Gå til innhold

Ikke hemmoroider, men det ligner?


rullerusk

Anbefalte innlegg

Var hos legen med hemmoroidene mine idag, og han mente at det trolig ikke var hemmoroider, men utposninger fra blodkar på utsiden (hemmoroider kommer visst ut av endetarmen)

Har 2 store på str med tommelfingerneglen, samt endel (4-5 kuler rundt omkring)

Han mente jeg kunne prøve en uke til med Xyloproct salve og stikkpiller (har brukt det i 2 uker nå)

Deretter vil han sende meg på kirurgisk for å fjerne dem.

Hva gjør de da?

Er det "farlig" siden jeg nå er 8 uker gravid?

Blir det borte da, eller kan jeg forvente meg flere "kuler"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utposninger fra blodkar ER jo hemorroider.

Man kan få utvendige og innvendige..

Jeg plages med begge deler.

Jeg fikk dem etter mitt 1 svangerskap, og de ble verre for hvert svangerskap.

Med 1 mann, gikk de tilbake av seg selv.

Med 2 mann, havnet jeg på legevakten med smerter, og hadde da fått blodpropp i hemorroiden..1 cm i dia.m

Han tømte den, og den gikk tilbake av seg selv etter et par uker.

Men 1 uke før 3 mann kom havnet jeg på akutten på operasjons bordet, hvor kirurgen tømte enda en hemorroide med blodpropp i.

Hadde ikke sovet på 2 døgn pga smerter.

Denne var nesten 3 cm i dia.m.

Er ennå ikke helt bra, så jeg skal til vurdering for operasjon, når jeg får mannet meg opp til det...

Denne salven du bruker fjerner ikke hemorroider, men lindrer plager som svie og kløe.

Ingen salver fjerner, de..kun lindre.

hemorroider kommer og går, når du først har fått dem.

Kan kun bli helt kvitt dem ved operasjon..

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ventet til etter du har født, for du kan få fler, eller nye under svangerskapet....noe som er vanlig.

Pass på å være i bevegelse, spis mye fiber, og pass på at du har myk avføring, alstå en mellomting av bløt og hard.

En kan få hemorroider av diarè og hard mage..

Er de ikke smertefulle, ville jeg ventet til etter du har født.

Prøv også Xylocain bedøvelses krem på hemorroidene, det kan og lindre godt.

Kan fint brukes under svangerskap..fikk jeg beskjed om , men sjekk...

Sett deg i grønnsåpevann 1 g pr dag, det hjelper, og eller kjøle de ned med isbiter...

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Hemorider kan være både utvendig og innvendig. Ut fra beskrivelsen høres det ut som du har utvendige hemorider. Ofte gjør disse mest vondt. Hemorider er ufarlig. De har tendens til å bli værre i svangerskapet. Helt i starten av svangerskapet er det vanlig å få treg og hard avføring, noe som er hovedårsak. Mot slutten av svangerskapet er det trykk mot uderlivet som får blodkarene til å hovne opp. kun hvis hemoruidene dine er betydelig smertefulle er det aktuelt å fjærne de mens du er gravid. De fleste blir kvitt hemoridene raskt etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...