Gå til innhold

Naboen min igjen!


laguna1365380434

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Det er båndtvang på hunder hele året overalt hvor folk ferdes. Dette er vel egentlig uten unntak. Det er kun få steder i praksis hvor man har lov å ha hunder løse i vinterhalvåret.

Skjønner at du vil beholde en god tone, men hvis disse naboene dine gang på gang driter i avtalen deres, så gjør du ingenting galt hvis du truer med å anmelde det.

"....................."

Flott! :o) da skal jeg jammen slenge det på bordet i morgen..(Litt sent nå..)

Hjelper ikke det heller må jeg true med både huseier og anmeldelse, selvom det er kjipt..Men det er jo han som starter rasshøl oppførselen her synes jeg.. Dumt om det må bli sånn jeg hater å være gretten nabo, men han er jo totalt upålitelig og jeg vil ikke sette katten i fare bare for å slippe å krangle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1365380434

    28

  • punkyB

    8

  • Gemini

    7

  • Prozak

    7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

"Men har ikke hundeeier også ansvar (i allefall moralsk) for at hundene deres ikke skader andres dyr også, ikke bare folk?"

Jo, det har de. Det er så strengt at selv om katten din skulle forville seg inn på eiendommen til en hundeeier og bli drept, så har hundeeieren hele ansvaret.

"....................."

Det er VELDIG greit å vite..:o)

Står det i en lov altså? Hundeloven? Du vet ikke tilfeldigvis hvor det står noe om det, så kan jeg vise litt for meg om han blir vrien..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Er dette blokkleilighet eller enebolig/rekkehus?

Det er vanlige leiligheter i bygård.. det er ca 12 leil som deler trapp og oppgang, og to slike oppganger som deler bakgård/bakhage.. Gjør det noen forskjell i enten hans eller min favør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlige leiligheter i bygård.. det er ca 12 leil som deler trapp og oppgang, og to slike oppganger som deler bakgård/bakhage.. Gjør det noen forskjell i enten hans eller min favør?

Det kan vel være andre regler om det er selveierleiligheter i gården, sammenlignet med borettslag (sistnevnte bruker vel oftest ha strengere regelverk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Det kan vel være andre regler om det er selveierleiligheter i gården, sammenlignet med borettslag (sistnevnte bruker vel oftest ha strengere regelverk).

Det er ren utleie..Både jeg og naboene leier, men det står ingen spesifiksjoner i husleiekontrakten, bare at husdyrhold er tilatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel være andre regler om det er selveierleiligheter i gården, sammenlignet med borettslag (sistnevnte bruker vel oftest ha strengere regelverk).

Det er jo sanns. selveier siden det er utleieleil. De fleste borettslag (andel) har restriksjoner på utleie, trodde jeg hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ren utleie..Både jeg og naboene leier, men det står ingen spesifiksjoner i husleiekontrakten, bare at husdyrhold er tilatt..

Så du forresten svaret mitt med lov-link litt lenger opp i tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ytiopli

"Men har ikke hundeeier også ansvar (i allefall moralsk) for at hundene deres ikke skader andres dyr også, ikke bare folk?"

Jo, det har de. Det er så strengt at selv om katten din skulle forville seg inn på eiendommen til en hundeeier og bli drept, så har hundeeieren hele ansvaret.

"....................."

snakker som du har vett til, du må jo være dum som et brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ren utleie..Både jeg og naboene leier, men det står ingen spesifiksjoner i husleiekontrakten, bare at husdyrhold er tilatt..

Ok. Dette er antakelig en vanlig leiegård, dvs. at den er eid av en privat utleier eller ett firma, og alle leilighetene er leieleiligheter.

At det står at husdyr er tillatt, betyr ikke at naboen kan ha hundene gående løse i oppgang eller bakgård hvis han da ikke har tillatelse fra gårdeier. Det kommer sannsynligvis inn under den generelle båndtvangen uansett.

