Gå til innhold

vektøkning angående anafranil og nozinan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Det siste året klarte jeg å gå ned 12 kilo, fordi jeg syklet på ergometer sykkel i ca 30 min.nesten hver dag,jeg spiste en del usunn mat, men gikk likevel ned i vekt.

Men for ca 3 månder siden begynte jeg å bli psykisk dårlig, det kom veldig gradvis men til slutt så orket jeg ikke å sykle mer, men jeg fortsatte selvfølgelig med å spise usunn mat, så nå har jeg gått opp 9 kilo.

For 3 uker siden begynte jeg på anafranil( 9 X 25mg) pr. dag + nozinan ( 25mg X 2)pr dag, den tar jeg for å få sove på natten.

det jeg lurer på er om noen som har gått på de medisinene

har merket at de har gått opp i vekt.

jeg tror nok at det at jeg har gått opp i vekt nå er fordi jeg sluttet å sykle, men jeg syns i de siste ukene så har vekta gått veldig fort opp, men det kan jo være noe jeg innbiller meg.

jeg har sjekkert i legeboka angående bivirkninger til disse medisinene, men det står ingenting om vektøkning på noen av medisinene, men jeg ville bare høre om noen som har gått på disse medisinene, har merket at de har gått opp i vekt.

jeg har alltid at problemer med vektaog jeg er så lei og gå opp og ned hele tiden.

tilslutt vil jeg bare si at jeg har begynt å sykle igjen, det går tregt men målet mitt er å sykle så mye som jeg gjorde før.

Skrevet

Jeg har gått på nozinan og gikk ikke opp i vekt av den medisinen. Jeg tror at grunnen til at du nå går opp i vekt er fordi du ikke trimmer. Begynn å sykkle igjen så vil du nok gå ned i vekt igjen :-)

Skrevet

Jeg har gått på nozinan og gikk ikke opp i vekt av den medisinen. Jeg tror at grunnen til at du nå går opp i vekt er fordi du ikke trimmer. Begynn å sykkle igjen så vil du nok gå ned i vekt igjen :-)

Hei. Jeg bruker 25 mg x 1 Anafranil p.g.a. angst. Jeg har gått opp i vekt. Anafranil kan ha vektøkning som bivirkning p.g.a. økt matlyst, men jeg foretrekker heller å kjempe mot vekta enn mot angst. Anafranil er (for meg) en utmerket medisin. Nozinan har jeg ingen erfaring med.

Mvh

Gjest calestia
Skrevet

nozinan kan gi vektøkning. såpass mye at en bør være obs. men du trenger jo ikke ta de daglig? bare ved behov.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...