Gå til innhold

sf'en er tilbake :-(

Anbefalte innlegg

Etter en hel sommer med sunt kosthold og mange kg ned, så har sf'n sneket seg tilbake. Jeg vet det er fordi jeg er deprimert og det da er tyngre å holde på kontrollen.

Det er ikke snakk om store utskeielsene, men sånne ting som Fedon ikke liker...bare en yoghurt med sukker, eller en brødskive med smør, så er jeg ødelagt.

Jeg har levd så strengt i sommer og nå klarer jeg det ikke lenger.... suget sliter i meg, jager som et vilt dyr etter noe å fylle det med. Klarer ikke lenger gå forbi en kiosk uten en intens kamp med meg selv.

Jeg har vært så flink, hvorfor kommer det nå? Jeg må mer ned i vekt, har fortsatt en sykelig høy bmi...

Alle sf-stemmene i hodet, kan de ikke slutte å snakke? Vil ikke ha ros,vil ikke ha kjeft, vil ikke ha medlidenhet, vil bare være meg....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122598-sfen-er-tilbake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Vanilje.. jeg skjønner deg så godt.. Jeg sliter også med sf`en om dagen. Føler meg dratt mellom to verdener, hvorav den ene vil spise og være sterk, mens den andre ikke vil..

Jeg har bestemt meg for at jeg skal utfordre meg selv i én uke framover! Skal spise ALT jeg har lyst på hver dag, uten å overspise. Prøve å spise hver tredje,fjerde time, ikke bare sunne ting, men også sjokolade, og annet jeg vet jeg vil overspise på hvis jeg nekter meg.

Jeg skal KJEMPE mot den syke delen av meg og bare konsentrere meg om å ikke gå opp i vekt. Vil du være meg meg på "Utfordringsuken"?

Du kan maile meg hvis du vil, [email protected] , men bare hvis du føler deg motivert til å kjempe I MOT.

Alle tankene, stemmene i hodet mitt som sier jeg er feit og stygg og som sier jeg ikke bør spise, de VET jeg vil komme, men jeg vil overbevise meg selv om at jeg er sterkere.

Hvis du vil kan vi backe opp hverandre. Kanskje er vi sterkere sammen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122598-sfen-er-tilbake/#findComment-742267
Del på andre sider

Gjest Liv-Heidi

Hei Vanilje.. jeg skjønner deg så godt.. Jeg sliter også med sf`en om dagen. Føler meg dratt mellom to verdener, hvorav den ene vil spise og være sterk, mens den andre ikke vil..

Jeg har bestemt meg for at jeg skal utfordre meg selv i én uke framover! Skal spise ALT jeg har lyst på hver dag, uten å overspise. Prøve å spise hver tredje,fjerde time, ikke bare sunne ting, men også sjokolade, og annet jeg vet jeg vil overspise på hvis jeg nekter meg.

Jeg skal KJEMPE mot den syke delen av meg og bare konsentrere meg om å ikke gå opp i vekt. Vil du være meg meg på "Utfordringsuken"?

Du kan maile meg hvis du vil, [email protected] , men bare hvis du føler deg motivert til å kjempe I MOT.

Alle tankene, stemmene i hodet mitt som sier jeg er feit og stygg og som sier jeg ikke bør spise, de VET jeg vil komme, men jeg vil overbevise meg selv om at jeg er sterkere.

Hvis du vil kan vi backe opp hverandre. Kanskje er vi sterkere sammen?

Anbefaler deg å lese boken "Når mat blir en besttelse" av Ellen Anker-Nilssen.

Å "slanke seg" er vel kanskje å gripe problemet du har på feil måte? Les boken, så skjønner du kanskje hva jeg mener........

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122598-sfen-er-tilbake/#findComment-742698
Del på andre sider

Gjest dukkelise

Hei.

Tror du har samme sf som meg,og fakta går på samme diett som meg:)

Jeg har også klart meg veldig bra,men hat mine nedturer ang mat og diett og hele dritten.Tror du kjenner meg litt gjennom overgreps forum.

Det vi vennen er å slutte tenke vi sprekker når krisa kommer og vi spiser.Når vi kutter ut tanken på å ha spukket bare pga vi har spist ei skive brød eller anna så er vi kommet så langt att vi kan ta den skiva uten å få lyst dø etter på,og da forsette spise pga vi blir deprimert av det.

Jeg har hatt mange såklate *sprekker* men har fakta kommet så langt att jeg bare nesten dør nå og klarer ksjerpe meg,så jeg ikke forsetter spise etter den sprekken.Har gått ned masse kg jeg også.Trimmer,går turer,svømmer for å få ut ting av kroppen.Hodet friskner til om jeg går tur.Jeg har også en sykelig høy bmi eller hva pokker det heter:)

Gi deg lov forsett på dietten uten store sår og ekkle tanker om store sprekker vennen.Husk att etter att du har slukt det du har slukt,så er det bare å begynne på nytt,men nytt mot.Ikke tenke ok..starter på nytt i morgen,men start på nytt i samme sec.

Håper ting går bedre for deg...jeg vet så godt åssen du har det.

Og husk din styrke vennen...DU er STERK!!!

God helg og masse gode tanker fra meg..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122598-sfen-er-tilbake/#findComment-742961
Del på andre sider

Jeg hiver meg på det dukkelise skriver her jeg også, vanilje.

Kall det ikke en sprekk, men en nødvendig 'belønnelse' for tiden du har vært så flink!

Og begynn på 'ny frisk' etter 'belønnelsen'...

Du begynner jo uansett på nytt med et bedre utgangspunkt enn første gangen du satt igang, ikke sant?

Vi sliter med det samme vi tre. Jeg har også vært flink en stund, men sprekker har det vært. Og nedturer så det holder...

Men vi får holde ut, sant?

Lykke til, og go'klem fra meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122598-sfen-er-tilbake/#findComment-742987
Del på andre sider

Anbefaler deg å lese boken "Når mat blir en besttelse" av Ellen Anker-Nilssen.

Å "slanke seg" er vel kanskje å gripe problemet du har på feil måte? Les boken, så skjønner du kanskje hva jeg mener........

takk for svar, det varmet med gode ord.

Har dårlige dager for tiden, mye overgrepsdritt som skal frem i tillegg til matstyr. Dere har rett, dette er bare en knekk, jeg kan begynne på nytt. Men jeg må komme meg ut av sykehuset først, så jeg slipper institusjonsmaten.

Jeg skal se etter den boken, men vet ikke om jeg klarer lese noe nå. Prøver bare holde meg på beina om dagen.

men takk for svar...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122598-sfen-er-tilbake/#findComment-743069
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...