Gjest Brennende bipolar Skrevet 9. oktober 2003 Skrevet 9. oktober 2003 Begynte med Lamictal for to uker siden. Trappet opp i dag. Fikk Remeron og begynte med det på mandag, men tok bare to fordi lymfekjertlene hovnet opp og jeg følte meg "syk". Nå har jeg ikke tatt Remeron siden natt til onsdag, men jeg føler at jeg brenner opp. Er som når man er sterkt solbrent. Det brenner i ansiktet, hodebunnen, på ørene, kroppen, i øynene. Jeg er ikke knallrød i huden, bare svakt irritert.Men det er ømt å ta på. (akkurat som når solbrent). Hvor lang tid tar det før Remeron går ut av kroppen??? Kan det være denne som har slike bivirkninger?? Jeg tenker på siden jeg kjente meg "rar" allerede før jeg trappet opp Lamictal i dag. Kan jeg plutselig nå få slike bivirkniner av Lamictal når jeg trapper opp, når jeg ikke har hatt det på to uker?? Dere som har erfaring, bør jeg oppsøke legevakt i morgen, eller går det over av seg selv? 0 Siter
karile Skrevet 9. oktober 2003 Skrevet 9. oktober 2003 Etter hva jeg har lest kan det ta et par dager før Remeron er ute av kroppen.Uten at jeg er noen lege, ville det kanskje vært lurt å snakke med legen din i morgen så du slipper å bekymre deg:) 0 Siter
frosken Skrevet 9. oktober 2003 Skrevet 9. oktober 2003 Jeg synes du skal ringe legen din i morgen tidlig. Du kan lese om Lamictal på www.felleskatalogen.no - og her er et utsnitt av hva som sies om forsiktighetsregler: "Forsiktighetsregler: Hypersensitivitetssyndrom: Utslett, feber, lymfeknutesvulst skal medføre seponering, bortsett fra i tilfeller hvor det er sikkert funn av infeksiøs årsak. Tidlig tegn på hypersensitivitetssyndrom kan forekomme uten samtidig utslett. Det er rapportert alvorlige hudutslett, oftest inntruffet innen 8 uker etter behandlingsstart. Ved høye startdoser, raskere doseøkning enn anbefalt eller ved samtidig behandling med valproat, tyder kliniske data på høyere insidens av utslett, inkl. alvorlige hudutslett. Valproat øker gjennomsnittlig halveringstid for lamotrigin opptil det dobbelte (se Dosering). Selv om utslettene vanligvis er milde og forbigående, kan i sjeldne tilfeller alvorlige hudreaksjoner, inkl. Stevens-Johnsons syndrom (SJS) og toksisk epidermal nekrose (TEN) forekomme. Utslett bør derfor føre til umiddelbar utredning og seponering av lamotrigin bør vurderes. " 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 13. oktober 2003 Skrevet 13. oktober 2003 Dette KAN være en begynnende hudreaksjon fordi du ikke tåler Lamictal. Du bør rådføre deg med lege. Årsaken til den veldig langsomme opptrappingen i dose er nettopp for å hindre disse hud-reaksjonene. Hos noen kan de bli alvorlige. . 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.