Gå til innhold

tena pants

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Jeg har brukt Tena Pants en del og har funnet at de har både pluss- og minussider.

På plussiden synes jeg de er både luftige, myke og behagelige. Det blir jo nesten som å ha på seg vanlig undertøy. Og til å være den typen inkontinenshjelpemiddel som de er, er kapasiteten tålig bra. Forutsatt at lekkasjene ikke er for store.

Og dette bringer meg over til minussidene.

Kapasiteten på Tena Pants er nok ikke tilstrekkelig hvis en har store lekkasjer og tisser mye når det først skjer. Det myke stoffet, som er med på å gjøre den behagelig, har en tendens til å faktisk bli fuktig hvis en har hatt en stor lekkasje og er ganske våt. Vil ikke si den lekker, men det kjennes fuktig.

Og har man lekkasjer også om natten, vil jeg si Tena Pants er direkte uegnet - faren for lekkasje er meget stor da den ikke slutter like tett som en vanlig alt-i-ett-bleie og heller ikke har oppsugingsstoff annet enn midt foran.

Vil vel også nevne at den er vanskelig å bytte når man trenger det. Ikke å få av seg - det går veldig greit (man bare river den opp i sidene) - men for å ta på ny må man ta av seg både sko og benklær. Har man større lekkasjer og skifter noen ganger i løpet av dagen og lever et vanlig aktivt liv, er min opplevelse av den at den ikke er like hensiktsmessig bestandig.

Har man derimot ikke for store lekkasjer, eller som oftest rekker et toalett før noe skjer, så er det klart at det er en behagelig løsning. Og på varme sommerdager er det klart den slår alt-i-ett-bleier med plastet utside.

Så det blir en avveining av behov kontra komfort.

Håper dette kan være til noen hjelp :-)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123638-tena-pants/#findComment-753368
Del på andre sider

Gjest psykiskinco

Hei

Jeg har brukt Tena Pants en del og har funnet at de har både pluss- og minussider.

På plussiden synes jeg de er både luftige, myke og behagelige. Det blir jo nesten som å ha på seg vanlig undertøy. Og til å være den typen inkontinenshjelpemiddel som de er, er kapasiteten tålig bra. Forutsatt at lekkasjene ikke er for store.

Og dette bringer meg over til minussidene.

Kapasiteten på Tena Pants er nok ikke tilstrekkelig hvis en har store lekkasjer og tisser mye når det først skjer. Det myke stoffet, som er med på å gjøre den behagelig, har en tendens til å faktisk bli fuktig hvis en har hatt en stor lekkasje og er ganske våt. Vil ikke si den lekker, men det kjennes fuktig.

Og har man lekkasjer også om natten, vil jeg si Tena Pants er direkte uegnet - faren for lekkasje er meget stor da den ikke slutter like tett som en vanlig alt-i-ett-bleie og heller ikke har oppsugingsstoff annet enn midt foran.

Vil vel også nevne at den er vanskelig å bytte når man trenger det. Ikke å få av seg - det går veldig greit (man bare river den opp i sidene) - men for å ta på ny må man ta av seg både sko og benklær. Har man større lekkasjer og skifter noen ganger i løpet av dagen og lever et vanlig aktivt liv, er min opplevelse av den at den ikke er like hensiktsmessig bestandig.

Har man derimot ikke for store lekkasjer, eller som oftest rekker et toalett før noe skjer, så er det klart at det er en behagelig løsning. Og på varme sommerdager er det klart den slår alt-i-ett-bleier med plastet utside.

Så det blir en avveining av behov kontra komfort.

Håper dette kan være til noen hjelp :-)

Vennlig hilsen

takk for svar. Godt å ha noen erfaringer i bakhodet når en skal prøve noe nytt. I alle fall veldig greit å vite at det fins risker. Jeg har store lekkasjer når det kommer, så da kan det kanskje være greit å være litt på vakt. Hvordan er de til å ta imot bæsj? Det er en aktuell problemstilling for meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123638-tena-pants/#findComment-753526
Del på andre sider

takk for svar. Godt å ha noen erfaringer i bakhodet når en skal prøve noe nytt. I alle fall veldig greit å vite at det fins risker. Jeg har store lekkasjer når det kommer, så da kan det kanskje være greit å være litt på vakt. Hvordan er de til å ta imot bæsj? Det er en aktuell problemstilling for meg.

Hei

Bare hyggelig å kunne dele erfaringer.

Når det gjelder avføringsinkontinens så tør jeg ikke si hvordan Tena Pants er. Vil vel allikevel anta at de kanskje ikke er de beste. Tror nok heller jeg da ville vurdert Tena Slip, Molicare og lignende produkter.

Disse vil jo også være bedre ved tung urininkontinens.

Med hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/123638-tena-pants/#findComment-753851
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...