Gå til innhold

Søster vil ikke snakke med meg

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret storesøster

Min lillesøster på 16 har det ikke særlig godt for tiden og hun er i ferd med å få profesjonell hjelp. Sannsynligvis er hun veldig deprimert. Hun snakker mye med mamma som vi begge har et nært forhold til, men vil ikke fortelle meg noe om det som skjer med henne.

Vi er mye sammen, men da vil hun ikke snakke om det vanskelige. Jeg prøver så godt jeg kan å få henne til å sette ord på det, og når ikke det funker prøver jeg å motivere henne og gjøre slik at hun har det bra.

Men det oppleves forferdelig fortvilende når hun ikke vil åpne seg for meg. Er fryktelig redd for at hun distanserer seg fra meg og at vi glir fra hverandre. Noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123559-s%C3%B8ster-vil-ikke-snakke-med-meg/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

La henne bruke tid, og fortelle det hun føler for å fortelle henne. Kanskje er hun inne i en tung periode hvor hun føler at hun trenger tid alene?

vet hvordan *det* føles....

At hun kan snakke med moren er jo kjempefint.

Synes du bør respektere at hun ikke ønsker å snakke med deg, tror ikke dere glir fra hverandre av den grunn

Hun snakker nok når hun føler seg klar for det.

En lillesøster ønsker jo gjerne at storesøsteren skal være glad i henne. Ikke vet jeg, men kanskje hun ikke ønsker at du skal vite fordi hun er engstelig fordi du skal like henne mindre el.

Hvis du lurer kan jo du spørre din søster hvorfor hun event. ikke vil snakke med deg, si du respekterer hennes svar, men at du ønsker å vite hvorfor

Lykke til iallfall

flott du bryr deg :o)

Klem ei som sliter litt selv

Gjest Bekymret storesøster

La henne bruke tid, og fortelle det hun føler for å fortelle henne. Kanskje er hun inne i en tung periode hvor hun føler at hun trenger tid alene?

vet hvordan *det* føles....

At hun kan snakke med moren er jo kjempefint.

Synes du bør respektere at hun ikke ønsker å snakke med deg, tror ikke dere glir fra hverandre av den grunn

Hun snakker nok når hun føler seg klar for det.

En lillesøster ønsker jo gjerne at storesøsteren skal være glad i henne. Ikke vet jeg, men kanskje hun ikke ønsker at du skal vite fordi hun er engstelig fordi du skal like henne mindre el.

Hvis du lurer kan jo du spørre din søster hvorfor hun event. ikke vil snakke med deg, si du respekterer hennes svar, men at du ønsker å vite hvorfor

Lykke til iallfall

flott du bryr deg :o)

Klem ei som sliter litt selv

Takk for ditt svar.

Jeg prøver å la henne være, men det er vanskelig når hun plutselig fordufter og jeg ringer over alt for å finne henne. Når hun endelig kommer til rette sier hun ikke hvor hun har vært.

Og jeg stiller opp for henne når det måtte være, men det er merkelig at hun ikke nevner sine "forsvinningsnumre" med et ord. Synes jeg fortjener en unnskyldning.

Håper det går fint med deg. Husk at dem som står deg nær maser fordi de bryr seg om deg :)

Klem fra

Takk for ditt svar.

Jeg prøver å la henne være, men det er vanskelig når hun plutselig fordufter og jeg ringer over alt for å finne henne. Når hun endelig kommer til rette sier hun ikke hvor hun har vært.

Og jeg stiller opp for henne når det måtte være, men det er merkelig at hun ikke nevner sine "forsvinningsnumre" med et ord. Synes jeg fortjener en unnskyldning.

Håper det går fint med deg. Husk at dem som står deg nær maser fordi de bryr seg om deg :)

Klem fra

uff..

skjønner at det ikke er lett :(

ta tiden til hjelpe- det går sikkert bra

*kram*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...