Gå til innhold

Naboen min igjen!


laguna1365380434

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Du må vel vite om det er borettslag eller ikke.

Hur dum får man bli

Jeg vet det er en utleieleilighet med standard kontrakt mellom meg og huseier.. Hvorfor er det min sak å ha greie på hans spesifikke eierforhold?

Jeg vet samme mann eier alle leilighetene og antar, som sagt, at det ikke finnes noe styre..

Og takk for hyggelig svar, din flekksopp..! Dum kan du sjæl være:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1365380434

    28

  • punkyB

    8

  • Gemini

    7

  • Prozak

    7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

I oppgangen og bakhagen har man hundene i bånd!

Min hund var ikke grei mot katter, og derfor følte jeg selvfølgelig det var min skyld, de gangene den jaget en katt. Hadde naboen hatt en, skulle det vært en veldig god (vond?) grunn til at jeg ikke hadde hatt hunden i bånd.

Kanskje naboen er sint på deg? Uansett ikke grunn til å la det gå ut over katten, men alle er ikke like dyrevenner, selv om de har dyr selv.

Og jeg liker ikke katter, er hundemenneske på min hals, bare for å understreke at jeg mener det er uakseptabel oppførsel fra naboen din!

Legg et pinnsvin i gangen, i morgen tidlig ;-)

Kanskje det gitt!;)

Nei, naboen har ingengrunn til å være sur på meg, og vi har en god tone..Jeg spurte ham ikke om penger til dyrlegen engang, men håpet han skulle spleise så jeg nevnte summen..Kanskje han synes det var frekkt? Det blir litt på trynet synes jeg, for jeg pushet ikke, og betalte som sagt alt selv..

Dessuten har vi drukket kaffe i bakhagen ved et par anledninger, og da var tonen helt gemyttselig..

Også når jeg har møtt de med løse hunder senere en avtalen, har jeg vært rimelig i tonen(det irriterer meg litt forøvrig, jeg er ikke noe flink til å være streng..Jeg vil gjerne være hyggelig, men ha litt autoritet fordet..Hvordan får man til det?;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katter ruler

Men for helvete da laguna kvitt deg med katteskinnet og problene dine er over.

Katter er noe forbanna herk, pisser og skvetter og mjauer og hyle natta lang. Ta deg heller et realt knull og hiv katta til h.

Det er åpenbart at du ikke har blitt introdusert for MINE (anstendige og veloppdragne) katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel vite om det er borettslag eller ikke.

Hur dum får man bli

En leiegård er en leiegård. Det har jo ingenting med borettslag å gjøre og vanligvis er det ikke noe styre og gårdeieren er eneveldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Tusen takk! Jeg skal prøve å få ordnet dette så fort som mulig, og det er kjempe fint at jeg får så mange svar, så har jeg litt å slå i bordet med..:o)

Jeg er jo så stressa når katten er ute nå, og katten er så stressa fordi han ikke får være nok ute.. Og katten og jeg bør jo helst være venner..

Håper nabofaen hører på meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

"Men har ikke hundeeier også ansvar (i allefall moralsk) for at hundene deres ikke skader andres dyr også, ikke bare folk?"

Jo, det har de. Det er så strengt at selv om katten din skulle forville seg inn på eiendommen til en hundeeier og bli drept, så har hundeeieren hele ansvaret.

"....................."

"Jo, det har de. Det er så strengt at selv om katten din skulle forville seg inn på eiendommen til en hundeeier og bli drept, så har hundeeieren hele ansvaret."

Nei! Selv om du forviller deg inn på eiendommen, har eieren ikke noe ansvar. Antar det må være inngjerdet og merket, men dog, hvorfor skal naboen ta ansvaret for hvor katten din går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Men for helvete da laguna kvitt deg med katteskinnet og problene dine er over.

Katter er noe forbanna herk, pisser og skvetter og mjauer og hyle natta lang. Ta deg heller et realt knull og hiv katta til h.

Neida, min er sååå søt så.:o)

11 kg ren kos..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er en utleieleilighet med standard kontrakt mellom meg og huseier.. Hvorfor er det min sak å ha greie på hans spesifikke eierforhold?

Jeg vet samme mann eier alle leilighetene og antar, som sagt, at det ikke finnes noe styre..

Og takk for hyggelig svar, din flekksopp..! Dum kan du sjæl være:-P

Tenk å være så dum som ikke oppgitt nå da. Hun vet ikke hva en leiegård er en gang ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er en utleieleilighet med standard kontrakt mellom meg og huseier.. Hvorfor er det min sak å ha greie på hans spesifikke eierforhold?

Jeg vet samme mann eier alle leilighetene og antar, som sagt, at det ikke finnes noe styre..

Og takk for hyggelig svar, din flekksopp..! Dum kan du sjæl være:-P

Kom ikke på at det kunne være en leiegård - da er det jo ikke sånn styregreier som jeg babler om - men hør med de *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Tenk å være så dum som ikke oppgitt nå da. Hun vet ikke hva en leiegård er en gang ;o)

Nemlig, det kan ikke være greit.. Sikkert en bonde;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Kanskje det gitt!;)

Nei, naboen har ingengrunn til å være sur på meg, og vi har en god tone..Jeg spurte ham ikke om penger til dyrlegen engang, men håpet han skulle spleise så jeg nevnte summen..Kanskje han synes det var frekkt? Det blir litt på trynet synes jeg, for jeg pushet ikke, og betalte som sagt alt selv..

