Gå til innhold

Jeg ble litt.... ehm sjokka :P

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skriver egentlig ikke for noe spesielt bare for å lufte noe som virkelig sjokkerte meg.

I dag diskuterte jeg med noen av mine venninner om hva vi skulle gjøre når vi ble eldre.

Selv sa jeg at jeg ønsker meg noen egenfødte barn og et adoptert ( om jeg fikk velge)

Har veldig lyst til å adoptere barn :)

En av venninnene mine kom imidlertid med denne uttalelsen

" Jeg vil også det. Hihihi. Da slipper jeg å bli feit for å få unger"

Både jeg og de tre andre som var tilstede spurte henne om hun tøyset, vi ble litt usikre.

Hun svarte nei og sa at hun ville adoptere på det grunnlaget.

Om det i det hele tatt kan kalles grunnlag da.

Også spurte hun om jeg lurte på om foreldrene til andre adopterte jeg kjente eller kanskje moren min hadde samme utgangspunkt???!!

Skal si jeg ble sjokkert...

Det er utrolig barnselig og teit sagt, men tenk at noen i det hele tatt kan tenke slik

Bestevenninnen min fikk stoppet henne og det var bra, men jeg klarer bare ikke slutte å tenke...

TENK Å SI NOE SLIKT :-PPPPP

*det sitter bare igjen ennå*

Beklager hvis dette er et veldig meningsløst innlegg, ( jeg vet jo dette ikke er noe å bry seg om), men dette gjorde V I R K E L I G inntrykk på meg.

Klem,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/122681-jeg-ble-litt-ehm-sjokka-p/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Preeti :-)

Jeg tror nok kanskje at det er noen som _tenker_ de tankene som venninnen din ga uttrykk for å ha, men jeg tror aldri at det faktisk skjer at noen adopterer med den begrunnelsen. Til det er det å bli godkjent for adopsjon en litt for omstendelig og kostbar prosess. Heldigvis!

Forresten synes jeg at det er kjekt å høre at du som adoptert har lyst til å adoptere selv.

Lenge før vi visste at vi ikke kunne få egenfødte barn sa jeg og mannen min at vi skulle adoptere i tillegg til å få egenfødre. Nå ble det "bare" adopsjon, uten at det føles som noe tap på noen som helst måte :-))

Jeg vet ikke om jeg har sagt det før, men jeg synes det er veldig kjekt at du er aktiv her, Preeti!

Beste hilsen fra

Hei Preeti :-)

Jeg tror nok kanskje at det er noen som _tenker_ de tankene som venninnen din ga uttrykk for å ha, men jeg tror aldri at det faktisk skjer at noen adopterer med den begrunnelsen. Til det er det å bli godkjent for adopsjon en litt for omstendelig og kostbar prosess. Heldigvis!

Forresten synes jeg at det er kjekt å høre at du som adoptert har lyst til å adoptere selv.

Lenge før vi visste at vi ikke kunne få egenfødte barn sa jeg og mannen min at vi skulle adoptere i tillegg til å få egenfødre. Nå ble det "bare" adopsjon, uten at det føles som noe tap på noen som helst måte :-))

Jeg vet ikke om jeg har sagt det før, men jeg synes det er veldig kjekt at du er aktiv her, Preeti!

Beste hilsen fra

Takk for koselig svar, Snø ;)

Jeg føler meg egentlig litt dum over at jeg reagerte som jeg gjorde, men.. *uff* synes det var en ganske dum uttalelse å komme med.

Synes det er flott hun vil adoptere, men jeg synes hun bør ha et bedre grunnlag enn så som så :)

Så får vi håpe at det grunnlaget kommer :)

Jeg har veldig lyst å adoptere selv siden jeg kan hjelpe et barn som ikke har noe særlig i livet til å få det bra.

Siden jeg selv er adoptert føler jeg at jeg har en god del kunnskap å "rutte" med, og en del familie å snakke med :)

Synes alltid adopsjon har vært en flott sak- og som jeg siden kan tenke meg =)

Nå er det jo mange år til enda, men noen tanker for fremtida kan da vel ikke skade?:)

Veldig koselig å få slike tilbakemeldinger som du gir Snø ;)

Tusen takk

Ha en fortsatt flott helg, folkens

Varme klemmer,

Jeg tror nok ikke venninnen helt forstod selv hva hun egentlig sa. Da jeg var yngre ønsket jeg å adoptere for å slippe fødsel, den skremte meg, nemlig. Nå er jeg mor to gutter fra Korea, men ikke fordi jeg er redd for fødsel.

