Gå til innhold

Forgiftet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor på snart 66 har siden ,99 vært plaget av angst, tvangstanker og depresjoner. Hennes daværende fastlege skrev ut diverse "lykkepiller", og har siden den gang vært innom et dusin ulike preperater inkludert 13 elektrosjokk-behandlinger, Hun ble nå nylig Lithiumforgiftet og i den forbindelse ble det tatt utvidede blodprøver, da ble det avdekket økt aktivitet i skjoldbrukskjertelen.

Spørsmål:

Kan dette skyldes forgiftning ?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det betviler jeg. Litiumbehandling kan ha hypotyreose (lavt stoffskifte) som bivirkning. Jeg har aldri hørt om det motsatte.

Skrevet

Det betviler jeg. Litiumbehandling kan ha hypotyreose (lavt stoffskifte) som bivirkning. Jeg har aldri hørt om det motsatte.

Det er nok jeg som stilte spørsmålet litt klønete, jeg mente ikke at hun hadde laft stoffskifte som følge av litiumbehandlingen.

Men om det kunne være et tegn på intoleranse for et eller flere andre preparater? Da hun over en periode på vel 4 år har konsumert en betydelig mengde antidepressive/psykotiske medikamenter.

det har vært dårlig kontroll over hvilke preparater hun har fått da Psykriatrisk i kommunen ikke sjekket med hennes fastlege ang. hvilke medikamenter hun hadde fått før hun ble innlagd første gang.

PS. det kan føyes til at leverprøver også har vist nedsatt funksjon, men ikke alarmerende.

Spørsmål 2: Kan det være et tegn på intoleranse for et eller flere andre preparater?

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...