Gå til innhold

Totalt uinteressert i puppen!


PeterPan

Anbefalte innlegg

Gutten min er blitt 7 månder og ammingen har stort sett gått greit, innførte et grøtmåltid om kvelden da han var 5 mnd. Middag er han ikke interessert i, han liker det, men siden jeg ammer før måltidet er han stort sett mett når jeg tilbyr ham noe annet.

De siste dagene har han liksom ikke tid til puppen, han vil ikke drikke og bare ligger og tuller nårjeg prøver. Jeg merker nå at jeg har mindre melk, men han virker fornøyd selv om han nesten ikke spiser.

Han er også de siste dagene blitt veldig opptatt av hva vi andre spiser, og jeg lar ham smake litt på det vi spiser hvis det egner seg for ham.

Jeg er veldig bekymret for at melken skal forsvinne nå når han ikke er så ivrig lenger. Syns det er litt tidlig å slutte å amme nå, hadde iallefall håpet å holde på til han var 1 år. Jeg prøver å pumpe meg innimellom, men det skal godt gjøres å få tid til det hele tiden.

Er det kanskje vanlig med en slik periode i denne alderen?

Trenger gode råd, jeg kan jo ikke tvinge ham heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære PeterPan.

Ja dette er noe som mange opplever, noe du selv også kommer innpå. Som oftest så går denne perioden over. Det er fint at du lar ham smake på det dere andre spiser. Det er en fin og gradvis introdusering til fast føde. I mellomtiden får du bare tilby brystet slik du gjør, uten å presse ham. Klarer du å pumpe deg et par ganger om dagen så er det også fint. Melken vil vanligvis ikke forsvinne så fort. Og om du ikke har hatt noen særlige problemer med melkemengden tidligere er det som oftest ikke noe problem å øke den igjen om den nå skulle gå litt ned.Hva med morgen måltide? De fleste barn liker å kose seg med et die måltid i sengen om morgenen eller når de skal sove.

Er det noen måltider han tar brystet får du prøve å utnytte disse best mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...