Gå til innhold

førsteklassing

Anbefalte innlegg

anita791365380591
Skrevet

Jeg har en første klassing som hyler i 30 min hver eneste morgen som han blir levert.Dette forstyrrer også de andre i klassen og lærerne blir litt rådville.Vi har prøvd alt vi kan tenke på.Han har sfo plass etter skoletid fra 12.30-15.00 Han trives jo veldig bra når han først kommer igang med dagen.Vi har prøvd og hentet han 12.30 så han slipper og være så lenge,men ingenting nytter.Lærerne har ikke lagt merke til noe mobbing e.l.

Vi som foreldre har det ikke så veldig godt når sønnen vår er så vrang.det går litt utover samboerskapet også.Har du noen råd til oss?

Videoannonse
Annonse
Kizza1365380506
Skrevet

Min sønn skrek også lenge, men det var før han gikk i barnehagen. Han gjemte seg under sofaen og jeg måtte dra ham frem. Han trivdes godt i barnehagen men var alt for bundet til meg da han hadde vært mye syk. Han roet seg når det var gått en tid og han forsto at dette ikke nyttet.

Din sønn er jo så stor nå at han bør forstå at alle må i skolen. En annen ting er at han kanskje ikke er moden nok ennå. Du kan jo prøve å ta kontakt med PPT og få han undersøkt for dette. Kanskje du kan høre med skolehelse søster før du gjør noe mer. Iallefall er det ikke lurt å lokke ham med noe, da har han "vunnet".

Lykke til, håper dere finner en god løsning.

Mvh

Gjest Windsong
Skrevet

Min sønn skrek også lenge, men det var før han gikk i barnehagen. Han gjemte seg under sofaen og jeg måtte dra ham frem. Han trivdes godt i barnehagen men var alt for bundet til meg da han hadde vært mye syk. Han roet seg når det var gått en tid og han forsto at dette ikke nyttet.

Din sønn er jo så stor nå at han bør forstå at alle må i skolen. En annen ting er at han kanskje ikke er moden nok ennå. Du kan jo prøve å ta kontakt med PPT og få han undersøkt for dette. Kanskje du kan høre med skolehelse søster før du gjør noe mer. Iallefall er det ikke lurt å lokke ham med noe, da har han "vunnet".

Lykke til, håper dere finner en god løsning.

Mvh

Kanskje han sliter med separasjonsangst. Helsesøster/PPT høres ut som et godt forslag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...