skyttemor Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg må slutte å amme p.g.a. medisinering, og lurer på hvordan jeg skal gjøre det. Datteren min er 7 mndr., og inntil for en uke siden fikk hun kun grøt til kvelden resten mm. I løpet av den siste uka har jeg økt måltidene til 3-4 om dagen. Hvordan kutter man ut puppen? Hun får jo til og med pupp om natta! Når jeg begynner med mme, jeg regner med at jeg må det, skal det da gis før eller etter maten? Skal det gis i kopp eller flaske? Kan det gis om natten? Skal flaskene kokes når hun er så gammel? Jeg er helt grønn når det gjelder mme, for sønnen min på 4 år ble ammet til han var over 2 år og det er med tungt hjerte jeg kutter ut så "tidlig" denne gangen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123273-slutte-%C3%A5-amme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragnhild Alquist, Helsesøster Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Kjære skyttemor. Håper du har fått en skikkelig vurdering på hvorvidt de medisinene du skal starte med er uforenelig med amming.Å gi flere faste måltider pr dag vil redusere melkemengden din i seg selv, hvilket jeg antar du alerede har opplevd.Barnet har ikke behov for mat om natten når det får så mange måltider med fast føde.Kutt ut nattpuppen først. Gi fast føde først for så å amme hvis du føler spreng. Tillegg anbefales til spedbarn hvis morsmelk ikke er tilgjengelig det første leveår.Kan gies som et måltid i seg selv eller etter fast føde. Kan gies på kopp. Flasker og smukker skylles alltid i kalt vann først og vaskes i oppvaskmaskin på høyeste temperatur eller ved vanlig oppvask med varmt vann.Noen kan føle seg nedstemmt og trist når en slutter med å amme pga hormonendreinger. Å gi barnet mye kos og kroppskontakt gjør overgangen lettere. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123273-slutte-%C3%A5-amme/#findComment-748818 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.