Hugmee Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Godgutten fyller et år i desember og vi får sende bursdagsgave! For at det skal komme frem i tide har vi startet nå... Vi har handlet noen klær, men vil gjerne gi han en ting (leke) også. Har noen av dere gode forslag med tanke på at gavens totale str. ikke kan fylle mer enn en A4 konvolutt? Bamsen vi kjøpte får ikke plass - og pekebøker er vi ikke sikre på da de nok bruker thailandske ord (vet ikke om det har noe for seg da?). Taknemlig for svar og råd... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123632-bursdagsgave/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 ÅÅÅÅ så heldige dere er som har fått beskjed om at dere får lov til å sende gave! vi hørte aldri noe om at vi kunne gjøre det, men vi spurte jo ikke heller. Vi syntes liksom ikke vi kunne gjøre det etter det lange innlegget i medlemsbladet om aller problemer det skapte for Holt at vi sendte nedover kamera og gaver. Men synes det er FLOTT at dere får denne muligheten. Det føles så utrolig godt å kunne gi de etterlengtede noe i denne lange ventetida. Skjønner bare ikke helt denne begrens. dere har fått med at gaven må få plass i en A-4 konv. Skjønner at det hadde blitt problematisk om man sendte digre gaver... men det er ikke så mye som får plass i en A-4-konv. da.. Vi fikk sendt en gave med noen som reiste på hentereise før oss. Vi sendte da en myk spilledåse til å henge over senga som han er veldig glad i. I tillegg sendte vi et par "bite-leker", som kunne være gode å sette de nye tennene i:-) Han hadde alle tingene med seg den dagen han ble overlatt til oss,og det var rørende å se hvor mye disse tingene betydde for han. Han hadde bare ei gravemaskin av leker i tillegg til det vi hadde sendt, så det var tydelig å se at han satte pris på det vesle han hadde. Vår gutt er veldig opptatt av små-bøker og da spes om dyr. Hadde jeg visst dette på den tiden jeg skulle sende gave så hadde det helt sikkert blitt ei bok av typen der du trykker og får frem dyre-lydene. De er ikke store og batteriene du setter i varer faktisk leeeeenge. De har bøker av samme type med annet innhold også. f.eks vet jeg de finnes med ulike biler (brannbiler, sykebiler) , og er han som gutter flest så liker han vel alt på hjul med lyd i :-) Om du har en e-post-addresse du vil legge ut her så kan jeg sende deg bilder av en annen desember-prins, som er ganske nøyaktig ett år eldre enn din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123632-bursdagsgave/#findComment-749316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Kjære Hugmee! Kan selvsagt ikke svare på spørsmålet ditt, MEN jeg ville bare svare uansett;o) Håper alt står bra til med dere. Vet dere noe om reise beskjed? Håper alt står vel til i planlegging, etc. God søndag ønskes fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123632-bursdagsgave/#findComment-749406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thaimor Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 ÅÅÅÅ så heldige dere er som har fått beskjed om at dere får lov til å sende gave! vi hørte aldri noe om at vi kunne gjøre det, men vi spurte jo ikke heller. Vi syntes liksom ikke vi kunne gjøre det etter det lange innlegget i medlemsbladet om aller problemer det skapte for Holt at vi sendte nedover kamera og gaver. Men synes det er FLOTT at dere får denne muligheten. Det føles så utrolig godt å kunne gi de etterlengtede noe i denne lange ventetida. Skjønner bare ikke helt denne begrens. dere har fått med at gaven må få plass i en A-4 konv. Skjønner at det hadde blitt problematisk om man sendte digre gaver... men det er ikke så mye som får plass i en A-4-konv. da.. Vi fikk sendt en gave med noen som reiste på hentereise før oss. Vi sendte da en myk spilledåse til å henge over senga som han er veldig glad i. I tillegg sendte vi et par "bite-leker", som kunne være gode å sette de nye tennene i:-) Han hadde alle tingene med seg den dagen han ble overlatt