Gjest snilt lite beist Skrevet 14. oktober 2003 Skrevet 14. oktober 2003 Da jeg var skikkelig dårlig med flashback anfall og mye uro i forige uke, fikk jeg 200 mg nozinan. Ble selvsagt fullstendig neddopa og ble tung og treg i hele kroppen og hodet ble fullt av bomull. Men jeg opplevde ganske raskt å bli tett i nesa og forholdsvis trang i halsen. Jeg brukte noz i store doser for flere år siden, og opplevde de samme bivirkningene da, selv om legene sa at sånt ikke var mulig med noz. Grunnen til det var visstnok at noz også inneholdt antihistaminer, så da burde virkningen nesten bli omvendt(?). Denne gangen var det midlertid såpass ubehagelig at jeg har sagt nei til mer noz om jeg skulle få det vanskelig. Er det vanlig at en opplever denne typen bivirkninger av nozinan, og hvorfor er legene så lite flinke til å informere om det før de gir folk medisiner? Håper noen , eller nhd, har et vettugt svar å gi meg. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest min erfaring Skrevet 14. oktober 2003 Skrevet 14. oktober 2003 200 mg høres voldsomt ut. Jeg pleier å bruke 5 mg for å sove om natten, noen ganger 10. Jeg blir tung og neddopet av 10 mg, og tar det helst ikke. Tett nese og trang hals har jeg ikke fått. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. oktober 2003 Skrevet 14. oktober 2003 Dette er en svært vanlig bivirkning av Nozinan. Derfor er Nozinan et sistevalg hos oss. Brukes kun når pasienten ikke sover på noe annet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.