Gå til innhold

Trenger noen gode råd

Anbefalte innlegg

Ingen stor sak dette i forhold til mye, men kunne jo ha vært interessant å fått noen gode råd fra noen som har erfaring. Dette har med forhold til medmennesker å gjøre, og her er en konkret sak.

Jeg er en gutt som er ansatt i et firma hvor jeg har et godt kollegialt forhold til alle mine kollegarer, unntatt i ett tilfelle. Dette høres kanskje litt absurd ut, men for en tid tilbake begynte det ei jente her på jobben som jeg syntes var helt skjønn (ble vel "litt" avstandsforelsket kan man vel si), og fikk vel et anstrengt forhold allerede da (ikke bare fra min side det altså, selv om jeg også har gjort mange ting i denne sammenheng som er feil), -høres dette klassisk ut? Dette anstrengte forholdet har vedvart og blitt bare verre. Nå har det gått så langt at hun (vil jeg si) demonstrativt ikke ser på meg dersom jeg henvender meg til henne (også i andres nærvær, -dessverre). Egentlig ganske pinlig, -og dette gjør meg trist og lei meg. Det går faktisk litt utover min livskvalitet. Opplyser samtidig om at vi ikke jobber på samme avdeling så vi ser hverandre ikke hver dag. Noen som har forslag om hva jeg skal gjøre? Nå så er jeg egentilg mest oppatt av at vi kunne omgås helt naturlig på lik linje med de andre kollegaene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122544-trenger-noen-gode-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du vil omgåes med henne på lik linje som resten av kollegaene, må du behandle henne på samme måte som de andre.

Høres ut som du allerede har gjort for mye, så ligg lavt en stund, ikke henvend deg til henne i det hele tatt, før hun tar kontakt med deg på lik linje som de andre. Hvis du (eller hun) har gjort noen tabber i forhold til hverandre, er det best å la det gå litt tid, så later man som om det er glemt og man kan omgås igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...