Gå til innhold

HASJ suger tett

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

8

• VinterSalg

6

• Prozak

6

• laguna1365380434

4

"De aller fleste som bruker hasj opplever rusen som positiv "

Hvorfor trenger du å reklamere for hasj???

Jeg reklamerer ikke for hasj, jeg konstaterer et faktum. At én person har en negativ opplevelse, betyr ikke at andre nødvendigvis bør la være å prøve hasj.

Hvorfor bør ikke mennesker la være å prøve hasj?

Jeg sier ikke at folk _bør_ bruke hasj, poenget mitt er bare at hasj ikke nødevndigvis leder strake veien til helvete. For svært mange i dag er hasj helt normalt, på linje med alkohol, da kommer det egentlig mest an på hvilken rus en foretrekker. Personlig foretrekker jeg alkohol da jeg ofte blir nervøs av hasj og jeg reøyker nesten ikke hasj lengre. Men noen noen ganger, i de rette situasjonene, kan jeg få en fin og positiv rusopplevelse av hasj.

Annonse

Gjest lis@bet

Jeg sier ikke at folk _bør_ bruke hasj, poenget mitt er bare at hasj ikke nødevndigvis leder strake veien til helvete. For svært mange i dag er hasj helt normalt, på linje med alkohol, da kommer det egentlig mest an på hvilken rus en foretrekker. Personlig foretrekker jeg alkohol da jeg ofte blir nervøs av hasj og jeg reøyker nesten ikke hasj lengre. Men noen noen ganger, i de rette situasjonene, kan jeg få en fin og positiv rusopplevelse av hasj.

Men hvis noen har dårlige opplevelser fra å ha brukt hasj, så trenger ikke du fortelle dem at det er unntaket fra regelen.

Er det ikke greit å tro at hasj likegjerne kan gi negative virkninger som positive? Hvorfor fremheve det positive overfor dem som tviler på hasjens positive effekt?

Men hvis noen har dårlige opplevelser fra å ha brukt hasj, så trenger ikke du fortelle dem at det er unntaket fra regelen.

Er det ikke greit å tro at hasj likegjerne kan gi negative virkninger som positive? Hvorfor fremheve det positive overfor dem som tviler på hasjens positive effekt?

Fordi skremselsprogpaganda vil bli avslørt som nettopp det, dermed vil ikke folk ta noen som helst informasjon om rusmidler alvorlig.

Jeg kunne jo posta et innlegg til skrekk og advarsel hvor jeg forteller om hvordan jeg styrta ei flake whisky og ble så dårlig at jeg spydde. Dette ville neppe forhindra noen andre fra å drikke fordi de fikk øynene opp for alkoholens vederstyggelighet, snarere ville de vel tenkt at jeg var en grønnskolling som ennå ikke hadde lært meg å drikke kontrollert.

laguna1365380434

Det er ingen som tjener på å juge eller bli jugd for.

Spesielt dårlig er det at ungdomme blir løyet midt i ansiktet om rusmidler av mennesker de burde kunne stole på.

En er faktisk nødt til å stole på at folk bruker sin sunne dømmekraft selvom det kun er sannhet som blir presentert.

Det skulle bare mangle.

Å fornekte rusmidlers positive egenopplevelse og å dikte hyppighet og korrelasjoner av negative rusfenomener er selvsagt langt farligere ruspolitikk enn selv å kaste hasj etter folk på skoleveien.

Gjest lis@bet

Fordi skremselsprogpaganda vil bli avslørt som nettopp det, dermed vil ikke folk ta noen som helst informasjon om rusmidler alvorlig.

Jeg kunne jo posta et innlegg til skrekk og advarsel hvor jeg forteller om hvordan jeg styrta ei flake whisky og ble så dårlig at jeg spydde. Dette ville neppe forhindra noen andre fra å drikke fordi de fikk øynene opp for alkoholens vederstyggelighet, snarere ville de vel tenkt at jeg var en grønnskolling som ennå ikke hadde lært meg å drikke kontrollert.

Men du hadde ikke trengt å si noenting.. :-)

Hvis du hører noen snakke om en negativ hasj-opplevelse så er det strengt tatt unødvendig å prikke dem på skuldra og gjøre dem oppmerksom på at de tilhører sjeldenhetene.

Det oppfordrer jo på en måte til å prøve en gang til.

Gjest lis@bet

Det er ingen som tjener på å juge eller bli jugd for.

Spesielt dårlig er det at ungdomme blir løyet midt i ansiktet om rusmidler av mennesker de burde kunne stole på.

En er faktisk nødt til å stole på at folk bruker sin sunne dømmekraft selvom det kun er sannhet som blir presentert.

Det skulle bare mangle.

Å fornekte rusmidlers positive egenopplevelse og å dikte hyppighet og korrelasjoner av negative rusfenomener er selvsagt langt farligere ruspolitikk enn selv å kaste hasj etter folk på skoleveien.