til oss,og det var rørende å se hvor mye disse tingene betydde for han. Han hadde bare ei gravemaskin av leker i tillegg til det vi hadde sendt, så det var tydelig å se at han satte pris på det vesle han hadde. Vår gutt er veldig opptatt av små-bøker og da spes om dyr. Hadde jeg visst dette på den tiden jeg skulle sende gave så hadde det helt sikkert blitt ei bok av typen der du trykker og får frem dyre-lydene. De er ikke store og batteriene du setter i varer faktisk leeeeenge. De har bøker av samme type med annet innhold også. f.eks vet jeg de finnes med ulike biler (brannbiler, sykebiler) , og er han som gutter flest så liker han vel alt på hjul med lyd i :-) Om du har en e-post-addresse du vil legge ut her så kan jeg sende deg bilder av en annen desember-prins, som er ganske nøyaktig ett år eldre enn din. Grot! A4-konvolutter er kun av praktiske og økonomiske årsaker. Tror de sender evt. gaver sammen med dokumenter etc. som skal nedover. Hugmee! Spør Linda om dere kan sende gaven selv. Det gjorde vi (etter "godkjenning" av VB) Det er flust av ting å velge på til en ettåring, når størrelsen ikke teller... Og ja, det _er_ hyggelig å få denne muligheten. Barnet føles enda nærmere på en måte 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123632-bursdagsgave/#findComment-749485 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Altså, jeg er ikke adoptant, men ettåringer har jeg greie på ;-) Junior skal vel snart ut på en lang reise? Det finnes pekebøker med temaer. I en stor bokhandel finner du kanskje en som tar for seg alle sidene ved en flytur. Det gjør ikke noe om det er litt norsk tekst så lenge det er solide papp-ark. Ellers elsker ettåringer alt som har knapper som gir respons (lyd, lys eller bevegelse). De fleste er litt større enn du beskriver, men det finnes mindre også - f.eks. robuste "mobiltelefoner". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123632-bursdagsgave/#findComment-749553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bangkok Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Grot! A4-konvolutter er kun av praktiske og økonomiske årsaker. Tror de sender evt. gaver sammen med dokumenter etc. som skal nedover. Hugmee! Spør Linda om dere kan sende gaven selv. Det gjorde vi (etter "godkjenning" av VB) Det er flust av ting å velge på til en ettåring, når størrelsen ikke teller... Og ja, det _er_ hyggelig å få denne muligheten. Barnet føles enda nærmere på en måte Hei på dere :-) Vi gjorde som thaimor foreslo - sendte gave selv. På den måten kunne vi sende en litt større gave til våre to. Vi sendte ned litt klær,en pekebok til hver av dem og en sånn svart/rød Brio hund med hjul. Alt dette fikk vi plass til i en liten eske. Pekebøkene var forøvrig mer eller mindre lest i filler, så de hadde tydligvis vært populære :-) Vi sendte også samtidig en liten gave til fosterhjemmet. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123632-bursdagsgave/#findComment-749601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thaisol Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Hei! Ja, jeg kjenner godt igjen følelsen det er å vite at barnet ditt har bursdag og det er så lite en kan gjøre så langt borte...Nå har det imidlertid gått et helt år siden den gang vi opplevde dette og lille smil har snart bursdag igjen (han blir 3 år på lørdag). Denne gangen blir det iallefall stor feiring hjemme hos oss. Vi sendte han imidlertid mange pakker mens han var i Thailand også, men alle var relativt små, så jeg tror de fikk plass i en stor konvolutt (noe større enn A4). Vi sendte en god pekebok med lyd (det var fire dyr som laget dyrelyder), et lite ekorn med spilledåse (slik med snor man trekker i) en liten leke-mobiltelefon (med sanger og mange lyder - hadde på forhånd lest i en av rapportene at han likte å leke at han snakket i telefonen) + en t-skjorte og en shorts. (Alt bortsett fra klærne var kjøpt på en Brio-butikk). Vi sendte vel Linda info om hva pakken inneholdt mener jeg å huske. Fikk ingen negative tilbakemeldinger på dette. Vi sendte også med et kamera samtidig - og fostermor hadde tatt mange fine bilder av han da han åpnet presangene fra oss - dermed ble det iallefall ingen ekstratur for Holt mht levering av kamera. Dersom du sender pakken i veldig god tid kan de jo kombinere levering av pakken med rapportskriving - så slipper man å ha dårlig samvittighet for å øke arbeidspresset til de Holt-ansatte! