memorex Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg har en Avent håndpumpe, og syns det er vanskelig å pumpe meg så lenge jeg ikke har brystspreng. Mao.klarer jeg nok ikke "å tømme" brystet uten å ha junior på jobben.(Får ut ca.100ml fra den puppen han ikke har spist av) Har hatt noen slitsomme økedager og har fått svigers til å ha han fra idag til imorgen (har mmelk i fryser'n), men hva skjer egentlig med produksjonen da? Tenker jeg helt feil om den vil reduseres, SELVOM jeg pumper meg?? Vil jeg da bare provosere frem flere økedager og mye sutring pga."lite" melk? Og: har egentlig et-to måltider for lite til et helt døgn - Er det GALT å lure på å bruke mmerstatning til ett måltid?? Poden er 8 uker... Hilsen en sliten 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123321-pumping-mm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lei elektrisk pumpe Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Du utsetter eller forsterker problemet ved å gi mme, hvis du har lyst til å fullamme bør du ikke gi mme nå. Lei en elektrisk pumpe (fra helsestasjonen, fra Plesner, barselavd. eller apoteket) og be om en resept på nesespray som letter utdriviningen mens du pumper. Da vil du etter et par dager antageligvis ha fått opp produksjonen mya. Alternativt; legg deg i sengen med mye god mat og drikke, og la barnet suge lenge og ofte i et døgn eller to. Å pumpe litt med håndpumpe (når du ikke får ut allverden) mens babyen er et annet sted, kan gi deg litt hvile, men vil jo gi enda mer øke-press når babyen skal die igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123321-pumping-mm/#findComment-747158 Del på andre sider Flere delingsvalg…
elmah Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hei Det er helt naturlig at du ikke får ut like mye melk når du pumper deg som når du ammer, barnet er tross alt den beste melkemaskinen du har. Men jeg tviler på at du mister mye av melken på å overlate barnet til andre fra idag til i morgen, bare du pumper deg tilstrekkelig. Det vil si minimum hver fjerde time, samt om natta. (Det kan jo være slitsomt det også.) Når det gjelder spørsmålet om det er galt å gi mme, så er det ditt valg. Personlig ville jeg ikke gjort det, spesielt ikke til et så lite barn. Det er tross alt kumelk, som kan gi bl.a. allergi. Dessuten mistenkes mme for å gi økt risiko for diabetes. Kumelkproteiner lekker ut fra tarmen, og de likner veldig på insulin. Kroppen kan bli forvirret og begynne å produsere antistoffer mot insulin. I denne sammenhengen mener man at klatting med mme av og til er like 'farlig' som å gi mme jevnlig. Nå er det selvfølgelig ikke så mange som utvikler diabetes, men risikoen for barnet ditt øker nok litt om du gir han mme. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123321-pumping-mm/#findComment-747783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.