Gå til innhold

Naboen min igjen!


laguna1365380434

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1365380434

    28

  • punkyB

    8

  • Gemini

    7

  • Prozak

    7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jepp, det er tilfelle..Samme slumlord på et halvt kvartal omtrent;)

Men han er ikke en utsuger, ikke sant. Hun jeg kjente som bodde i sammme kvartal betalte utrolig lav leie, 4000 for en helt bra treroms.

Venninnen min betaler 10500 for en mye verre i seilduksgata

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Men han er ikke en utsuger, ikke sant. Hun jeg kjente som bodde i sammme kvartal betalte utrolig lav leie, 4000 for en helt bra treroms.

Venninnen min betaler 10500 for en mye verre i seilduksgata

Nei, han er faktisk gem, 5500 har vi i leie og det er helt fantastisk..Har betalt MYE mer for skrøpeligere leiligheter tidligere.. desverre er ikke tilfellet med 10500 for råtten treroms sjelden engang. Vi hadde en helt pilråtten en lrenger oppe for 13000, den var riktignok fireroms, men den var muggen, ødelagt, umalt her og malt der, med sprukkne vindusruter og you name it..

Selvsagt fikser han ikke ting som ytterdører og skader og slikt, men det hadde jo blitt for mye av det gode;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han er faktisk gem, 5500 har vi i leie og det er helt fantastisk..Har betalt MYE mer for skrøpeligere leiligheter tidligere.. desverre er ikke tilfellet med 10500 for råtten treroms sjelden engang. Vi hadde en helt pilråtten en lrenger oppe for 13000, den var riktignok fireroms, men den var muggen, ødelagt, umalt her og malt der, med sprukkne vindusruter og you name it..

Selvsagt fikser han ikke ting som ytterdører og skader og slikt, men det hadde jo blitt for mye av det gode;)

Men det gjør ikke han hos venninna mi heller. Der henger ledningene løse og kjelleren er full av mugg osv.

Men hun flytter nå, nei, hun har flyttet.

Du må ikke finne på å flytte for den prisen der.

Jeg skal forresten se på noen leiligheter til mandagen. 1 400 000 i innskudd og 9000 i husleie. Men man kan betale ned på fellesgjelda når man vil så jeg vil antagelig komme endel billigere ut.

Men vil jeg mye høyere opp på Løkka? Jeg har egentlig ikke lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Men det gjør ikke han hos venninna mi heller. Der henger ledningene løse og kjelleren er full av mugg osv.

Men hun flytter nå, nei, hun har flyttet.

Du må ikke finne på å flytte for den prisen der.

Jeg skal forresten se på noen leiligheter til mandagen. 1 400 000 i innskudd og 9000 i husleie. Men man kan betale ned på fellesgjelda når man vil så jeg vil antagelig komme endel billigere ut.

Men vil jeg mye høyere opp på Løkka? Jeg har egentlig ikke lyst.

Men din leilighet er jo kjempefet! Hvorfoe flytte derifra? er den rådyr eller?

Forresten enig i at øvre løkka ikke er så sjarm som midtre/nedre.. Jeg lurer på om vi er noen av de eneste som synes det..Den populære oppfatningen er jo tvert om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Ingen ulempe - hvis han er formuende

Det er han nok..Om jeg ser han tasle rundt her skal jeg tipse om at han har interessenter på DOL?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men din leilighet er jo kjempefet! Hvorfoe flytte derifra? er den rådyr eller?

Forresten enig i at øvre løkka ikke er så sjarm som midtre/nedre.. Jeg lurer på om vi er noen av de eneste som synes det..Den populære oppfatningen er jo tvert om..

Den er blitt for upraktisk for meg, naboene er hurpete og jeg klarer ikke å pusse den opp selv. Men jeg håper å få 2,2 mill for den siden jeg til og med har balkong.

Egentlig vil jeg flytte til kvartalet bak meg, der har de noen greie som er endel billigere også. Bygd i 85.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE generell båndtvang overalt i landet hvor folk ferdes. Båndtvangen i hundeloven er i prinsippet til for å beskytte beitedyr og vilt.

Se §6 her:

http://www.lovdata.no/all/hl-20030704-074.html#6

Den enkelte kommune kan imidlertid bestemme strengere regler for båndtvang og hundehold for sin kommune. Jeg tror at dette er tilfelle bl.a. i Oslo, og at det er litt av grunnen til at enkelte stadig påstår at det er "båndtvang overalt og hele året".

Ring kommunen din og spør hva som er gjeldende regler, dersom de ikke har info om det på kommunens nettsider.

