VinterSalg Skrevet 18. oktober 2003 Skrevet 18. oktober 2003 http://www.poeten.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=32132 les er dere snille,, *takker* 0 Siter
VinterSalg Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Skrevet 18. oktober 2003 Er det du som har skrevet denne? ja, det er jeg som har skrevet denne.. hvordan det? 0 Siter
Mistera Skrevet 18. oktober 2003 Skrevet 18. oktober 2003 ja, det er jeg som har skrevet denne.. hvordan det? Har du selv erfaringer? 0 Siter
VinterSalg Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Skrevet 18. oktober 2003 Har du selv erfaringer? har det ja.. hvordan det og?? *hehe* 0 Siter
Mistera Skrevet 18. oktober 2003 Skrevet 18. oktober 2003 har det ja.. hvordan det og?? *hehe* Er selv xnarkoman, klean i nesten 1 år nå! Husker selv mine første "trekk" og hvordan dette var, men det er nå OVER 10 år siden. Heldigvis greide jeg å holde meg til "lettere" stoffer, etter å ha prøvd heroin noen ganger... GUDSJELOV ellers så hadde jeg vel sittet med nålen i armen eller værre idag... 0 Siter
Gjest strandhai Skrevet 18. oktober 2003 Skrevet 18. oktober 2003 Fy faen, skjønner ikke hva folk tenker på som begynner med sånt svineri....hvorfor klarer de ikke å si nei? 0 Siter
Mistera Skrevet 18. oktober 2003 Skrevet 18. oktober 2003 Fy faen, skjønner ikke hva folk tenker på som begynner med sånt svineri....hvorfor klarer de ikke å si nei? Hvorfor; Det finnest mange grunner til at folk ikke klarer å si nei... Alt avhenger jo på livssituasjonen eller hva? 0 Siter
Gjest strandhai Skrevet 18. oktober 2003 Skrevet 18. oktober 2003 Hvorfor; Det finnest mange grunner til at folk ikke klarer å si nei... Alt avhenger jo på livssituasjonen eller hva? Jo, du har sikker rett. Jeg har blitt tilbud både det ene og det andre, men har aldri hatt noe problemer med å si nei. Har ingen interesse av å ødelegge livet mitt ved å vite at jeg gav etter for et sånt press... 0 Siter
Mistera Skrevet 18. oktober 2003 Skrevet 18. oktober 2003 Jo, du har sikker rett. Jeg har blitt tilbud både det ene og det andre, men har aldri hatt noe problemer med å si nei. Har ingen interesse av å ødelegge livet mitt ved å vite at jeg gav etter for et sånt press... Når det er press det er snakk om, på samme måte som drikkepress er situasjonen noen annen, det er ikke det jeg sier at det er greit om man ikke har noe valg det har man, for all del. Men noen situasjoner er mere utenkelige enn andre om man selv ikke har opplevd det! 0 Siter
Gjest strandhai Skrevet 18. oktober 2003 Skrevet 18. oktober 2003 Når det er press det er snakk om, på samme måte som drikkepress er situasjonen noen annen, det er ikke det jeg sier at det er greit om man ikke har noe valg det har man, for all del. Men noen situasjoner er mere utenkelige enn andre om man selv ikke har opplevd det! Ja, jeg skjønner det. I går på skolen, rett etter at en time hadde begynt, dro en jeg kjenner opp en pose med hasj, og viste fram til han som satt ved siden av. Jeg syns det er så synd at han ikke skjønner hva han gjør. Kanskje han går over på andre ting etterhver, og ødelegger livet sitt totalt. Har lyst til å hjelpe, men det er jo ingenting jeg kan gjøre........ 0 Siter
Mistera Skrevet 18. oktober 2003 Skrevet 18. oktober 2003 Ja, jeg skjønner det. I går på skolen, rett etter at en time hadde begynt, dro en jeg kjenner opp en pose med hasj, og viste fram til han som satt ved siden av. Jeg syns det er så synd at han ikke skjønner hva han gjør. Kanskje han går over på andre ting etterhver, og ødelegger livet sitt totalt. Har lyst til å hjelpe, men det er jo ingenting jeg kan gjøre........ Om du er open om ditt misbruk, slik tydlig denne karen er, er det kun av ren og skjer nyskjerrighet han driver med det! Hasj er det stoffet som er minst farlig, det er tilogmed farligere enn alkohol... Om du begynner å drikke alkohol har du like stor sjanse til åhavne i renna med sprøyta i armen! Skal man ta motstand til rusmisbruk må man ta avstand mot ALL bruk av RUSMIDDEL, så der kommer konflikten inn. Driver å jobber endel med ungdommer som er rusmisbrukere og merker så lett forskjellen på de som ruser seg for å glemme og de som gjør det bare fordi det er godt! 0 Siter
VinterSalg Skrevet 18. oktober 2003 Forfatter Skrevet 18. oktober 2003 Fy faen, skjønner ikke hva folk tenker på som begynner med sånt svineri....hvorfor klarer de ikke å si nei? fordi de har hatt det tett jævlig, og har hørt at bl.a hasjen skal hjelpe deg opp, og glemme problemene for en stund.. er man desperat nok så prøver man alt.. trust me =p 0 Siter
