Gå til innhold

Sakkyndige i det hele tatt...NHD

Anbefalte innlegg

Gjest snilt lite beist

Noen ganger lurer jeg nesten på om psykiatriske sakkyndige kun skriver FOR påtalemyndighetene. Litt sånn " everything you say will and can be used against you"...

NHD - hvordan oppnevnes psykiatrisk sakkyndige i dag , er det ved en rettslig kjennelse? Og hva kreves for å bli psykiatrisk sakkyndig?Må de gjennom kurser, tester osvv for å bli godkjent?

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/121867-sakkyndige-i-det-hele-tattnhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har skrevet om dette før.

Sakkyndige bør etter min mening kun ta oppdrag der de oppnevnes av Retten. Det er også det vanligste.

Sakkyndige som er leid inn av en av partene, skal en være skepiiske til.

Psykiatere og psykologspesialister kan spesialutdanne seg for sakkyndigeoppdrag i retten.

Gjest snilt lite beist

Jeg har skrevet om dette før.

Sakkyndige bør etter min mening kun ta oppdrag der de oppnevnes av Retten. Det er også det vanligste.

Sakkyndige som er leid inn av en av partene, skal en være skepiiske til.

Psykiatere og psykologspesialister kan spesialutdanne seg for sakkyndigeoppdrag i retten.

Tusen takk!

Det var faktisk verdifulle opplysninger for en forhenværende firebird!

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...