rtfs Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Min bror på 35, som jeg setter veldig høyt, har et alvorlig problem i forhold til våre foreldre, særlig vår mor. Nesten uansett hva hun sier, smiler eller ler han av henne, og av og til kan han komme med kraftige raseriutbrudd. Hun på sin side vet ikke det beste hun skal gjøre, og kan derfor virke litt masete. Dette ville kanskje være naturlig i forholdet mellom en mor og hennes tenåringssønn, men han er en voksen mann med egen familie, og sine foreldre treffer han så sjelden at det burde være mulig å overse ting ved dem han irriterer seg over. I stedet gjør han min mor til nervevrak, og lider åpenbart også under det selv. Når jeg konfronterer ham med problemet, beklager han seg og sier han irriterer seg over en rekke ting ved dem som jeg vil karakterisere som bagateller, slik at jeg har en mistanke om at det må ligge en hund begravet et sted som han ikke er istand til å finne, men at han søker å finne årsaker til sitt raseri som i beste fall er betinget av problemet, ikke omvendt. I alle andre sammenhenger er han fulllkomment rasjonell, men her virker han ganske forknytt. Bør jeg foreslå psykolog for ham? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/122511-har-min-bror-problemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.