Dessuten har vi drukket kaffe i bakhagen ved et par anledninger, og da var tonen helt gemyttselig..

Også når jeg har møtt de med løse hunder senere en avtalen, har jeg vært rimelig i tonen(det irriterer meg litt forøvrig, jeg er ikke noe flink til å være streng..Jeg vil gjerne være hyggelig, men ha litt autoritet fordet..Hvordan får man til det?;))

Jeg mener det er naboen din som er frekk, men tror ikke dette er noe blivende sted for deg og katten: Naboen føler seg bundet (han hadde det fint før du kom), og du er redd for katten din hele tiden.

Selv om du klarer å tvinge naboen din i kne (noe jeg ikke tror du klarer), så blir det ikke noe hyggelig etterpå. Hvem vet hva han kan finne på, han har tydeligvis null følelse for deg og pusen din...

Det må vel være andre steder du kan bo, dette er ikke normal oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Kom ikke på at det kunne være en leiegård - da er det jo ikke sånn styregreier som jeg babler om - men hør med de *S*

Ja, jeg ble litt overasket..Hadde alltid trodd slumlorden var the one and only i husspørsmål her..

Men på den annen side kunne jeg jo ikke være sikker på om han igjen satt i styre med noen andre som hadde spleisa, eller noe;o)

Og du hørtes veldig overbevisende ut...;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg mener det er naboen din som er frekk, men tror ikke dette er noe blivende sted for deg og katten: Naboen føler seg bundet (han hadde det fint før du kom), og du er redd for katten din hele tiden.

Selv om du klarer å tvinge naboen din i kne (noe jeg ikke tror du klarer), så blir det ikke noe hyggelig etterpå. Hvem vet hva han kan finne på, han har tydeligvis null følelse for deg og pusen din...

Det må vel være andre steder du kan bo, dette er ikke normal oppførsel.

Men jeg har ikke det minste lyst til å flytte! Det må da være mulig for naboen å forholde seg til en avtale han får lage! Ey, jeg har den rimeligeligste leiligheten en kan karre til seg på løkka og den akter jeg å beholde!;)

Jeg synes ikke JEG skal ha ekstra pes for at naboen ikke holder orden på bikkjene sine, og dessuten sa ingen noe til meg om de bikkjene hadde særrettigheter til å spise opp mindre dyr da jeg flyttet inn..

Og jeg tok de som sagt for spleis til vetrinær engang..

Takk for råd, men vet du hva!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mil1365380270

Men jeg har ikke det minste lyst til å flytte! Det må da være mulig for naboen å forholde seg til en avtale han får lage! Ey, jeg har den rimeligeligste leiligheten en kan karre til seg på løkka og den akter jeg å beholde!;)

Jeg synes ikke JEG skal ha ekstra pes for at naboen ikke holder orden på bikkjene sine, og dessuten sa ingen noe til meg om de bikkjene hadde særrettigheter til å spise opp mindre dyr da jeg flyttet inn..

Og jeg tok de som sagt for spleis til vetrinær engang..

Takk for råd, men vet du hva!!

Du bor altså i Oslo? Der er det i tilfelle båndtvang hele året.

Mener ikke det er riktig at du skal flytte, men jeg tenker på hvordan du får det hvis hundene dreper katten din. Hundeeieren skjer det ikke noe med.

Har du snakket med de andre naboene? Noen av dem er garantert lei av løse bikkjer. De stormer jo inn i leiligheten, om man ikke passer på. Jeg likte ikke løse hunder, da jeg hadde hund, og i alle fall ikke flere samtidig.

Plukker han opp etter de? I tilfelle ikke, burde det ikke være noe problem å få sympati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Du bor altså i Oslo? Der er det i tilfelle båndtvang hele året.

Mener ikke det er riktig at du skal flytte, men jeg tenker på hvordan du får det hvis hundene dreper katten din. Hundeeieren skjer det ikke noe med.

Har du snakket med de andre naboene? Noen av dem er garantert lei av løse bikkjer. De stormer jo inn i leiligheten, om man ikke passer på. Jeg likte ikke løse hunder, da jeg hadde hund, og i alle fall ikke flere samtidig.

Plukker han opp etter de? I tilfelle ikke, burde det ikke være noe problem å få sympati.

Jepp, bor i Oslo..;)

Den båndtvangen, gjelder den også inni trappeoppgangen? Det er jo hjemmet til hundene også..

Jo, jeg tror det er en del av beboerne her, og i allefall gjester er litt lei av at de går løse..De er svære og de løper bort og hopper og slikt..(personelig finnes jeg ikke redd for dem for min egen del, de er sikkert snille mot annet enn katter, men noen reagerer jo på slikt)

Jeg vil så gjerne løse dette på en rimelig måte for alle, naboen, pus OG hundene. Jeg kan ikke skjønne at det er så vanskelig, han får jo bestemme som han vil, han er bare nødt til å huske hva han har sagt og holde sin del av avtalen.