Man trenger ikke prikke folk på skuldra for å opplyse dem om at de tilhører sjeldenhetene. -At vanligvis gir hasj en god opplevlse.. kan man ikke bare holde munn da, eller underbygge deres opplevelser med at "Ja, "desverre" er det slik at en del får dårlige opplevelser med hasj".

laguna1365380434

Man trenger ikke prikke folk på skuldra for å opplyse dem om at de tilhører sjeldenhetene. -At vanligvis gir hasj en god opplevlse.. kan man ikke bare holde munn da, eller underbygge deres opplevelser med at "Ja, "desverre" er det slik at en del får dårlige opplevelser med hasj".

Jo jeg tror vi, av flere opplagte årsaker, er nødt til å forholde oss til at hasj i de fleste tilfellene fører til gode opplevelser og ikke er særlig farlig heller. Enten det passer oss eller ikke.

Jeg har ingen tro på å vri sannheten til å matche budskapet, uansett hvor gode hensiktene måtte være.

Det er et svik ingen har råd til og dessuten virker det heller ikke særlig godt.

fordi de har hatt det tett jævlig, og har hørt at bl.a hasjen skal hjelpe deg opp, og glemme problemene for en stund.. er man desperat nok så prøver man alt.. trust me =p

"Hatt det jævlig"?

De fleste jeg kjenner har prøvd hasj. Jeg tviler på at dette er fordi de har "hatt det jævlig".

Hasj er langt mindre skadelig enn de øllene jeg skal dytte i meg i kveld. Det er dokumentert og ikke synsing.

Likevel drikker de fleste nordmenn alkohol. Er det fordi vi "har det jævlig"?

Ville du anbefalt folk å holde seg unna alkohol dersom du hadde lest dagboka til en alkoholiker, og det som sto der var grusom lesning?

Jeg tviler på det.

Dobbelmoralistisk pisspreik.

Annonse

Gjest lis@bet

Jo jeg tror vi, av flere opplagte årsaker, er nødt til å forholde oss til at hasj i de fleste tilfellene fører til gode opplevelser og ikke er særlig farlig heller. Enten det passer oss eller ikke.

Jeg har ingen tro på å vri sannheten til å matche budskapet, uansett hvor gode hensiktene måtte være.

Det er et svik ingen har råd til og dessuten virker det heller ikke særlig godt.

Det er forskjell på å vri på sannheten og å holde fred.

Gjest exrøyker

fordi de har hatt det tett jævlig, og har hørt at bl.a hasjen skal hjelpe deg opp, og glemme problemene for en stund.. er man desperat nok så prøver man alt.. trust me =p

Jeg har selv røyka hasj (fra jeg var 16 til 20 )og mange av mine venner røyker hasj fortsatt. Nå er jeg 37.

Ikke at jeg anbefaler noen å røyke hasj, det gjør jeg absolutt ikke. Men jeg kjenner meg ikke helt igjen i en del av påstandene her.

Jeg har aldri møtt noen som begynte å røyke hasj fordi de hadde det jævlig, inkludert meg selv. Det var spenningen og det at andre gjorde det som var årsaken. Samt at man ble lattermild og fikk en behagelig opplevelse.

Jeg har også kollapset noen ganger når jeg har røyka. Det har enten vært at jeg har røyka for mye eller at det har vært sterkt eller uvant stoff. Det er sånn som kan skje en gang i blant.

For min del bør man hverken drikke eller røyka hasj men jeg tror ikke det ene er værre en det andre eller at det ene fører til misbruk av sterkere stoffer en det andre.

laguna1365380434

Det er forskjell på å vri på sannheten og å holde fred.

Jeg synes ikke man skal holde fred heller;) Man trenger sann informasjon da propagandaen virker mot sin hensikt og er farlig.

Vi trenger både å vite og videre formidle at både "rustrappen" og at rus nødvendigvis medfører ubehagelige opplevelser er feil.

Å underslå kunnskap fører ikke til gode ting og det er direkte farlig i en læresituasjon.

Når det viser seg at det som skal være nøytrale kilder serverer ikke-nøytral informasjon kan det lett tolkes dit hen at ingen ting som kommer fra disse kildene er riktig.

Den risikoen har vi ikke råd til å ta.

En MÅ stole på at mennesker, og da også ungdom klarer å forholde seg til informasjon som ikke er svart og hvit.

Gjest lis@bet

Jeg synes ikke man skal holde fred heller;) Man trenger sann informasjon da propagandaen virker mot sin hensikt og er farlig.

Vi trenger både å vite og videre formidle at både "rustrappen" og at rus nødvendigvis medfører ubehagelige opplevelser er feil.

Å underslå kunnskap fører ikke til gode ting og det er direkte farlig i en læresituasjon.

Når det viser seg at det som skal være nøytrale kilder serverer ikke-nøytral informasjon kan det lett tolkes dit hen at ingen ting som kommer fra disse kildene er riktig.

Den risikoen har vi ikke råd til å ta.

En MÅ stole på at mennesker, og da også ungdom klarer å forholde seg til informasjon som ikke er svart og hvit.

Jepp laguna, du har så rett, så rett. Som alltid!

*prøver å ro meg unna fordi jeg vet at laguna er sur og grinete i dag*

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...