Gå til innhold

Spm. ad. orfiril/lamictal

Anbefalte innlegg

Sliter med alvorlige deprisjoner med mye ekstensielle problemstillinger. Har i flere år bruk antidepressiva. Skiftet fra cipramil til cipralex i septemer -03. Oppnår en viss effekt. En oppfatning både behandler og jeg deler. Har nettopp lagt bak meg en innleggelse, men mye arbeid gjennstår. Behandlender ved sykehuset reiset problemstillingen om jeg kanskje ville være bedre tjent med bruk av stemningsstabiliserende orfiril/lamictal for å forebygge nye depresjoner. Har begrenset kjennskap til disse medikamentene. Virker noen mer skremmedne enn antidepressiva. Hva kan du si om disse medikamentene; fordeler og ulemper. Erfaringer du har med bruk av denne typen medikament. Setter pris på en tilbakmelding. Det jeg selv kan lese meg til blir for teknisk for meg.

Med vennlig hilse

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123490-spm-ad-orfirillamictal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Ville bare si at jeg har prøvd både antidepressiva (Seroxat) og Lamictal, som jeg tar nå. Jeg er veldig fornøyd med Lamictal, ettersom den har få bivirkninger og gir meg mindre ubehag enn da jeg tok SSRI.

Forøvrig har min psykolog fortalt at kvinner som kan få barn ikke bør bruke Orfiril. Akkurat hvorfor vet jeg ikke, lurer på om det var ett eller annet med redusert fertilitet.

Men uansett, jeg har vært fornøyd med Lamictal. Jeg vet ikke om det er rette medisin for deg, men jeg ville gjerne dele min erfaring.

Lykke til fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...