Gjest zuzani Skrevet 19. oktober 2003 Skrevet 19. oktober 2003 en natt jeg prøvde å sove så jeg en blå mann som kom og angrep meg så forsvant han i veggen. en vinter hadde jeg religiøse vrangforestillinger, jeg trodde lysene i vinduene var ånder som overvåket meg, gud ville se om jeg var ond eller god, om jeg skulle kommme til paradis eller brenne i helvete. så ble jeg straffet av gud med et inferno bak ryggen på meg. noen ganger har jeg så sterk angst at det kjennes ut som hender krafser meg på ryggen, så finner jeg ut at det egentlig er stoffet i genseren min som rører ryggen egentlig. en gang følte jeg apparat i øret, jeg ble overvåket, folk satte inn feil tanker i hodet mitt for tankene var ikke mine tanker, så jeg stakk i kniv i øret for å få vekk det apparatet. hilsen meg 0 Siter
Gjest tod Skrevet 19. oktober 2003 Skrevet 19. oktober 2003 Opplevelsene du beskriver er symptomer på psykose, ja. Får du hjelp for dette? 0 Siter
Gjest zuzani Skrevet 19. oktober 2003 Skrevet 19. oktober 2003 Opplevelsene du beskriver er symptomer på psykose, ja. Får du hjelp for dette? opplevelsene tilhører fortiden, mest for ett-to år siden. jeg brøt sammen og ble innlagt og fikk diagnosen bipolar. de insisterer på at det ikke er noe galt med hodet mitt, men jeg har ikke fortalt dem om dette. 0 Siter
Gjest tod Skrevet 19. oktober 2003 Skrevet 19. oktober 2003 opplevelsene tilhører fortiden, mest for ett-to år siden. jeg brøt sammen og ble innlagt og fikk diagnosen bipolar. de insisterer på at det ikke er noe galt med hodet mitt, men jeg har ikke fortalt dem om dette. At du har hatt psykotiske symptomer betyr ikke at du _er_ gal. Alle kan bli psykotiske/ha psykotiske symptomer under gitte omstendigheter. Jeg har selv hatt psykotiske symptomer når jeg har vært veldig deprimert. 0 Siter
Gjest Saigon Skrevet 19. oktober 2003 Skrevet 19. oktober 2003 Høres ut som at du har vært psykotisk. Eller er det noe annet?? 0 Siter
Gjest zuzani Skrevet 19. oktober 2003 Skrevet 19. oktober 2003 jeg lurer på om jeg skal skrive ut innlegget der jeg forteller om disse symptomene, men føler meg så dum om de får vite det, siden det tilhører fortiden......... noen ganger forsvinner jeg inn i det, jeg ser f.eks en skygge på veggen og begynner å tenke at det er en dame istedet for en skygge, men så tar jeg meg i det og ser hvor feil det blir. det blir som en flugt. disse symptomene gikk over da jeg innså at jeg rømte inn i verdenen fordi det andre livet var for vondt.. 0 Siter
soleil Skrevet 19. oktober 2003 Skrevet 19. oktober 2003 jeg lurer på om jeg skal skrive ut innlegget der jeg forteller om disse symptomene, men føler meg så dum om de får vite det, siden det tilhører fortiden......... noen ganger forsvinner jeg inn i det, jeg ser f.eks en skygge på veggen og begynner å tenke at det er en dame istedet for en skygge, men så tar jeg meg i det og ser hvor feil det blir. det blir som en flugt. disse symptomene gikk over da jeg innså at jeg rømte inn i verdenen fordi det andre livet var for vondt.. Syns du kan fortelle det. Det kan hende slike symptomer dukker opp igjen og da vet dere hva det er. 0 Siter
Gjest Windsong Skrevet 20. oktober 2003 Skrevet 20. oktober 2003 At du har hatt psykotiske symptomer betyr ikke at du _er_ gal. Alle kan bli psykotiske/ha psykotiske symptomer under gitte omstendigheter. Jeg har selv hatt psykotiske symptomer når jeg har vært veldig deprimert. Jeg synes du skal fortelle det til legen din om du har tilbakevendende symptomer av denne typen. Det kan forekomme hallusinasjoner ved bipolar lidelse, og i noen tilfeller ved alvorlig depresjon. Opplevde selv å ha hallusinasjoner i form av et eneste stort stemmesurr i hodet. Disse snakket et fremmed språk, dessuten hørte jeg hele tiden en bisverm. Dette fikk jeg medisin for, og det tok det bort. Det er ikke uvanlig for legene at man har slike symptomer, og man blir ikke sett på som "gal" fra deres side. En lege vil bare vurdere symptomene og utifra dem bestemme adekvat behandling. Ønsker deg at godt! Slikt er IKKE behagelig! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.