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123632-bursdagsgave/#findComment-749677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 20. oktober 2003 Del Skrevet 20. oktober 2003 Hei! Ja, jeg kjenner godt igjen følelsen det er å vite at barnet ditt har bursdag og det er så lite en kan gjøre så langt borte...Nå har det imidlertid gått et helt år siden den gang vi opplevde dette og lille smil har snart bursdag igjen (han blir 3 år på lørdag). Denne gangen blir det iallefall stor feiring hjemme hos oss. Vi sendte han imidlertid mange pakker mens han var i Thailand også, men alle var relativt små, så jeg tror de fikk plass i en stor konvolutt (noe større enn A4). Vi sendte en god pekebok med lyd (det var fire dyr som laget dyrelyder), et lite ekorn med spilledåse (slik med snor man trekker i) en liten leke-mobiltelefon (med sanger og mange lyder - hadde på forhånd lest i en av rapportene at han likte å leke at han snakket i telefonen) + en t-skjorte og en shorts. (Alt bortsett fra klærne var kjøpt på en Brio-butikk). Vi sendte vel Linda info om hva pakken inneholdt mener jeg å huske. Fikk ingen negative tilbakemeldinger på dette. Vi sendte også med et kamera samtidig - og fostermor hadde tatt mange fine bilder av han da han åpnet presangene fra oss - dermed ble det iallefall ingen ekstratur for Holt mht levering av kamera. Dersom du sender pakken i veldig god tid kan de jo kombinere levering av pakken med rapportskriving - så slipper man å ha dårlig samvittighet for å øke arbeidspresset til de Holt-ansatte! Jeg tror det er vanlig at de leverer pakker til barna når de er inne til kontroll før rapportskriving. Det ene bildet som kom med vår rapport viser dette. For der sitter gutten med spilledåsa og innpak.pap ligger ved siden av. Det var derfor vi ikke helt kunne skjønne hvordan dette skapte så mye ekstra jobb. Men kanskje har VB endret syn på denne saken gjennom tidene? Det var i hvertfall tydelig ut fra artikkelen i medlemsbladet at dette ikke var ønskelig. Men det er herlig å kunne sende nedover noe i ventetida. Og det skulle jo bare mangle om vi ikke kunne finne oss i at pakken ble liggende og vente til neste gang barnet kom inn til kontroll. Vi som har vært med på å ta oss fram i trafikken i Bangkok har ikke noen problem med å skjønne at det ville bli en stor byrde for Holt-ansatte om de måtte ta seg egne turer for å dele ut pakker og kamera. Det ville vært sløsing med tid rett og slett:-) Men kommer nok helt sikkert til å sende pakke _om_ det blir en neste gang også jeg:-) Men var jeg Hugmee så ville jeg nok høre med VB om man fikk sende en større pakke dersom man betalte porto selv. Da blir jo valgmulighetene mye større, og denne seansen er jo _minst_ like trivelig for foreldre som for barnet som mottar pakken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123632-bursdagsgave/#findComment-749713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hugmee Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Takk for gode forslag! Vi fikk beskjed om å holde oss til en A4 konvolutt for å unngå problemer med tollen i Thailand. Etter godt brette og klemme arbeid fikk vi presset både de to antrekkene og bamsen og engangskameraet inn i konvolutten :-) da var det fullt! Så nå går det nedover til gullungen om ikke så lenge tror vi. Og for å svare på spørsmålet så håper vi å få hente han i mars... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/123632-bursdagsgave/#findComment-750021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.