Når man er yngre og ikke er klar for familie ennå, tenker man gjerne ikke så gjennom det alltid.

Kan tenke meg at venninnen din i det øyeblikket ikke husket på du er adoptert og derfor kan såre deg.

Vet ikke om dette er riktig, men bare mine tanker om dette.

Du virker som en kjempeflott jente. Det er alltid så givende å lese dine innlegg.

Klem fra

Hei Preeti. Jeg skjønner godt at du reagerte, jeg. Hun sier at hun ønsker å adoptere for at HUN skal slippe å bli feit, ikke fordi hun lengter etter det BARNET hun da vil få. Det betyr at hun gjør SEG SELV og sine egne forfengelighetsbehov viktig, ikke barnet. Med andre ord, barnet blir en underordnet greie. Det som er vesentlig for henne, er at HUN skal føle seg bedre fordi hun slipper å bli feit.

Hun har nok ikke tenkt så veldig grundig igjennom dette, så ta det med en klype salt. En ting er jeg ganske sikker på: Hun vil aldri kunne bli godkjent for adopsjon på et slikt grunnlag! Adoptivbarn er ikke til for at mammaer skal slippe å bli gravid-feite. Som alle barn, er de vidunderlige og verdifulle små mennesker som fortjener å få en mamma som vil ha dem fordi hun inderlig ønsker å få dem. Jeg er selv 'håpløst' forelsket i mine to kinajenter. De er bare toppen her i verden. Det er jeg sikker på at du er også!

Flott at du skriver på forumet. Jeg synes det er veldig verdifullt at du deler dine tanker med oss.

Annonse

KJære Preeti!

Jeg vil bare si at, jeg tror neppe hun selv hørte hva hun sa.

Selv lider jeg av "fødsels angst", men det er ikke grunnen til at vi adopterer altså;-) Men jeg kunne godt sagt det i en dum sammenheng, uten og tenke meg om. Jeg har desverre den egenskapen at jeg ofte snakker før jeg tenker. (Kommer ofte litt overaskende på, "hvem sa det", "sa jeg virklig det høyt" etc.)

Håper alt står bra til med deg.

Ha en flotters weekend.

Klem fra

Gjest ikke signert

Hei Preeti. Jeg skjønner godt at du reagerte, jeg. Hun sier at hun ønsker å adoptere for at HUN skal slippe å bli feit, ikke fordi hun lengter etter det BARNET hun da vil få. Det betyr at hun gjør SEG SELV og sine egne forfengelighetsbehov viktig, ikke barnet. Med andre ord, barnet blir en underordnet greie. Det som er vesentlig for henne, er at HUN skal føle seg bedre fordi hun slipper å bli feit.

Hun har nok ikke tenkt så veldig grundig igjennom dette, så ta det med en klype salt. En ting er jeg ganske sikker på: Hun vil aldri kunne bli godkjent for adopsjon på et slikt grunnlag! Adoptivbarn er ikke til for at mammaer skal slippe å bli gravid-feite. Som alle barn, er de vidunderlige og verdifulle små mennesker som fortjener å få en mamma som vil ha dem fordi hun inderlig ønsker å få dem. Jeg er selv 'håpløst' forelsket i mine to kinajenter. De er bare toppen her i verden. Det er jeg sikker på at du er også!

Flott at du skriver på forumet. Jeg synes det er veldig verdifullt at du deler dine tanker med oss.

Spiller det egentlig noen rolle hvilken grunn folk har for å adoptere sålenge de inderlig ønsker å få barn?

Det er ikke dermed sagt at barnet blir en underordnet greie, fordi årsaken til at de adoptere ikke er politisk korrekt? At en kvinne ikke ønsker å gjennomgå et svangerskap betyr ikke at hun ikke blir glad i sine barn hun får ved adopsjon, uansett årsak til at hun adopterer barna.

Spiller det egentlig noen rolle hvilken grunn folk har for å adoptere sålenge de inderlig ønsker å få barn?

Det er ikke dermed sagt at barnet blir en underordnet greie, fordi årsaken til at de adoptere ikke er politisk korrekt? At en kvinne ikke ønsker å gjennomgå et svangerskap betyr ikke at hun ikke blir glad i sine barn hun får ved adopsjon, uansett årsak til at hun adopterer barna.

