Gå til innhold

Pakkeliste for Kina?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kom hjem fra Kina for 3 dager siden og hadde pakket etter Melis sin pakkeliste. Og det var helt perfekt! Var så glad for pakkingen min - alt fungerte bra.

Pakk ikke for mye - det er flotte supermarked i de store byene. Ta bare med det dere trenger til de første dagene.

Jeg brukte ikke noe av den norske barnematen. Vi ble fraktet til supermarket og ble vist hva barna var vant til å få. Gi de dette og prøv nye matretter når barnet er i Norge. Unntak er Gjendekjeks - helt topp!

Det var 10 barn i min gruppe. De var mellom 10 og 11 mnd. Klesstr. 74 cm er å anbefale. Snekkerbukser med mulighet for å flytte knappene. Ingen av buksene med linning kunne brukes. Selv med 33 grader + ute er det greit med bukse og body og enda en liten jakke i bussen/hotellet på grunn av aircondition. Husk at det er kaldt på muren selv om det er varmt i Beijing.

På Babyshop så jeg et badekarstativ - en ring på stativ med sugekopper og skumgummi til å sitte på. Kjøpte den ikke fordi den virket litt tung - men angret på det. Vi badet i vasken og det gikk jo greit.

Stellematten fra IKEA brukte jeg ikke.

Hadde med vogn (liten trille til 175,- Bilia på Økern) og parasoll. Fungerte bra. Jeg tror parasoll er tingen året rundt. Mot regn og skarp sol.

Skal lese over listen til Melis en gang til for å se om jeg har ytterligere tips.

Jo gaver: det er et pes, men det må med. Vi ga gaver kun til barnehjemmet og hun som leverte barnet. Guider og bussjåfører fikk penger.

Kjente internasjonale kosmetikkmerker er fine gaver. Leker som kan være på brettet på gåstolen passer. Ikke for mange deler. Tavle til å tegne på med "penn" som henger fast og utviskingsfunksjon. TrekkoppTV med musikk og "film". Bildebøker. Den er fin den med dyr hvor det er innslag av pels til å ta på.

Cognac til voksne er populært har jeg lest. Men husk at sprit er forbudt på alle innenlandsflygninger i Kina. Selv den lille rødvinen jeg fikk på flyet til Beijing måtte jeg levere. (Ramløsan også!!) Mat og frukt i håndbagasjen måtte også leveres.

Når man først får notarius bekreftene kopier (gratis) - ta minst to sett og pakk i forskjellige bager.

Pakk barnets verdisaker (klærne det kom i) i håndbagasjen til hjemreisen.

Ellers er det jo bare å spørre etter hvert. det dukker stadig opp ting når man forbereder en slik viktig reise. Gå med penn og papir på deg hele tiden og skriv ned. Ting som er helt opplagt at man skal ha med, kan man fort glemme i en slik uvant situasjon!

Skal skrive litt om den flotte reisen vår også. Alt gikk helt strålende. Vi reiste med VB. Og det flotteste av alt: alle fikk verdens flotteste jenter. Sunne friske og pene og snille! Ekte prinsesser fikk vi!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121679-pakkeliste-for-kina/#findComment-739895
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...