Er nå uansett rimelig sikker på at man ikke kan forlange å få ha hunden sin løs i et tettbebygd strøk.

"................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker som du har vett til, du må jo være dum som et brød.

Har du noe intelligent å si, eller er det bare barnslige oppstøt du har å by på?

Det jeg nevnte der er faktisk et tilfelle som har skjedd.

".................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ytiopli

Har du noe intelligent å si, eller er det bare barnslige oppstøt du har å by på?

Det jeg nevnte der er faktisk et tilfelle som har skjedd.

".................."

Hvor da smarten kan du vise meg det, du er nok en apekatt som dikter litt...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå uansett rimelig sikker på at man ikke kan forlange å få ha hunden sin løs i et tettbebygd strøk.

"................"

Som sagt, det er helt og holdent opp til hver enkelt kommune å fastsette evt. strengere regler vedr. båndtvang mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og katter er livsfarlige for småbarn, men det er vel ikke så farlig det da, eller?

Barnevogn ute i egen hage, kattef**n til naboen legger seg over ansikte til barnet når hun sover, og kan bli kvalt.

Skjønte ikke logikken din

Hvis du ikke holder bedre øye med barnevognen så er det kanskje på tide at noen får deg til å ta den samme iqtesten som Svanhild...

Og å sammenligne det at hunder er potensiellt farlige for bl.a folk med at katter er farlige for småbarn er ikke akkurat noe du bør stå så hardt på. En pute kan også være livsfarlig hvis du legger den over ansiktet til et spedbarn. (og både disse putene og kattene legger seg jo over ansitet til spedbarn hele tiden, ikke sant?).

"...................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, det er helt og holdent opp til hver enkelt kommune å fastsette evt. strengere regler vedr. båndtvang mm.

Jepp, er enig med deg der. Men likevel er jeg rimelig sikker på at man ikke kan la hunden gå løs i et tettbebygd strøk, uansett hvilken kommune man bor i.

"................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er enig med deg der. Men likevel er jeg rimelig sikker på at man ikke kan la hunden gå løs i et tettbebygd strøk, uansett hvilken kommune man bor i.

"................"

Tror nok du tar feil der.

Men - det ser ikke ut til at du vil høre, på at det faktisk er lokale bestemmelser som avgjør hvorvidt det er båndtvang eller ei på hvert enkelt sted (kommune). Så - da anser jeg min deltakelse i denne tråden for avsluttet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke undertegnet

Hvis du ikke holder bedre øye med barnevognen så er det kanskje på tide at noen får deg til å ta den samme iqtesten som Svanhild...

Og å sammenligne det at hunder er potensiellt farlige for bl.a folk med at katter er farlige for småbarn er ikke akkurat noe du bør stå så hardt på. En pute kan også være livsfarlig hvis du legger den over ansiktet til et spedbarn. (og både disse putene og kattene legger seg jo over ansitet til spedbarn hele tiden, ikke sant?).

"...................."

Hunder spiser ikke katter hele tiden heller.

Jeg syns hele historien her begynner og bli rimelig oppblåst.

Jeg har hund, jeg hadde aldri gkodt med på en avtale om at jeg ikke kunne lufte hunden min etter kl.2100. Hunder får som alle andre mennesker og dyr også magesyke etc.

Har hunden vært alene hjemme fordi jeg er på kino, må jeg jo allikevel lufte hunden når jeg kommer hjem. Jeg bodde i bygård for to år siden, der hadde naboen katt. Den katten var hele tiden i trappeoppgangen. Jeg hadde hunden min i bånd, men det var nære på noen ganger. Katten kom seg også inn i vår leilighet via balkongen, og da blir jeg sur. Katter er katter, jeg vil ikke ha dem i min leilighet.

Jeg minner alle her på at vi bare har hørt en side av saken.

Føler historien begynte greit nok, men nå har jo Laguna hisset seg ordebtlig opp.

MInner Laguna på at katter og hunder ikke kan sammenlignes. Hunder kan ikke gå på do inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, min er sååå søt så.:o)

11 kg ren kos..

11kg! Da burde han vel kunne ta igjen?

Slutt med å klippe klørne hans, slik at han kan være forberedt og "bevæpnet" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lis@bet

Men for helvete da laguna kvitt deg med katteskinnet og problene dine er over.

Katter er noe forbanna herk, pisser og skvetter og mjauer og hyle natta lang. Ta deg heller et realt knull og hiv katta til h.

Hey hey, et nyskapende argument! Aldri vært brukt før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...