Jeg synes du generaliserer svaret mitt. Jeg er klar over at det kan være ulike grunner til at en kvinne ikke orker tanken på å gjennomføre et svangerskap, feks sterk fødselsangst. Og selvfølgelig kan hun inderlig ønske seg barn likevel. Skulle ikke det være en legitim grunn for å adoptere, da?

I dette tilfellet er det ei ung jente som flåser med det hele. Slik Preeti beskriver det, var ikke jenta noe opptatt av barnet i seg selv. Hun ville bare slippe å bli gravid-'feit'. Preeti reagerte på dette, og det forstår jeg. Det hørtes jo ut som adoptivbarnet kun ble et middel for å slippe å bli feit, og ikke et mål i seg selv. Hadde du vært tenåring og adoptert selv, ville du kanskje reagert på bemerkningen du også?

Ikke vet jeg hva som er 'politisk korrekt' grunn for å adoptere. Det viktigste må vel være at man inderlig ønsker å få barn, og at man gjerne vil adoptere dette barnet. Og da er fokus på BARNET (ikke på at man skal slippe å bli feit).

Vet ikke om jeg uttrykker meg tydelig nok. I hvert fall: Hvis man ikke orker tanken på å gjennomføre et svangerskap, og synes at adopsjon er en like god måte å få barn på, og man inderlig ønsker det barnet man i så fall vil adoptere - ja, hva kan være feil med det? Ingenting etter min mening. Så jeg tror du har misforstått meg litt i utgangspunktet. Håper det er oppklart nå.

Gjest ChiengMai

Jeg synes du generaliserer svaret mitt. Jeg er klar over at det kan være ulike grunner til at en kvinne ikke orker tanken på å gjennomføre et svangerskap, feks sterk fødselsangst. Og selvfølgelig kan hun inderlig ønske seg barn likevel. Skulle ikke det være en legitim grunn for å adoptere, da?

I dette tilfellet er det ei ung jente som flåser med det hele. Slik Preeti beskriver det, var ikke jenta noe opptatt av barnet i seg selv. Hun ville bare slippe å bli gravid-'feit'. Preeti reagerte på dette, og det forstår jeg. Det hørtes jo ut som adoptivbarnet kun ble et middel for å slippe å bli feit, og ikke et mål i seg selv. Hadde du vært tenåring og adoptert selv, ville du kanskje reagert på bemerkningen du også?

Ikke vet jeg hva som er 'politisk korrekt' grunn for å adoptere. Det viktigste må vel være at man inderlig ønsker å få barn, og at man gjerne vil adoptere dette barnet. Og da er fokus på BARNET (ikke på at man skal slippe å bli feit).

Vet ikke om jeg uttrykker meg tydelig nok. I hvert fall: Hvis man ikke orker tanken på å gjennomføre et svangerskap, og synes at adopsjon er en like god måte å få barn på, og man inderlig ønsker det barnet man i så fall vil adoptere - ja, hva kan være feil med det? Ingenting etter min mening. Så jeg tror du har misforstått meg litt i utgangspunktet. Håper det er oppklart nå.

Er ikke Preeti og hennes venninner ungjenter i 15-16 årsalderen? Hvor gjennomtenkt mener vi at unger i denne alderen skal være hele tida? Syns rett og slett ikke en slik uttalelse er noe å legge vekt for oss "voksne" på så lenge det kommer fra noen i den alderen. Forhåpentligvis kommer jenta til å forandre mening om mye før det blir aktuelt av henne å få barn.

Ikke alle kan være/virke like gjennomtenkte som Preeti. :-)

Er ikke Preeti og hennes venninner ungjenter i 15-16 årsalderen? Hvor gjennomtenkt mener vi at unger i denne alderen skal være hele tida? Syns rett og slett ikke en slik uttalelse er noe å legge vekt for oss "voksne" på så lenge det kommer fra noen i den alderen. Forhåpentligvis kommer jenta til å forandre mening om mye før det blir aktuelt av henne å få barn.

Ikke alle kan være/virke like gjennomtenkte som Preeti. :-)

Jeg er helt enig med deg, ChiengMai. Det er slett ikke alle som er like reflektert som Preeti på den alderen. Og det kan man jo ikke forvente heller.

Men siden Preeti reagerte, ønsket jeg å gi henne følelsesmessig støtte på det.

Gjest ChiengMai

Jeg er helt enig med deg, ChiengMai. Det er slett ikke alle som er like reflektert som Preeti på den alderen. Og det kan man jo ikke forvente heller.

