lunsj også, og varier med feks salat. Spis deg passe mett til middag, spis masse kjøtt og grønnsaker, men spar på poteter og ris samtidig med kjøtt. (for MYE proteiner)Ikke saus selvfølgelig. Spis en lett kveldsmat, og masse mellomtider i form av frukt og grønnsaker!

Drikk også masse vann tilsatt sitronsaft, som renser kroppen.

Hvorfor?

Jo, når du spiser lite, tror kroppen din det er "sultkatastrofe" slik at den sparer på alt den får i seg av fett og næring. Magesekken krymper også, forbrenningen blir kjempe lav. Dette er ikke sunt, og slett ikke slankende. Gi kroppen jevn tilførsel av sunn og variert mat, da opprettholdes forbrenningen - som er avgjørende for å gå ned i vekt. En dag i uken kan du spise litt mindre enn vanlig, og en annen dag kan du "skeie ut" og spise litt mer enn vanlig. Dette er bra for forbrenningen, og det er lettere å holde motivasjonen oppe når en får skeie ut litt med noe godt.

Et godt og sunt tips til tider da sulten gnager, er rosiner! Det inneholder også masse jern som er bra for oss jenter.

Prøv dette, det har fungert kjempebra for meg! :)

hei....rosiner?? hjelper det mot sult følelsen?? mene er det mye fett eller kalorier i det?? hvor mye kan man spise før det er (nok) liksom??? 2 skjer eller hva er det snakk om.....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei....rosiner?? hjelper det mot sult følelsen?? mene er det mye fett eller kalorier i det?? hvor mye kan man spise før det er (nok) liksom??? 2 skjer eller hva er det snakk om.....??

Hei! Det er ikke fett i rosiner, men druesukker. (ikke farin altså..:) En stor neve er bra mengde. Når man skal prøve å gå ned i vekt får en jo ofte lyst på noe søtt, spis da rosiner. Slukker hungeren etter søtsaker, uten at man får i seg disse "fæle" kaloriene.

Var bare et tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...