Gå til innhold

Hvilken diagnose???

Gjest nardil og mye mere

Anbefalte innlegg

Gjest nardil og mye mere

Har fått diagnose.H F41.0 Pannikklidelse

B F60.9 uspsifisert personlighetsforstyrrelse

B F uspesifisert forstyrelse av psykologisk utvikling.

Hva menes med dette?

Går fast til fastlege og avd overlege spesialist på sykehus,men alt går for fort for meg.Ser du har mange leser innleg men har prøvd så å si alt av det de går på.Har norges rekord i medisinering uten virkning.Det var før jeg startet på Nardil,men kan ikke si den har så stor virkning på meg heller da,tar 60mg nardil om dagen og kan til tider være oppe i mellom 5 og 10 1mg rohypnol om dagen,skal nå starte på Orfiril 900mg om dagen oppå dette pga et meget sterkt sinne og agresjon mot folk og offentlige kontorer.Har vært igjenom en meget sterk oppvekst med mye vold og fyll m våpen i bilde,har med dette fått en inngrodd tankegang med å beskytte meg å mine,har samboer og 3 barn som betyr alt for meg.er ikke sjalu/psykopat hvis e skal bruke det ordet om mitt forhold til min sanboer.i helgen svartnet det igjen var nær å ta livet av min bror da han kom med ubegrunnede tilnermelser mot min samboer,svartnet for meg i diskusjonen ,husker jeg satt oppå min bror og sa jeg skulle ta livet av han, tok da strupetak så jeg trodde adamseple skulle sprekke,ga meg litt da men han fortsatte og fikk et tak som gjorde store smerter på meg men da lo jeg bare da smerter i mitt " hode " går over,ente m 2 stk blåveiser på han og knekt høyre hånd på meg.men det som skremer meg mest er at når, vi sto på kjøkkenet så så jeg etter kniv/steikpannen for å slå han ihjel og dette skremmer meg.har fått beskjed fra overlege psykiater spesialist å holde neg innenfor husets 4 vegger.vet med meg selv at det kan bare være snakk om tid før det ender m drap.ett skjevt bilkk på gata er nok til full eksplosjon.Har vært inlagt på sjukehus men stakk av da jeg ikke taklet dette, ble for mye folk og jeg er av den typen som sier ja men mener nei,dette går da ut i sinne på meg selv da jeg ikke takler og motsi folk flest.hverken lege eller psykiater tør å legge meg inn på psykiatrisk sjukehus da jeg har sverget på at ved tvang går det liv.som du sikkert skjønner er jeg i en veldig trasig situasjon.har jo samboer og 3 barn,stort sett fungerer det bra her hjemme men etter 3 timer trenger jeg 4 timer´s søvn.Håper du har noen fornuftige råd/veiledning til meg.Ps hos det lokale politikammer er jeg stemplet som mere ilter enn en ætrin kveps.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122216-hvilken-diagnose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er ikke lett å si hvilken dianose du har. Disse Fxx.9 "uspesifisert" - diagnosene sier ikke så mye.

Ut fra det du skriver, vil jeg anta at både paranoid personlighetsforstyrrelse og antisosial personlighetsforstyrrelse er aktuelle diagnoser.

Jeg ville foreslå tilleggsbehandling med antipsykotisk ("antiskeptisk") medikasjon som f.eks. Cisordinol, Haldol eller Zyprexa.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122216-hvilken-diagnose/#findComment-739990
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...