Gå til innhold

Magebelte fra tv-shop som trener/slanker magen


caprice

Anbefalte innlegg

Jeg har 5 svangerskapskilo som skal bort, og alle sitter rundt magen, grrrr.

Har sett dette beltet demonstrert på tv-shop, og som i all amerikans reklame så virker det jo så overmåte fantastisk. Det skulle sende impulser til musklene slik at de jobbet selvom man ikke trente, og folk gikk jo ned kilo og mange cm rundt livet så det sang etter. Hele herligheten får man for ca 500kr.

Jeg er generelt meeeeget skeptisk til slike produkter, men er villig til å prøve annet en vanlige mageøvelser - som ikke har virket så langt. Jeg trener forøvrig 3 timer i uken (har tredemølle hjemme) så det er ikke det at jeg er redd for å bevege meg akkurat... Vil bare så gjerne bli kvitt den magen da...

Noen her som har prøvd produktet? Erfaringer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En god huskeregel:

Ting som virker for godt til å være sant, er det som regel også,

Dette virker ikke, mange studier gjort om dette viser det.

Skal man minske på kroppsfettet må man forbrenne mer energi enn man tilfører kroppen.

Så enkelt er det, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vet du det?

En god huskeregel:

Ting som virker for godt til å være sant, er det som regel også,

Dette virker ikke, mange studier gjort om dette viser det.

Skal man minske på kroppsfettet må man forbrenne mer energi enn man tilfører kroppen.

Så enkelt er det, dessverre.

hva skal man gjøre for å få vekk de ekstra kiloene som ligger rundt magen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal man gjøre for å få vekk de ekstra kiloene som ligger rundt magen ?

Som alt annet fett, forbrenningen må overskride inntaket av energi.

Kroppen forbrenner fett ulikt, dvs. hos damer forsvinner det sist på lår og mage, mens på menn er det på sidene/magen.

Det er ingen snarveier til målet, dessverre.

Du må enten minske inntaket av kalorier eller øke aktivitetsnivået.

Er du fysisk aktiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thetraveller

Tja... var dum nok til å kjøpe det der. Resultatet blir bare brennmerker fra de punktene strømmen kommer inn i magen fra, og det er lite pent.

Det er absolutt ingen funksjon i det, bare nok et produkt vi kan kaste bort penger på.

Invester heller i femti til hundre situps om dagen, og noen ekstra staser- eller treningsturer! Det gjør mye bedre nytte, om du samtidig passer på hva du putter i munnen. Gratis er det og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vet du det?

Som alt annet fett, forbrenningen må overskride inntaket av energi.

Kroppen forbrenner fett ulikt, dvs. hos damer forsvinner det sist på lår og mage, mens på menn er det på sidene/magen.

Det er ingen snarveier til målet, dessverre.

Du må enten minske inntaket av kalorier eller øke aktivitetsnivået.

Er du fysisk aktiv?

ja det er jeg. 3ganger i uken er jeg på helsestudio hvor jeg trener så svetten renner+ jeg jogger 3 km på tredemøllen hver gang jeg er på helsestudioet(det er ca 15-20minutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja det er jeg. 3ganger i uken er jeg på helsestudio hvor jeg trener så svetten renner+ jeg jogger 3 km på tredemøllen hver gang jeg er på helsestudioet(det er ca 15-20minutt)

Ved så kort trening, forbrenner du kun karbohydrater og ikke fettet du har lagret på kroppen

Du må nok holde på lengre tid enn det. Helst godt over en halvtime. Du trenger ikke ha høy intensitet, en gåtur på tre kvarter til en time hver/annenhver dag vil gjøre susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vet du det?

Ved så kort trening, forbrenner du kun karbohydrater og ikke fettet du har lagret på kroppen

Du må nok holde på lengre tid enn det. Helst godt over en halvtime. Du trenger ikke ha høy intensitet, en gåtur på tre kvarter til en time hver/annenhver dag vil gjøre susen.

så mye? de på helsestudioet sa rask gange 15 min 3ganger per uke+fastsatt program for mage,rumpe,lår. er 60kg og 160høy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vet du det?

Ved så kort trening, forbrenner du kun karbohydrater og ikke fettet du har lagret på kroppen

Du må nok holde på lengre tid enn det. Helst godt over en halvtime. Du trenger ikke ha høy intensitet, en gåtur på tre kvarter til en time hver/annenhver dag vil gjøre susen.

eer det da ikke bedre å gå en tur ute i ca 1time med rask gange? spørsmål til det, nå som det begynner å bli så kaldt(jeg bor ganske langt nord i landet), blir man jo ikke riktig så svett som på en sommerdag. hva er best gå inne eller ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eer det da ikke bedre å gå en tur ute i ca 1time med rask gange? spørsmål til det, nå som det begynner å bli så kaldt(jeg bor ganske langt nord i landet), blir man jo ikke riktig så svett som på en sommerdag. hva er best gå inne eller ute?

Svetting er kroppens måte å regulere temperatur, så om du blir svett eller ikke har ikke så mye med hvor godt resultat treningen gir. Om du jogger på en varm dag med masse klær på svetter du mer, men får ikke bedre res. av den grunn.

En time rask gange ute er ideelt for fettforbrenning, i tillegg får du frisk luft. Få med deg en venn, venninne eller mp3-spiller på turen, så går det raskere. Ha på deg gode sko, og lang i vei.

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så mye? de på helsestudioet sa rask gange 15 min 3ganger per uke+fastsatt program for mage,rumpe,lår. er 60kg og 160høy

Først til en myte.

Trening av bestemte områder fører ikke til at fettet akkurat på det stedet forsvinner.

Kroppen har sin rekkefølge når det gjelder lagring/forbruk av kroppsfett og det midt på magen er det første som kommer og det siste som forsvinner.

Derimot vil en økning av muskelmengden i kroppen føre til høyere forbrenning. Så styrketrening er ikke fånyttes i så måte.

Om du trener i bare 15 min.forbrenner du ikke fettet du ønsker å bli kvitt, så enkelt er det.

(desverre) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...