Inntil videre (imorgen håper jeg det finnes en løsning) holder jeg pus inne..Det er jævlig for han vil jo så gjerne ut.. Men det er bedre enn å se ham som hundemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Jepp, bor i Oslo..;)

Den båndtvangen, gjelder den også inni trappeoppgangen? Det er jo hjemmet til hundene også..

Jo, jeg tror det er en del av beboerne her, og i allefall gjester er litt lei av at de går løse..De er svære og de løper bort og hopper og slikt..(personelig finnes jeg ikke redd for dem for min egen del, de er sikkert snille mot annet enn katter, men noen reagerer jo på slikt)

Jeg vil så gjerne løse dette på en rimelig måte for alle, naboen, pus OG hundene. Jeg kan ikke skjønne at det er så vanskelig, han får jo bestemme som han vil, han er bare nødt til å huske hva han har sagt og holde sin del av avtalen.

Inntil videre (imorgen håper jeg det finnes en løsning) holder jeg pus inne..Det er jævlig for han vil jo så gjerne ut.. Men det er bedre enn å se ham som hundemat.

Båndtvang inne i Oslo er for å verne de som bor der, ikke bufe, så det burde i rettferdighetens navn, gjelde inne i oppgangen også. Uten at det trenger å være sånn, dessverre...

Bare ring politiet, de vet mye, for de får sånne henvendelser hele tiden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ble litt overasket..Hadde alltid trodd slumlorden var the one and only i husspørsmål her..

Men på den annen side kunne jeg jo ikke være sikker på om han igjen satt i styre med noen andre som hadde spleisa, eller noe;o)

Og du hørtes veldig overbevisende ut...;o)

hehe

Men jeg kan leie ut min leilighet til hvem jeg vil og da - og styret eller sameiet trenger bare å få beskjed om at jeg leier ut. Så tar jeg den prisen jeg vil og ellers herjer så mye jeg vil med leieboeren. Men straks leieboeren bråker feks. skal klagen gå via styret til meg.

Så nå klarte jeg kanskje å få deg forvirret igjen?? *S*

Hvis det er en leiegård så leier jo alle som bor der av samme duden - vet du om det er tilfelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Båndtvang inne i Oslo er for å verne de som bor der, ikke bufe, så det burde i rettferdighetens navn, gjelde inne i oppgangen også. Uten at det trenger å være sånn, dessverre...

Bare ring politiet, de vet mye, for de får sånne henvendelser hele tiden :-)

Takk!:o) Politiet, ja..Det burde jeg kanskje tenkt på..Men jeg tenkte mer at det var en sær liten avdeling på rådhuset eller hvor som helst på et bortgjemt kontor som hadde med slikt å gjøre, mens politiet løste store og viktige ransaker og mord;)

Så klart jeg kan ringe dem, jeg er betenkelig treig som ikke kom på det selv..de vet jo garantert hvem som har rett og ikke i denne saken, og hvorfor..

Og når man vet og kan vise til, kan det jo hende naboen tar seg sammen og ikke lager mer trøbbel..Og jeg håper han ikke blir sur for at jeg finner ut av det, jeg ser jo ingen annen utvei enn å vise til kilder utenfor meg selv, siden han driter i våre vennskapelig inngåtte avtaler..

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

hehe

Men jeg kan leie ut min leilighet til hvem jeg vil og da - og styret eller sameiet trenger bare å få beskjed om at jeg leier ut. Så tar jeg den prisen jeg vil og ellers herjer så mye jeg vil med leieboeren. Men straks leieboeren bråker feks. skal klagen gå via styret til meg.

Så nå klarte jeg kanskje å få deg forvirret igjen?? *S*

Hvis det er en leiegård så leier jo alle som bor der av samme duden - vet du om det er tilfelle?

Jepp, det er tilfelle..Samme slumlord på et halvt kvartal omtrent;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Takk!:o) Politiet, ja..Det burde jeg kanskje tenkt på..Men jeg tenkte mer at det var en sær liten avdeling på rådhuset eller hvor som helst på et bortgjemt kontor som hadde med slikt å gjøre, mens politiet løste store og viktige ransaker og mord;)

Så klart jeg kan ringe dem, jeg er betenkelig treig som ikke kom på det selv..de vet jo garantert hvem som har rett og ikke i denne saken, og hvorfor..

Og når man vet og kan vise til, kan det jo hende naboen tar seg sammen og ikke lager mer trøbbel..Og jeg håper han ikke blir sur for at jeg finner ut av det, jeg ser jo ingen annen utvei enn å vise til kilder utenfor meg selv, siden han driter i våre vennskapelig inngåtte avtaler..

:o)

Ville vært rart om ikke mange naboer blir veldig glade, om dette tar slutt. Hvis hunde-naboen surner er det jo greit å vite at man har støtte? Ring politiet, de har ordnet opp i mange nabokrangler, de :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...