Gjest tod Skrevet 18. oktober 2003 Skrevet 18. oktober 2003 Her var du uheldig, ja, men slike opplevelser hører jo heldigvis til sjeldenhetene når det gjelder hasj. De aller fleste som bruker hasj opplever rusen som positiv (hvorfor skulle de ellers gjøre det), og etter hvert vil en kjenne sin egen begrensning slik at en ikke havner i slike situasjoner. Jeg røykte noe hasj før, nå temmelig sjelden, men jeg tar på ingen måte avstand fra det. Så å si alle jeg kjenner har røykt hasj, og jeg tilhører ikke noe frikermiljø, men et miljø av studenter, kunstnere og akademikere. Det mest urovekkende i denne historien var det som ble sagt om psykologen: "Psykologen vil dra alt fram, og prøve å bruke det mot henne for å få henne til å innse hvilket dårlig menneske psykologen alltid prøver å fremstille henne som." Jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg gikk til en slik psykolog. 0 Siter
Gjest litt skeptisk Skrevet 18. oktober 2003 Skrevet 18. oktober 2003 Her var du uheldig, ja, men slike opplevelser hører jo heldigvis til sjeldenhetene når det gjelder hasj. De aller fleste som bruker hasj opplever rusen som positiv (hvorfor skulle de ellers gjøre det), og etter hvert vil en kjenne sin egen begrensning slik at en ikke havner i slike situasjoner. Jeg røykte noe hasj før, nå temmelig sjelden, men jeg tar på ingen måte avstand fra det. Så å si alle jeg kjenner har røykt hasj, og jeg tilhører ikke noe frikermiljø, men et miljø av studenter, kunstnere og akademikere. Det mest urovekkende i denne historien var det som ble sagt om psykologen: "Psykologen vil dra alt fram, og prøve å bruke det mot henne for å få henne til å innse hvilket dårlig menneske psykologen alltid prøver å fremstille henne som." Jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg gikk til en slik psykolog. "Så å si alle jeg kjenner har røykt hasj, og jeg tilhører ikke noe frikermiljø, men et miljø av studenter, kunstnere og akademikere." Hvordan er helsa til disse? Tenker spesielt på lungene deres og den psykiske helsa. 0 Siter
Gjest tod Skrevet 18. oktober 2003 Skrevet 18. oktober 2003 "Så å si alle jeg kjenner har røykt hasj, og jeg tilhører ikke noe frikermiljø, men et miljø av studenter, kunstnere og akademikere." Hvordan er helsa til disse? Tenker spesielt på lungene deres og den psykiske helsa. Helsa deres er nok som alle andres. Vi snakker jo her om folk som røyker maksimum et par ganger i uka, de fleste mye sjeldnere (og slik er det nok for den store majoriteten av de som nyter hasj). Bruk av tobakk, alkohol og kosthold vil derfor ha mye større innvirkning på helsa enn hasj. 0 Siter
Gjest skal prøve... Skrevet 18. oktober 2003 Skrevet 18. oktober 2003 Er selv xnarkoman, klean i nesten 1 år nå! Husker selv mine første "trekk" og hvordan dette var, men det er nå OVER 10 år siden. Heldigvis greide jeg å holde meg til "lettere" stoffer, etter å ha prøvd heroin noen ganger... GUDSJELOV ellers så hadde jeg vel sittet med nålen i armen eller værre idag... Kan jeg spørre hvorfor du prøvdè? Var du deprimert, i opprør, ville bare prøve, eller ev. hva? 0 Siter
Gjest lis@bet Skrevet 18. oktober 2003 Skrevet 18. oktober 2003 Her var du uheldig, ja, men slike opplevelser hører jo heldigvis til sjeldenhetene når det gjelder hasj. De aller fleste som bruker hasj opplever rusen som positiv (hvorfor skulle de ellers gjøre det), og etter hvert vil en kjenne sin egen begrensning slik at en ikke havner i slike situasjoner. Jeg røykte noe hasj før, nå temmelig sjelden, men jeg tar på ingen måte avstand fra det. Så å si alle jeg kjenner har røykt hasj, og jeg tilhører ikke noe frikermiljø, men et miljø av studenter, kunstnere og akademikere. Det mest urovekkende i denne historien var det som ble sagt om psykologen: "Psykologen vil dra alt fram, og prøve å bruke det mot henne for å få henne til å innse hvilket dårlig menneske psykologen alltid prøver å fremstille henne som." Jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg gikk til en slik psykolog. "De aller fleste som bruker hasj opplever rusen som positiv " Hvorfor trenger du å reklamere for hasj??? 0 Siter
Gjest strandhai Skrevet 18. oktober 2003 Skrevet 18. oktober 2003 Om du er open om ditt misbruk, slik tydlig denne karen er, er det kun av ren og skjer nyskjerrighet han driver med det! Hasj er det stoffet som er minst farlig, det er tilogmed farligere enn alkohol... Om du begynner å drikke alkohol har du like stor sjanse til åhavne i renna med sprøyta i armen! Skal man ta motstand til rusmisbruk må man ta avstand mot ALL bruk av RUSMIDDEL, så der kommer konflikten inn. Driver å jobber endel med ungdommer som er rusmisbrukere og merker så lett forskjellen på de som ruser seg for å glemme og de som gjør det bare fordi det er godt! Betyr det at du mener at siden jeg drikker for å være sosial av og til, så kan ikke jeg ta avstand fra narkotikabruk? 0 Siter
Gjest strandhai Skrevet 18. oktober 2003 Skrevet 18. oktober 2003 fordi de har hatt det tett jævlig, og har hørt at bl.a hasjen skal hjelpe deg opp, og glemme problemene for en stund.. er man desperat nok så prøver man alt.. trust me =p Joda, skjønner tankegangen din, men problemene forsvinner ikke selv om man prøver hasj noen ganger... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.