Gå til innhold

Trening mot stress


Gjest kontorrotta

Anbefalte innlegg

Gjest kontorrotta

Jeg har en ganske kjedelig og ensformig kontorjobb som gjør at jeg får veldig stressede skuldre og nakke. Jeg føler at jeg går med skuldrene oppi nakken. Jeg greier ikke kontrollere dette når jeg jobber - tror jeg automatisk spenner meg. Dette er ganske slitsomt. Har dere noen råd for hvordan jeg kan få det bedre? Hva slags trening er best for å lindre dette? Styrketrening? Massasje har jeg ikke så stor tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som hjelper for meg er å gå med staver, utmerket for stive og anspente skuldre og nakke.

I tillegg driver jeg med avspenningsøvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strandhai

Yoga er ypperlig for å fjerne kroppslige spenninger av denne typen, mye bedre enn f.eks. styrketrening vil jeg tro.

Hei!:) Kan noen si meg hvor jeg kan finne ut mer om yoga? Må man melde seg på kurs? (sorry as, men har liten lyst til å bli sett på sånt kurs egentlig.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!:) Kan noen si meg hvor jeg kan finne ut mer om yoga? Må man melde seg på kurs? (sorry as, men har liten lyst til å bli sett på sånt kurs egentlig.....)

Nei, du må ikke gå på kurs for å lære deg yoga. En rekke bøker gir innføring i yoga, f.eks. Yoga - unngå stress med yoga av Swami Shivapremananda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest strandhai

Nei, du må ikke gå på kurs for å lære deg yoga. En rekke bøker gir innføring i yoga, f.eks. Yoga - unngå stress med yoga av Swami Shivapremananda.

Okei, takker og bukker!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strandhai...

Nei, du må ikke gå på kurs for å lære deg yoga. En rekke bøker gir innføring i yoga, f.eks. Yoga - unngå stress med yoga av Swami Shivapremananda.

Men tror du det er noe for meg, da? *gutt, 18 år, normal kroppsbygging, ikke spesielt trent*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror du det er noe for meg, da? *gutt, 18 år, normal kroppsbygging, ikke spesielt trent*

Det kommer vel an på hva du vil ha ut av det. Det finnes jo ulike former for yoga, noen legger vekt på det fysiske, andre legger mer vekt på meditasjon.

Jeg har ikke så mye erfaring med yoga, men det jeg fikk ut av det var avspenning og større kroppsbevissthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...