Gjest fortviletjente Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg er en en jente på 22 som har isolert meg totalt i det siste. Jeg har skulket psykiatertimene og droppet og ta medisiner. Jeg går på fontex 60mg. Jeg har ikke spist på en måned nå heller. Etter å ha trukket meg helt tilbake fra familie og venner i en måned ga jeg beskjed om at jeg ville være i fred .. Jeg har bare gitt opp helt. Jeg har kuttet meg selv ganske ille men jeg har aldri blødd ihjel. Hadde jeg ikke hatt så forferdelig angst ville jeg gått ut og kjøpt heroin eller noe jeg kan ta overdose med. Jeg er blitt klin gal.Jeg må ha gardinene for pluss at jeg må ha det mørkt . Ikke tør jeg å gå ut lenger fordi jeg hele tiden innbiller meg selv at noen er ute etter å ta meg eller skade meg .Jeg forsøkte å gå ut i dag men jeg kom meg ikke ut ytterdøren fordi jeg trodde vaskemannen skulle voldta meg. så jeg løp bare inn igjen. Når jeg tenker logisk vet jeg at jeg ikke har noen grunn til å være så redd , men frykten føles så utrolig ekte. Psykiateren min har lagt igjen beskjed om at jeg mister plassen min om jeg ikke kommer tilbake igjen. Men jeg klarer jo ikke å ta telefonen eller å gå ut. Jeg forlater dessuten sengen min minst mulig , det kryr av små innsekter på gulvet så jeg må hele tiden sitte med et blad for å hindre at de kryper opp i sengen.det er så sinnsykt ekkelt , jeg holder ikke ut mer jeg blir bare verre og verre , jeg greide å gå på butikken og kose meg noenlunde hjemme i begynnelsen, men når de hersens insektene er kommet får jeg aldri fred , når jeg hviler drømmer jeg at de kryper opp i sengen og inn i huden min. Jeg kan foresten fortelle at nedturen min begynte etter en uke med masso alkohol og kokain. Jeg hadde aldri prøvd narkotika før så skulle jeg bare prøve engang også gikk det veldig over styr. Moren min sender meg mailer hvor hun truer med å få politiet til å komme inn i leiligheten og hente meg siden hun har fått bekymrede telefoner fra venner,psykiater,støttekontakt . Kan virkelig politiet bryte seg inn bare fordi jeg ikke vil åpne opp? jeg har jo ikke gjort noe galt. Jeg skjønner at folk reagerer på at jeg ikke oppfører meg helt normalt men de kan vel ikke sende politiet på døren min for det? jeg vet ikke helt hva jeg vil. Jeg er redd for å forlate leiligheten min samtidig som jeg må gjort noe med de innsektene som kravler rundt. Jeg er redd de kommer til å spise meg levende. Jeg angrer så utrolig at jeg den gangen jeg faktisk fikset å ta telefonen ikke søkte hjelp for angsten min. Nå har det liksom gått for langt. Ikke tør jeg gå ut , åpne døren eller å ta telefonen. Jeg lurer på om det har noe med at jeg etter 1 uke gikk tom for beroligende. Jeg vil ha hjelp for angsten min men jeg vil ikke blande inn politiet eller moren min. Samtidig klarer jeg ikke. hun tror nemlig ikke på meg og tror jeg har klikket helt .jeg har tenkt at jeg kanskje kunne skrive en mail og be psykiateren min komme og legge noen medisiner utenfor døren min. Hvis jeg vet det ikke er noen på andre siden av døren ville jeg turt å åpne. tror dere han villle gjort det , har nhd noe medisinforslag? hva vil politiet gjøre da hvis de kommer og tvinger seg inn hit? er det noe jeg kan gjøre for å unngå det? Hvis jeg forteller noen om hvordan jeg virkelig har det (ikke bare at jeg vil være i fred) kan de da tvangsinnlegge meg selv om jeg har litt "sprø" tanker. Jeg kommer til å dø om noen skal binde meg fast til en seng. Jeg tror ærlig talt at medisiner foran døra er den beste løsningen, men jeg tviler på at jeg får psykiateren med på det. Så da er det politialternativet som står igjen. Hva er det skjer med meg? Hva er det som feiler meg? jeg blir mer og mer skremt av meg selv og enda mer sikker på at selvmord er eneste løsning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122217-nhdandre-hva-skjer-med-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Windsong Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Dette var et sterkt innlegg. Vondt å lese at du har det så vanskelig. Jeg føler meg ikke kompetent til å si hva som skjer med deg, men vil kanskje tro du har fått utløst psykotiske symptomer av kokainet. Dersom moren din tror du er til fare for deg selv eller andre, kan hun få deg tvangsinnlagt. Dessverre har nok politiet myndighet til å bryte seg inn hos deg om du ikke åpner døren, men husk at de ikke vil gjøre deg noe vondt. Du har ikke gjort noe galt og skal derfor ikke i fengsel. De vil bare frakte deg til en lege, som kan vurdere om du bør legges inn. Jeg synes det beste du kan gjøre er å bite i deg noe av angsten (selv om det er heeelt jævlig), og la de som vil hjelpe deg gjøre dette! Om du fortsetter å isolere deg på denne måten blir du garantert dårligere. Du trenger, og ikke minst fortjener profesjonell hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122217-nhdandre-hva-skjer-med-meg/#findComment-740090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente1976 Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Huff, det var trist å lese innlegge ditt! Jeg hadde det nemlig ganske likt som deg for endel år siden etter å ha tatt mye kokain og ecstacy en periode. Jeg fikk psykotiske symtomer og masse angst.(stoffutløst psykose) Trodde alle var etter meg, og så faktisk mye innsekter overalt den perioden. Det er ikke sikkert at det er likt for deg, og jeg er jo ingen lege, men jeg tror det er veldig viktig at du får hjelp så du ikke blir enda verre. Det finnes faktisk medisiner utenom antidepressiva som kan hjelpe, og som kan få deg tilbake til sånn ting var før du prøvde kokain. På et sykehus så går sånt mye fortere. Etter noen dager der så er du i gang med medisinene. Har du behov for noe angstdempende så kan du få det når som helst på døgnet. Ute ville du måtte vente i en hel evighet med å gå til legen (ting føles ekstra lenge når man er dårlig). Derfor: det lønner seg med sykehus når man har det så jævlig som du har det nå! Ang. tvangsinnleggelse: Egentlig så er det ikke så stor forskjell, utenom det at du ikke bare kan skrive deg ut når du vil. Men hva er poenget med å dra derfra før du er frisk uansett? Det er heller ingen som legger deg i belter fordi om du er tvangsinnlagt. Det kan like gjerne skje om du er der frivillig, og det skjer skjeldent. Så du har ingen ting å bekymre deg for. Alle vil bare ditt beste og at du skal få tilbake livet ditt igjen. Jeg håper du klarer å slippe noen inn i leiligheten din, eller på en eller annen måte si i fra at du trenger deres hjelp. Tenker på deg ihvertfall! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122217-nhdandre-hva-skjer-med-meg/#findComment-740444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.