Men siden Preeti reagerte, ønsket jeg å gi henne følelsesmessig støtte på det.

Det syns jeg godt du kan gi! :-) Akkurat i den alderen er det ikke alltid like lett å ligge foran i modenhet, man skal høre mye rart da som andre på samme alder kanskje slett ikke reagerer på.

Ut fra hvor voksen Preeti virker for alderen ut fra det jeg hun skriver her skjønner jeg godt reaksjonen hennes, jeg bare syns det var viktig å få frem at det ikke er uvanlig at man er ureflekterte når man er 15-16 år gamle.

Angela1365380318

Folk adobterer av de merkligeste grunner, for u ungå å legge på seg, for å hjelpe at fattig/vanskeligstilt barn, fordi de har fødselsangst kan jo tolkes som om de ikke orker å ofre noe smerter for å få sitt eget barn, fordi de synest brune barn er penest og det nye innen hollywood er å adobtere fordi de ikke har tid til et svangerskap.

Slik er verden, men så lenge det bare kommer gode ting ut av situvasjonen, barna slippe å vokse opp på et upersonlig, fattig barnehjem og foreldre får barnet de alltid har ønsket seg, så er det vel egentlig ikke så farligt?

Annonse

Gjest papirtiger

Sier meg enig her. Virker som om de "godkjente" grunnene til adopsjon er veldig snevre. Ikke skal det bare være pga egoistiske grunner, og ikke skal man ønske adopsjon utelukkende av nestekjærlighet.

Preeti ble kanskje sjokkert over den uttalelsen, men jeg blir sjokkert over antagelsen om at den jenta ikke hadde blitt en god mor.

Sier meg enig her. Virker som om de "godkjente" grunnene til adopsjon er veldig snevre. Ikke skal det bare være pga egoistiske grunner, og ikke skal man ønske adopsjon utelukkende av nestekjærlighet.

Preeti ble kanskje sjokkert over den uttalelsen, men jeg blir sjokkert over antagelsen om at den jenta ikke hadde blitt en god mor.

Har noen sagt at jenta ikke blir en god mor? Det har unngått min oppmerksomhet :-)

Skjønner godt at du ble litt sjokkert og lei deg over din venninnes uttalelse. Det var tankeløst sagt av henne. Men jeg tror ikke du skal legge så mye vekt på dette, senere vil hun nok skjønne hva hun egentlig sa. Vær heller glad for at du selv er så reflektert og moden som du virker å være.

Klem,

Gjest @nonymus

Folk adobterer av de merkligeste grunner, for u ungå å legge på seg, for å hjelpe at fattig/vanskeligstilt barn, fordi de har fødselsangst kan jo tolkes som om de ikke orker å ofre noe smerter for å få sitt eget barn, fordi de synest brune barn er penest og det nye innen hollywood er å adobtere fordi de ikke har tid til et svangerskap.

Slik er verden, men så lenge det bare kommer gode ting ut av situvasjonen, barna slippe å vokse opp på et upersonlig, fattig barnehjem og foreldre får barnet de alltid har ønsket seg, så er det vel egentlig ikke så farligt?

Ja, dette var jo et meget reflektert svar til en adoptert.

Angela1365380318

Ja, dette var jo et meget reflektert svar til en adoptert.

Missforstå meg rett. Jeg var imot alle disse meningene folk hadde om adobsjon også en gang i tiden.

Et par vi kjenner har adobtert 5 barn, først 2 fordi de ville ha noe å ta seg til når sine egne ble store, ogsiden 3 til fordi de i under hentereisen oppdaget at det var en stor søskenflokk, og den ville de ikke skille. (det be sefølgelig to nye hentereiser det, det er ikke et supsermakred vi snakker om heller)

Jeg synest det var en edel tanke, og de er verdens beste foreldre, valdig ressurs sterke, barna har hatt en del problemer, og forelsdrene har stått på slik at de har fått topp, oppfølging, det ville ikke skjedd i hjemlandet deres.

Det er snakk om kjærlighet i den familien, tonnevis av det, og ikke "praktisk" adobsjon.

Så for meg så må folk adobtere av hvilke som helst slike grunner som jeg nevnte, det eneste jeg ikke kan få meg til å godta er de som adobterer for å få sin egen sexsslave. Har heldigvis ikke hørt om slikt i norge, tror det er umulig her også.

Men vet at det har foregått i utlandet. Jeg kan ikke tenke meg en verre sjebne for et uskyldig lite barn, en akkurat det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...