Gå til innhold

Amme om natten?


Sassy

Anbefalte innlegg

Klumpen er nå snart 4 måneder og det virker som om han er klar til å sove over nattmåltidet. Han har pleid å legge seg 19 og våkne for et måltid mellom 1-4 en gang, for så å sove til 7.

De siste nettene har han sovet til jeg har "brutt sammen" og vekket han (0430 og 0530) fordi jeg hadde knallharde vonde bryst som gjorde at jeg ikke klarte å sove videre. Jeg har jo veldig lyst til at han skal sove hele natta igjennom, men hvordan skal _jeg_ få til å sove uten å tømme brystene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Sassy.

I en overgangsperiode så må du nok innstille deg på å tømme ut litt av brystene. Når du våkner så håndmelk ut litt slik at trykket letter. Etter en periode vil brystet tilpasse seg etterspørselen. Ved å ikke tømme brystene slik produksjonen er nå,når de er så fulle, vil du kunne få tette melkeganger og en brystbetennelse, noe som er veldig smertefult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...