Gå til innhold

Gavetips til fjortis-gutter?

Anbefalte innlegg

Nevøene blir sånn rundt 13-14 år, dessuten nærmer det seg jul. Jeg har lite peiling på store gutter. Noen som har gode tips til gaver. De er kule, opptatte av data og Ringenes Herre og sånt. Av ulike årsaker er bøker lite aktuelt... Tips?

(Søkemotoren er fortatt ute av drift!)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122125-gavetips-til-fjortis-gutter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Takk for nyttig link!

værsågod! har masse spill å anbefale altså! men det er jo også bare å søke der og lese om hva folk synes og se hvilke spill som får høyest score.

vet du hva slags spill de har?

ellers er både settlers og risk veldig gode forslag fra meg! eller carcassonne om du vil ha noe billigere. (kan jo være smart å sjekke med foreldrene hva de har først...)

værsågod! har masse spill å anbefale altså! men det er jo også bare å søke der og lese om hva folk synes og se hvilke spill som får høyest score.

vet du hva slags spill de har?

ellers er både settlers og risk veldig gode forslag fra meg! eller carcassonne om du vil ha noe billigere. (kan jo være smart å sjekke med foreldrene hva de har først...)

Tusen takk! Skal sjekke lit mer hva de har.

Er spillene norske? Avhengig av at de behersker norsk?

Tusen takk! Skal sjekke lit mer hva de har.

Er spillene norske? Avhengig av at de behersker norsk?

Hvis du ser på spillbutikken så er hvert spill kodebasert. tn betyr at spillet er tysk, men norske regler følger med og null tyskkunnskaper er påkrevet eksempel...

kodene står ved hvert spill. forklaringer til kodene står nederst på siden.

du kan såklart kjøpe mange av spillene på bokhandlere og butikker som outland og avalon også da, avhengig av hvor du bor. og så kan du jo sammenligne priser. men det er veldig kjekt å kunne lese anmeldelser og slikt da. umulig å gjette på spillene du aldri har hørt om plastpakket i esker i butikkene.

lykke til!

bare spør om du lurer på mer!

litt spillegal jeg skjønner du...

Hvis du ser på spillbutikken så er hvert spill kodebasert. tn betyr at spillet er tysk, men norske regler følger med og null tyskkunnskaper er påkrevet eksempel...

kodene står ved hvert spill. forklaringer til kodene står nederst på siden.

du kan såklart kjøpe mange av spillene på bokhandlere og butikker som outland og avalon også da, avhengig av hvor du bor. og så kan du jo sammenligne priser. men det er veldig kjekt å kunne lese anmeldelser og slikt da. umulig å gjette på spillene du aldri har hørt om plastpakket i esker i butikkene.

lykke til!

bare spør om du lurer på mer!

litt spillegal jeg skjønner du...

Takk. *Avalon neste* Ooops - der føler jeg meg rimelig bortkommet! Som ei gammal tante - men det er vel det jeg er... :-)

Tror nok spill kanskje er en ide? Hva er forresten en kortholder?

Jeg tenkte på en slik sak man har kredittkort inni. Kjøpes på gullsmed. Koster fra under hundrelappen og oppover. En kul lommebok kan også være noe?

Rollespill er veldig sosialt og populært. Hvis det er interessert i eventyr, og sci fi så fins det mange rollespill som går på det.

Har ikke prøvd det selv, men kjenner folk som er helt frelst på det. Kan høre om de har noe å anbefale.

Gjest strandhai

Brettspill! www.brettspill.no

Settlers, Risk, Backgammon, Carcassonne... for å nevne noen!

Perfekte gave til en fjortenåring, masse ulike priser!

åh, som minnene strømmer på nå...Husker de enorme slagene som to over middagsbordet på hytta mang en mørk vinternatt! Risk er helt konge!:)

Men når det er sagt, du skal ha tålmodighet, og sans for strategi og taktikk for å spille det spillet...hvertfall så seriøst som vi gjør det...

Annonse

åh, som minnene strømmer på nå...Husker de enorme slagene som to over middagsbordet på hytta mang en mørk vinternatt! Risk er helt konge!:)

Men når det er sagt, du skal ha tålmodighet, og sans for strategi og taktikk for å spille det spillet...hvertfall så seriøst som vi gjør det...

mm... finnes såklart hurtigversjoner, og det finnes "langsom"versjoner... liker best den siste, men det kan være moro med et kjapt slag også... husregler er jo topp i risk da! har masse versjoner jeg... samt civilization og axis & allies og slikt da, som er enda mer taktiske... men risk er originalen ja!

Gjest strandhai

mm... finnes såklart hurtigversjoner, og det finnes "langsom"versjoner... liker best den siste, men det kan være moro med et kjapt slag også... husregler er jo topp i risk da! har masse versjoner jeg... samt civilization og axis & allies og slikt da, som er enda mer taktiske... men risk er originalen ja!

dæven, du er overalt, du!:) he he he...ja, risk er favorittspillet mitt...bare synd at så få folk jeg kjenner har tid til å spille det....noen ganger er det bare godt å ta seg tid til en sånn avslappende aktivitet. Selv om det av og til fort kan bli litt temperament rundt bordet!:)

Gjest strandhai

dæven, du er overalt, du!:) he he he...ja, risk er favorittspillet mitt...bare synd at så få folk jeg kjenner har tid til å spille det....noen ganger er det bare godt å ta seg tid til en sånn avslappende aktivitet. Selv om det av og til fort kan bli litt temperament rundt bordet!:)

hihi, kanskje vi er litt opptatt av det samme du og jeg da vet du...

er litt spilloman jeg. vært på www.brettspill.no, masse nye spill som har kommet siste årene. spesielt mye bra fra tyskland. samle sammen en spillegjeng og begynn å samle! mye morsommere enn å bruke helgen på festing og alkohol egentlig!

Gjest strandhai

hihi, kanskje vi er litt opptatt av det samme du og jeg da vet du...

er litt spilloman jeg. vært på www.brettspill.no, masse nye spill som har kommet siste årene. spesielt mye bra fra tyskland. samle sammen en spillegjeng og begynn å samle! mye morsommere enn å bruke helgen på festing og alkohol egentlig!

hihi, kanskje det.....:)

Men å bytte ut fest, og alkohol med risk er å dran litt laaaaangt, selv for meg...tror jeg...men som med alt annet, det veit man jo ikke før man har prøvd!:)

hihi, kanskje det.....:)

Men å bytte ut fest, og alkohol med risk er å dran litt laaaaangt, selv for meg...tror jeg...men som med alt annet, det veit man jo ikke før man har prøvd!:)

trenger ikke starte med det hver eneste kveld da vet du... en gang i blant kanskje? ellers er søndager topp spilledag da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...