Du vil nok sannsynligvis måtte ta dette opp med utleier/gårdeier. Men jeg tror ikke det er taktisk klokt å bare bruke katten som argument. Du bør nok henvise til at du og andre kan være redd for hundene.

Når det gjelder båndtvang, så er den generellt gjeldende. Problemet er bare at hvis hundeeieren gir f..., så blir det ditt problem. Politiet gjør vanligvis ingenting før hunden har gjort noe alvorlig, og jeg er ikke sikker på om en katt er nok. Men det er jo en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var båndtvang i hele indre by. Og har ikke naboen kontroll over hundene har de uansett ikke lov til å gå uten bånd.

Dette må du få sjekket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Så du forresten svaret mitt med lov-link litt lenger opp i tråden?

Nå så jeg den! Leste via svar til meg, og så den ikke i sted..

Takker! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SierDuDet

Men for helvete da laguna kvitt deg med katteskinnet og problene dine er over.

Katter er noe forbanna herk, pisser og skvetter og mjauer og hyle natta lang. Ta deg heller et realt knull og hiv katta til h.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke typisk kattemenneske kan man si

Ja, jeg synes det er hensynsløst..Nå plages ikke jeg av hunder i seg selv, med eller uten bånd, men det er jo velkjent at mange er redde..

Og når både han og jeg vet av bitter erfaring at de er livsfarlige for katten.. Så grrr..

Og katter er livsfarlige for småbarn, men det er vel ikke så farlig det da, eller?

Barnevogn ute i egen hage, kattef**n til naboen legger seg over ansikte til barnet når hun sover, og kan bli kvalt.

Skjønte ikke logikken din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke typisk kattemenneske kan man si

Men for helvete da laguna kvitt deg med katteskinnet og problene dine er over.

Katter er noe forbanna herk, pisser og skvetter og mjauer og hyle natta lang. Ta deg heller et realt knull og hiv katta til h.

god ide'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke kattemenneske

"Men har ikke hundeeier også ansvar (i allefall moralsk) for at hundene deres ikke skader andres dyr også, ikke bare folk?"

Jo, det har de. Det er så strengt at selv om katten din skulle forville seg inn på eiendommen til en hundeeier og bli drept, så har hundeeieren hele ansvaret.

"....................."

Jasså, og du er jurist, eller?

Stemmer over hode ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppgitt nå

Det er ren utleie..Både jeg og naboene leier, men det står ingen spesifiksjoner i husleiekontrakten, bare at husdyrhold er tilatt..

Du må vel vite om det er borettslag eller ikke.

Hur dum får man bli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og katter er livsfarlige for småbarn, men det er vel ikke så farlig det da, eller?

Barnevogn ute i egen hage, kattef**n til naboen legger seg over ansikte til barnet når hun sover, og kan bli kvalt.

Skjønte ikke logikken din

Normalt å passe på barna sine kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel vite om det er borettslag eller ikke.

Hur dum får man bli

Så dum som deg omtrent kanskje?

Som leietaker er man kanskje ikke mest opptatt av om man bor i en sånn eller sånn type leilighet.

Men som en annen her nevnte, så er det mest sannsynlig en selveierleilighet av den enkle forklaring at det _som oftest_ er strenge begrensninger på utleie av borettslagsleiligheter (1-2 år max)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

I oppgangen og bakhagen har man hundene i bånd!

Min hund var ikke grei mot katter, og derfor følte jeg selvfølgelig det var min skyld, de gangene den jaget en katt. Hadde naboen hatt en, skulle det vært en veldig god (vond?) grunn til at jeg ikke hadde hatt hunden i bånd.

Kanskje naboen er sint på deg? Uansett ikke grunn til å la det gå ut over katten, men alle er ikke like dyrevenner, selv om de har dyr selv.

Og jeg liker ikke katter, er hundemenneske på min hals, bare for å understreke at jeg mener det er uakseptabel oppførsel fra naboen din!

Legg et pinnsvin i gangen, i morgen tidlig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...