hvileløs Skrevet 11. oktober 2003 Skrevet 11. oktober 2003 Hei! Er det noen her som har brukt efexor for så å slutte å bruke den? Har nemlig vært inne på noen amerikanske nettsider hvor de diskuterer denne medisinen og veldig mange sier at det er et sant helvete å komme seg av den...stemmer det?? Har selv merket at jeg blir dårlig med en gang hvis jeg glemmer å ta efexor èn kveld. Håper på svar fra alle som har erfaring å dele. 0 Siter
Gjest Ad.M. Skrevet 11. oktober 2003 Skrevet 11. oktober 2003 Jeg har brukt Efexor to perioder. Metoden jeg brukte første gang var denne: Jeg lot det gå lenger og lenger tid mellom hver gang jeg tok kapsel (depot). Hver gang jeg kjente sånne "støt" tok jeg en. Og da ble det lenger tid mellom hver hver støtene kom til det ikke kom flere. Denne seponeringen var lett. Andre gangen var jeg nødt til å slutte raskt med dem fordi jeg ble hypomanisk. Brukte også depotkapsel denne gangen. Da fikk jeg ny resept på vanlige på 37.5 ml som jeg tok i noen dager før jeg slutta brått. Jeg må være ærlig å si at jeg hadde en del støt. Også voldsomme humørskifter. Men etter 1 uke var det bra. Jeg kjenner meg ikke helt igjen i "skremmelspropagandaen". Kan hende jeg takler "abstinenser" godt, vet ikke. 0 Siter
ulva Skrevet 12. oktober 2003 Skrevet 12. oktober 2003 Har prøvd og ikke klart det - det var ganske enkelt helt forferdelig. I løpet av en uke var jeg like dårlig som før jeg begynte med dem. Til slutt gav jeg opp - og jeg forsøkte å seponere gradvis med 1/3 mindre dose per måned. Har hørt det samme som deg, og dessuten opplevd det. Men jeg fikk også et tips: Dersom du vil slutte, går du over på et annet SSRI, og så slutter du med den medisinen. Jeg forsøker det nå, og det ser ut til å virke. Men jeg skal jo ikke slutte helt, da, bare gå over på Cipralex. Fikk en forferdelig appetitt av Efexor, så nå vil jeg ikke mer! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.