Gå til innhold

Problemer med jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en depresjon i vinter, og utover sommeren. Var sykmeldt en lengre periode, i tillegg til at jeg sa opp jobben. Har gått en periode uten å jobbe nå, men det blir jeg mer deprimert av. Går på Cipramil, og gikk en periode til psykolog, da jeg følte det ble for mye for meg. Bli frisk, søke jobb, og ta opp aktuelle problemstillinger med psykologen. Synes han kun stilte meg spørsmål, som vi diskuterte, men kom sjelden med forslag om hva jeg kunne endre på, eller endre tankemåte. På slutten av timen satt jeg og var enda mer deprimert enn da jeg kom dit. Han fikk meg nesten til å gjøre det slutt med min samboer, selv om vi har det veldig fint- og det ikke er problemet. Jeg har nå omsider fått meg ny jobb, men opplever det samme problemet som på den forrige jobben. Jeg får ingen oppfølging, ingen som lærer meg opp, ingen som spør hvordan det går, og jeg har altfor lite å gjøre. I tillegg er dette en liten bedrift, der nærmest alle er i familie. Sjefen baktaler en som er sykmeldt i plenum, og to andre har i løpet av kort tid sluttet der (disse baktaler han også). Det sier seg vel selv at dette ikke er det hyggeligste stedet å begynne. Jeg merker også at jeg blir usikker og deprimert av dette. JEg har ikke lyst og slutte, og ende opp arbeidsledig igjen. Det er dessuten veldig vanskelig å få jobb nå. På den annen side grubler jeg mye over jobben. De som jobber der er trivelige, men jeg blir deprimert av at det er så lite å gjøre. Jeg får bra betalt også. Kan noen gi meg noen råd og tips om hva jeg bør gjøre? Kan også nevne at jeg skal begynne hos en annen psykolog om ikke så lenge, jeg vet at han er "tøffere" og jobber mer med hjemmeoppg etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ikke ukjent ut for meg, dette. Sjefen din er ingen god sjef, sjefer skal ikke baksnakke sine ansatte i kollegers påhør, men å ta opp dette er ikke det første å gripe fatt i. Opplæring er viktig i ny jobb, det gir trygghet for deg. Klarer du å ta opp dette med sjefen din og be om at det settes opp en plan for det du syens du trenger opplæring i.

Jeg tror det kan være lurt å skifte psykolog og kanskje kan det hjelpe deg videre. Det virker som du trenger å finne ut hvorfor du blir deprimert? Utover at forholdene på jobben du har nå - og tidligere jobb - neppe bedrer situasjonen. Ei heller at arbeidsmarkedet ikke er enkelt for tiden. Gi deg selv tid til å finne ut av alt dette, men ikke gå på akkrod med deg selv dersom jobben gjør vondt verre! Hold fast ved det som er positivt, gled deg over at du har en samboer som støtter deg. Venner er også viktig.

Jeg har opplevd en lignende situasjon en gang før i jobben min. Jeg byttet jobb, men enkelte forhold på jobben min gjør at mye av det jeg slet med før kommer tilbake. Nå forsøker jeg alternativ behandling; akupunktur, fotsoneterapi, Dr. Bachs blomsterterapi og samtale med denne terapeuten. Jeg kjenner mine problemer, det jeg trenger nå er å klare å si fra om det som plager meg. Flinke piker har også problemer.

Lykke til - det blir bra etterhvert. Ha tro på det!

Klem

Skrevet

Det høres ikke ukjent ut for meg, dette. Sjefen din er ingen god sjef, sjefer skal ikke baksnakke sine ansatte i kollegers påhør, men å ta opp dette er ikke det første å gripe fatt i. Opplæring er viktig i ny jobb, det gir trygghet for deg. Klarer du å ta opp dette med sjefen din og be om at det settes opp en plan for det du syens du trenger opplæring i.

Jeg tror det kan være lurt å skifte psykolog og kanskje kan det hjelpe deg videre. Det virker som du trenger å finne ut hvorfor du blir deprimert? Utover at forholdene på jobben du har nå - og tidligere jobb - neppe bedrer situasjonen. Ei heller at arbeidsmarkedet ikke er enkelt for tiden. Gi deg selv tid til å finne ut av alt dette, men ikke gå på akkrod med deg selv dersom jobben gjør vondt verre! Hold fast ved det som er positivt, gled deg over at du har en samboer som støtter deg. Venner er også viktig.

Jeg har opplevd en lignende situasjon en gang før i jobben min. Jeg byttet jobb, men enkelte forhold på jobben min gjør at mye av det jeg slet med før kommer tilbake. Nå forsøker jeg alternativ behandling; akupunktur, fotsoneterapi, Dr. Bachs blomsterterapi og samtale med denne terapeuten. Jeg kjenner mine problemer, det jeg trenger nå er å klare å si fra om det som plager meg. Flinke piker har også problemer.

Lykke til - det blir bra etterhvert. Ha tro på det!

Klem

Hei,

Takk for gode råd, fint å vite at man ikke er alene! Jeg må nok ta det opp med sjefen, men kvier meg for å gjøre dette- da jeg har hørt hvordan han omtaler andre. Tror problemet ligger i at jeg blir deprimert om jeg blir "tilsidesatt", ikke føler at jeg er del av "teamet". Mange ledere er dessverre ikke flinke nok til å involvere de nye.Er bare så redd for å synke inn i depresjon igjen. Føler at andre også blir litt oppgitt når det samme skjer to ganger. Men jeg har trivdes bra i andre jobber tidligere.

Samboeren min er også redd for at jeg skal bli arbeidsledig igjen, med de utfordringer det innebærer.

Kizza1365380506
Skrevet

Jeg synes du skal prøve å holde ut i den jobben samtidig som du ser deg om etter en ny jobb. Husk at det er lettere å få ny jobb når du er i arbeid.

Det er fint at du har fått ny psykolog. Det høres ikke ut som om du og den andre psykologen var helt på talelengde. Håper du har bedre hell med denne nye.

Når det gjelder at du har lite å gjøre på jobben. Har du spurt deg for om det er noen som vil ha litt hjelp? Hos oss fungerer ikke helt det med oppfølging heller. Så det faller litt på oss andre å finne arbeid til dem som jobber deltid. Ikke alltid like lett, men vi gjør så godt vi kan.

Lykke til i jobbletingen.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...