cider Skrevet 11. oktober 2003 Skrevet 11. oktober 2003 ...her, som kunne fortalt meg hvordan det er, føles og hvordan en ser på verden? Og hvordan "oppførselen" er osv. Hadde såtte veldig stor pris på en tilbakemelding fra en med diagnosen eller fra noen som kjenner en. Mvh. 0 Siter
ulva Skrevet 12. oktober 2003 Skrevet 12. oktober 2003 Har ikke schizotyp lidelse, men schizofreni. Noe felles er det vel, dersom du er interessert? 0 Siter
cider Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter Skrevet 12. oktober 2003 Har ikke schizotyp lidelse, men schizofreni. Noe felles er det vel, dersom du er interessert? Ja jøss. Du skjønner jeg har schizotyp lidelse, og det som plager meg litt er at det står over alt at en har en eksentrisk oppførsel. Og er merkelig og rar. Jeg føler meg ikke merkelig, men lurer på om omverdenen ser på meg slik. Det står også at talemåten er eksentrisk. Så hvordan oppfører en seg om man er merkelig? Sier en rare ting...eller..?? 0 Siter
ulva Skrevet 13. oktober 2003 Skrevet 13. oktober 2003 Ja jøss. Du skjønner jeg har schizotyp lidelse, og det som plager meg litt er at det står over alt at en har en eksentrisk oppførsel. Og er merkelig og rar. Jeg føler meg ikke merkelig, men lurer på om omverdenen ser på meg slik. Det står også at talemåten er eksentrisk. Så hvordan oppfører en seg om man er merkelig? Sier en rare ting...eller..?? Jeg har en venninne med samme diagnose, og hun er virkelig merkelig. For det første sier hun som regel ingenting, og når hun først sier noe er det svært langsomt, omstendelig og med merkelige ordvalg. Om det gjelder alle med denne lidelsen, vet jeg ikke. Det er jo som regel ikke nødvendig å ha alle symptomer for å få stilt diagnosen, så kanskje er dette med eksentrisitet noe som ikke er så sterkt hos deg? Hos meg er de såkalte positive symptomene sterke, sammen med en alvorlig depresjon og tilbaketrekning. De positive symptomene er slikt som forfølgelsesvanvidd, å høre stemmer, å få hemmelige beskjeder på t-banen...osv. Men kanskje er du litt som meg, og er utrustet med ganske gode kognitive evner og intelligens. Da blir lidelsen vanskeligere å oppdage. 0 Siter
cider Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Skrevet 13. oktober 2003 Jeg har en venninne med samme diagnose, og hun er virkelig merkelig. For det første sier hun som regel ingenting, og når hun først sier noe er det svært langsomt, omstendelig og med merkelige ordvalg. Om det gjelder alle med denne lidelsen, vet jeg ikke. Det er jo som regel ikke nødvendig å ha alle symptomer for å få stilt diagnosen, så kanskje er dette med eksentrisitet noe som ikke er så sterkt hos deg? Hos meg er de såkalte positive symptomene sterke, sammen med en alvorlig depresjon og tilbaketrekning. De positive symptomene er slikt som forfølgelsesvanvidd, å høre stemmer, å få hemmelige beskjeder på t-banen...osv. Men kanskje er du litt som meg, og er utrustet med ganske gode kognitive evner og intelligens. Da blir lidelsen vanskeligere å oppdage. Hmm... Hva mener du med omstendelig? Og kan du gi meg eks på hvordan hun prater? Det kan jo være at jeg er merkelig men ikke vet det selv.. De som sier at de ikke er syke er ofte de som trenger mest hjelp, hvis du skjønner. Jeg har vært sånn i noen år; er ikke syk og motvegrer meg all behandling. Men ser nå at jeg var jo syk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.