Gå til innhold

Psyk eller bare sliten?

Anbefalte innlegg

mil1365380270

Har en venninne, som har reagert merkelig i alkoholpåvirket tilstand.

Hun blir egoistisk og slem mot samboeren sin, oppfører seg som om hun hater ham.

Blir agressiv, og kommer med uttalelser av typen "jeg skal faen meg banke deg" o.l. til venninner.

I tillegg snakker hun med noen som ikke er der, og vi vet ikke hvem. De to snakker om at vi andre er idioter o.s.v.

I ettertid sier hun at hun ikke husker noe, og stiller seg helt uforstående til det som har skjedd. Er ikke villig til å snakke om det, og blir avvisende, når jeg forteller hva hun har sagt og gjort.

Hun har hatt en depresjon, da var hun litt sykemeldt. Ville ikke til psykolog, så alt ble bare feid under matta, og nå fungerer hun tilsynelatende bra, bortsett fra dette.

Kan dette skyldes at hun er utslitt p.g.a. en utfordrende jobb, og ikke helt ferdig med depresjonen (1,5 år siden hun mener hun ble frisk)?

Hva pokker gjrø jeg, andre venner har blitt redd for henne, fordi de ikke vet hva hun kan finne på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122386-psyk-eller-bare-sliten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

mil1365380270

Går denne venninnen din på medisiner. Enkelte medisiner har nemlig halusinasjoner som meget skjeldne bivirkninger. (Bi)virkningene kan forsterkes med alkohol hos enkelte, den forårsaker også, hos enkelte, blackout.

Mvh

Nei, ingen medisiner.

Det som gjør det skremmende, er den totale fornektelsen. Hadde samboeren hennes sagt noe, hadde han blitt singel på dagen, fordi han kunne finne på å si noe sånt om henne...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...