Jente1976 Skrevet 10. oktober 2003 Skrevet 10. oktober 2003 Jeg vet ikke om det er noe alternetiv her, men kunne Modum Bad være noe? Jeg tror de sier at de tar inn mennnesker med personlighetsforstyrrelser som er klart motivert for å jobbe med seg selv. Jeg står på venteliste der selv nå (sliter med bipolar lidelse, litt borderline og en god del traumer, noe de også er veldig flinke med på Modum). Det er ihvertfall et veldig bra sykehus. De fokuserer også mye på fysisk aktivitet i flotte naturområder rundt sykehuset. I det hele tatt et veldig anderledes opplegg enn de offentlige sykehusene spør du meg. Det som er negativt er at det kan være ganske lang ventetid, og vanskelig og komme inn. Uansett, jeg håper datteren din finner et opplegg som passer henne. Adr. til sykehuset er http://www.modum-bad.no (vet ikke helt hvordan jeg legger inn link så dette ble vel ikke riktig..) Vennlig hilsen 0 Siter
pip Skrevet 11. oktober 2003 Skrevet 11. oktober 2003 Er så enig i det du skriver om innleggelse, Frosken. Ser klart at datra mi ikke hører hjemme på akuttposten. Det opplegget du forteller om, er det jeg skulle ønske for henne. Vet du hvor i landet de har opplegg med denne terapiformen (dialektisk atferdsterapi?)? Tror, som deg; at skolegang eller arbeid, ihvertfall noe meningsfyllt å ta seg til, ville være bedre terapi enn å sitte i en akuttavdeling med mange veldig syke mennesker rundt seg. Men så var det det med å tørre å ikke være pasient, da.Ikke en enkel problemstilling, dette. http://www.med.uio.no/us/dn/ http://www.med.uio.no/us/dn/dninfo/dnavd.htm 0 Siter
Gjest snilt lite beist Skrevet 14. oktober 2003 Skrevet 14. oktober 2003 Behandling i akuttavdeling har som hensikt å trygge selvdestruktive pasienter, samt gjøre disse og andre pasienter i stand til å motta behandling på ulike nivå i behandlingskjeden. Personlighetsforstyrrelser skal behandles i psykiatrisk poliklinikk. Ofte er det nødvendig med tiltak før dette for å gjøre pasientene i stand til være utskrevet og greie hverdagen slik forutsetningen er for poliklinisk behandling. I akuttavdeling er en opptatt av her og nå situasjonen. Psykoterapien får vente til etter utskrivelse. Jeg er fortsatt innlagt i akuttavdeling, men skal over på åpen i neste uke. Der får jeg tilbud om oppfølging av psykolog, enten i avdelinga eller på poliklinikken. Personalet ved den åpne posten har allerede hjulpet meg med forskjellige ting og har kort sagt vært utrolig hjelpsomme. Jeg har , som goliane sa, nektet å ta både truxal og andre medisiner som har blitt tilbudt meg , nettopp fordi jeg vet hvordan jeg blir i personligheten min ( agressiv, kort lunte, hemningene forsvinner, jeg blir deppa, mister mimikken i ansiktet...skremmende). Det likte ikke psykiateren noe særlig , men det gir jeg faktisk F*** i!Det er jo i så fall jeg som får bivirkninger , ikke legen!!! Gleder meg til å komme over til åpen , akutten er ille. Veldig mange svært psyke mennesker , som persoanlet av og til mister delvis kontrollen over.Utrygt... Har fått kontakt med en psykolog på poliklinikken som er genuint interessert i borderline problematikken og som er villig til å ta meg i terapi. En pstykepleier i den åpne avdelinga hjelper meg for tiden med å kjøpe leilighet i byen. Så ting går framover - jeg er mer optimistisk nå og har fått roet mye ned. Var veldig sliten og fortvila da jeg ble akutt innlagt. Men , jeg har dessuten en familie som er helt unik. De støtter meg og bakker opp, uansett! Og at jeg selv er sta som et esel er nok ikke alltid bare negativt... Så , som du ser , NHD, ting skjer positivt for golianes datter! Dette skal og må gå bra, det er det bare nødt til!!! ha en god dag! Mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.