Gå til innhold

parkdresser til små kinajenter!

Anbefalte innlegg

Gjest sofie32

Har noen her noen gode råd å komme med. Jeg har nå prøvd mange parkdresser på vesla mi, men det er ingen som passer. Hovedsakelig er de passe i kroppen, men har altfor lange armer og ben. De blir også fort klumpete og vanskelige å bevege seg i.

Vesla er nå ca. 83 cm lang og ca. 11 kg.

Hun trenger noe som er 86 cm i kroppen og 74/80 i beina!

Noen som vet om noen parkdresser som kan passe??

Luer er også vanskelige, de blir somregel for små i hodet og for store i ansiktsåpningen.

Votter også.. hun har veldig små hender, så det blir vanskelig for henne å bruke hendene når hun har votter på.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123227-parkdresser-til-sm%C3%A5-kinajenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner igjen problemstillingene, ja. Skulle ønske jeg hadde noen gode råd, men jeg har dessverre ikke funnet noen smarte løsninger. Det blir parkdresser med tendenser til 'trekkspill'-armer og bein, og votter på småttinger er noe herk. Rart at ingen har funnet på noe smartere der. Vi har best erfaringer med votter med borrelåsåpning på oversiden av hånda. Ellers fungerer fingervanter greit når det ikke er for kaldt.

Du får si ifra hvis du skulle finne noe lurt!

Huff ja jeg kjenner problemet.. Jeg tror jeg kan gå opp i doktorgrad i "parkdress" snart. !!

Vi har vært veldig fornøyd med "A"-dressen fra Reima.

Den er dyr men veldig bra.. Den kan kanskje virke litt tynn, men med vanlig varmetøy under, er den helt perfekt.

Lav i glidlåsen så den kan lukkes under haken og ikke oppunder nesen... ermene er også ganske passe.

Ikke lett å få tak i og vær obs på etterligninger som ikke er så gode. Etterligningene har bomulsfor og den dyre har et glatt for. Den skal også ha "isopor-plater" innlagt i baken...

Tenker 80 vil passe til deres datter, da den er litt stor i str. og da den er formet som en "A", blir den ikke snau i ryggen...

Lykke til...

Her i huset blir storebrors avlagte parkdress i str.86 brukt.(Snuppa vår er 83 cm/10,5kg) Den blir riktignok litt "trekkspill" på benlengden, men jeg har klippet av mansjetten på ermene og sydd ny løpegang med strikk i.

Når det gjelder votter så er farmor sine hjemmestrikkede i myk, maskinvaskbar babyull helt glimrende... iallefall før det blir skikkelig kaldt!

Har ingen tips å komme med, men leser alt om kinabarn med stor interesse!! Er ny her og har fått reg. papirer i kina.Det hadde vært intressant å høre hvor gamle barna deres er?

Lykke til videre med gode "løsninger" på parkdress.

Klem fra en som venter!!

Gjest sofie32

Har ingen tips å komme med, men leser alt om kinabarn med stor interesse!! Er ny her og har fått reg. papirer i kina.Det hadde vært intressant å høre hvor gamle barna deres er?

Klem fra en som venter!!

Du er velkommen til å besøke vår hjemmeside..der står det om både vår lille kinajente og om adopsjonsprosessen og hentereisen.

http://home.online.no/~roenhovd/

Hilsen

Annonse

Klem fra en som venter!!

Her er mer adopsjonsstoff og fortellinger om da vi fikk våre to skjønne kinajenter (som nå er 6,5 og 3,5 år):

http://www.aurorasenter.no/ahg/Adopsjon.htm

Du er velkommen til å besøke vår hjemmeside..der står det om både vår lille kinajente og om adopsjonsprosessen og hentereisen.

http://home.online.no/~roenhovd/

Hilsen

Tusen takk for at jeg fikk besøke deres hjemmesider, lese deres historier og se vakre bilder. Veldig nyttig å lese om andre som har vært med på dette. Lykke til videre!

Hei,

når vesla vår var i den størrelsen brukte vi Reima's dress som heter ReimaTec (dem med små "ører" på hetten). God og varm, den ble brukt i hele fjor vinter, den er tynnere i stoffet enn de andre, men iflg. selgere av Reima like varm. Det er vel den dyreste modellen deres... Men vi var veldig fornøyd med den. Vi kjøpte str 80 og da var hun vel 83 cm, hun bruker den faktisk ennå og nå er hun vel ca. 88 cm (men nå begynner den å bli litt liten.. så den nye er også levert til barnehagen).

Enig med de som foreslår Reimadressen som et bra alternativ. Vi har brukt den - og er nå på 2.dressen. Den er ikke så lang i bena. Iallefall blir den fortere kort i bena enn i armene til vår jente. Hun er en "lang" og smal utgave. Dressene er varme og slitesterke, men dyre hvis du kjøper på fullpris.

Hei!

Vi har akkurat kjøpt Troll-dress til vår lille Kinajente. Hun er nå ca 10,3 kg og 78 cm. Har ventet og ventet på at størrelse 86 skulle komme (forsinket fra fabrikk) men ble lei av å vente og kjøpte størrelse 92.

Joda, det er trekkspill på armer og bein, men man kan stramme godt inn i livet, og det er god borrelås nederst på beina (i ytterste laget, i tillegg til ribbestrikk både i armer og bein på foret)

Er veldig fornøyd så langt. (etter 2 dager..hehe..) Selv om den er for stor, så er den så myk og lett at bevegelsene hennes ikke blir hemmet.

Og med matchende finlandshette og de nye goretexstøvlene ser hun ut som en blanding av en astronaut og en komle - en knallrød en! :o)

MVH

Her i huset blir storebrors avlagte parkdress i str.86 brukt.(Snuppa vår er 83 cm/10,5kg) Den blir riktignok litt "trekkspill" på benlengden, men jeg har klippet av mansjetten på ermene og sydd ny løpegang med strikk i.

Når det gjelder votter så er farmor sine hjemmestrikkede i myk, maskinvaskbar babyull helt glimrende... iallefall før det blir skikkelig kaldt!

Hei,kina-nina!

Jeg lurer på hvilken skostr. snuppa deres bruker nå. Vi reiser til Kina neste uke for å hente jenta vår. Etter sigende er hun av størrelse omtrent som snuppa di er nå. Sko har vi ikke kjøpt. Det er vel egentlig vanskelig å gjøre det her og nå. Sannsynligvis venter vi til vi kommer til Kina, men er allikevel litt nysgjerrig på størrelser!!!!!!

Hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...