Gå til innhold

Jeg slo'n..

Gjest "litt" kjent bruker

Anbefalte innlegg

Gjest "litt" kjent bruker

En, to, tre ganger... Takk til dere som leser dette, og evt. svarer.

For en uke siden var jeg, gutt eller mann (alt ettersom) på 26, og kjæresten min på en fest. Der var en hel del fra jobben hennes som jeg egentlig ikke kjenner. Hun pratet i vilden sky med alle kollegene sine, mens jeg satt der litt tilbakeholden. Ikke at det gjorde meg noe spesielt, egentlig.

Slik satt vi i et par timer. Jeg ble deretter spurt om jeg kunne hjelpe til med å bære noen stoler og et par små bord opp fra kjelleren. Jeg gikk ned, og opp, ned og opp, helt til vi var ferdige. Da jeg kom tilbake til sofagruppen vi tidligere hadde sittet i, oppdaget jeg at kjæresten min var borte. Jeg tenkte ikke mer over det, men satte meg heller ned med ny øl.

Etter en del minutter begynte jeg å lure littegrann, og spurte en av kollegene hennes om hun visste hvor hun hadde tatt veien. Hun fortalte at hun hadde gått inn på et av soverommene for å prate noe jobbgreier med en mannlig kollega.

Jeg var blitt ganske så brisen på denne tiden, og bestemte meg for å spørre i en humoristisk tone om hun var snart var "ferdig". Idet jeg åpnet døren til rommet, fikk jeg se de to i heftige omfavnelser, i alle fall oppfattet mine øyne det slik. Den vanligvigvis så tilbakeholdne jeg, marsjerte bort til sengen, og slo denne kollegaen av kjæresten min en, to, tre ganger i ansiktet. Ikke hva en kan kalle bokseslag, men sannsynligvis nok til å provosere en hvilket som helst kar. Jeg følte rett og slett et enormt raseri.

Han spratt opp, ropte noen relativt høylytte fraser, veivet med armene for å advare meg mot å røre ham igjen, før han løp ut døren.

Igjen sto jeg og henne.. Hun så først på meg, og ropte deretter noen ord jeg ikke skal gjenta her, før hun også forsvant.

Dagen etter, i en litt klarere tilstand, kunne jeg ikke fatte og begripe at jeg hadde handlet som jeg gjorde. Hun var da med på det selv også.. En annen ting var at jeg faktisk hadde angrepet et annet menneske, noe som neppe kan forsvares..?

Hun har nå i etterkant sagt at hun ble skikkelig skremt da jeg gjorde det jeg gjorde, og at hele greia ikke var noe spesielt, men bare litt "tull", som hun kalte det.

Kanskje en banal fillehistorie for andre, men for meg en helt ny og unik hendelse. Jeg vet ennå ikke hvorfor/hvordan jeg handlet som jeg gjorde, og hva jeg heretter skal gjøre.

Takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120476-jeg-slon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daredevil

Jeg skjønner deg godt.

"Tull" kunne man kalt det om de foregikk i andres påsyn.

Svik og bedrageri kaller man det når de gjemte seg på et soverom (!!!)

og idioti kan man kalle det, når de visste at du når som helst kunne komme til å oppdage dem.

Ok, kanskje ikke noe å være stolt av, at du slo ham, men jeg skjønner godt at det var slik du reagerte. For din egen skyld og i ditt stille sinn, avskriver du reaksjonen som ren refleks. Dama dropper du, selvsagt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120476-jeg-slon/#findComment-729939
Del på andre sider

På godt norsk kalles dette utroskap. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg nok gjordt det samme selv om det også skal endel til for å få meg til å gå fysisk til verks. Jeg skjønner derfor dine kvaler på det området.

Men det skal være sagt. Den dama er søppel og burde dumpes som gårsdagens matrester. Hun kommer garantert til å såre deg igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120476-jeg-slon/#findComment-729987
Del på andre sider

Det er jo feil å slå, og når du først skal bli sint på noen, ta det ut verbalt på henne.

Høres ut som om hun har klart å avspore deg fra det som skjedde, med å fortelle at hun ble redd deg.

Hvorfor gikk hun inn på soverommet i utgangspunktet? Voksne mennesker finner andre steder enn soverom, hvis de skal snakke om jobbrelaterte ting.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120476-jeg-slon/#findComment-729993
Del på andre sider

På godt norsk kalles dette utroskap. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg nok gjordt det samme selv om det også skal endel til for å få meg til å gå fysisk til verks. Jeg skjønner derfor dine kvaler på det området.

Men det skal være sagt. Den dama er søppel og burde dumpes som gårsdagens matrester. Hun kommer garantert til å såre deg igjen.

Jeg er tilhenger av vold når det gjelder utroskap. Syns dritten fortjente det jeg, han visste du var typen hennes, og at du var tilstede på festen. Dama di høres ut som ei skikkelig hore. Går inn på soverommet for å snakke jobb..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120476-jeg-slon/#findComment-730057
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernemor

Det er slik folk reagerer når de blir kraftig provosert. Ganske normalt. Men det er helt riktig av deg å reflektere over det.

for det er i slike opphetede tilfeller, ved alkoholpåvirkning og under uheldige sammenfall av omstendigheter, at drap finner sted. Feks er det en kniv i nærheten, eller det som er ment som et lite dytt fører til et fall hvor hodet treffer forkjært. Ens etter seg i bilen i sinne og dreper en fotgjenger.

Tror ikke du bør bekymre deg. HVOR ofte i livet vil du være i en slik situasjon? Ikke ofte (får en håpe)! Bare det at du tenker nøye gjennom det, viser at terskelen kanskje vil være høyere neste gang.

Men dump nå den dama da!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/120476-jeg-slon/#findComment-730110
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...