Gå til innhold

Sp.m til NHD (evt andre) ang bivirkner av SSRI

Anbefalte innlegg

Jake1365380469

Har brukt 20mg cipralex lenge. Bruker i tillegg remeron s (laveste dose)

Det jeg lurer på er om man faktisk kan oppleve å bli veldig urolig som en bivirkning av denne slags medisiner. Det har utvilsomt hjulpet meg med depresjon, men jeg føler meg tynnslitt mht. engstelse og uro. Psyken er "eggeskall." Uroen kommer iform av "klump i magen", -ubehag, selv over ubetydelige ting. Sobril roer dette ned, men jeg vil ikke bruke den for lenge.

Noen synspunkter på dette?

Fortsetter under...

Enig med deg, i å ikke bruke sobril så lenge, det kan du bli avhengig av.....svært unødvendig også, å skrive ut vanedannende preparater til mennesker med psykiske vansker, syns jeg. Blir man trøtt nok, så sovner man allikevel. Snakker av erfaring.

Gjest Windsong

Enig med deg, i å ikke bruke sobril så lenge, det kan du bli avhengig av.....svært unødvendig også, å skrive ut vanedannende preparater til mennesker med psykiske vansker, syns jeg. Blir man trøtt nok, så sovner man allikevel. Snakker av erfaring.

SSRI kan av og til føre til mer angst. Som regel er dette noe som vanligvis opptrer i de første behandlingsukene, for så å gå over. Men noen ganger kan det nok komme som en mer varig bivirkning, dessverre.

Ville tatt det opp med legen som skrev ut medisinen. Aller helst burde vel en psykiater stå for behandlingen din. Kanskje vurdere å bytte medisin?

SSRI kan av og til føre til mer angst. Som regel er dette noe som vanligvis opptrer i de første behandlingsukene, for så å gå over. Men noen ganger kan det nok komme som en mer varig bivirkning, dessverre.

Ville tatt det opp med legen som skrev ut medisinen. Aller helst burde vel en psykiater stå for behandlingen din. Kanskje vurdere å bytte medisin?

Vet ikke om det var meg du skrev dette svaret til, eller Jake....jeg har personlig ikke brukt sobril, m.unntak av en gang da jeg var innlagt på "vanlig" sykehus pga søvnproblemer. Det jeg mente jeg hadde erfaring med, var problemer i forhold til det å få sove, som jo sobril hjelper til med. Men som jeg sa i svarinnlegget, så får man jo sove etterhvert allikevel, uten å bruke skadelige, vanedannende medikamenter, som jeg mener at legene av og til kan være litt vel "slepphendte" med.

Syntes det var bra, at Jake ikke var så veldig glad i å bruke sobril.

Gjest snilt lite beist

SSRI(Zoloft) kan gi svettetokter, særlig om nettene.Men ellers er det eb fin medisin som jeg etter egen erfaring vil anbefale mot tvangstanker, svingninger ved BPF og angst , samt depresjoner.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...